Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei aio maksaa minun ja lasten ulkomaanmatkaa. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä..

Vierailija
02.08.2017 |

Mielestäni ei ole reilua. Lapset toivoisivat koko perheen matkaa edes kerran elämässään, mutta mies ei suostu maksamaan.
Olen itse sairauden takia työkyvyttömyyseläkkeellä eikä varallisuus huimaa päätä, siksi toivoin, että mies olisi edes kerran voinut tuoda iloa elämäämme pienellä reissulla. Lapset aina kyselevät, että "äiti miksei me mennä ikinä ulkomaille" se tuntuu kurjalta.
Olen ehdottanut lapsille, että lähtekää isän mukaan..äiti ei nyt kerkeä, mutta he ovat siinä iässä, että äiti on tärkeä, eivätkä lähde reissuun ilman minua.
En ole rahankerjääjä ja olen tottunut elämään näin, mutta suru tulee siitä, että lapset eivät pääse reissuun minun takiani.
Mies on sanonut ehdoksi, että maksamme omat matkamme ja molemmat maksavat sen päälle vielä toisen lapsen matkan eli minulla täytyisi olla varaa minun sekä toisesta lapsista matkaan, joihin ei vain ole varaa tällä hetkellä.
Minulla menee lääkäriläynteihin ja lääkkeisiin rahaa, joihin saan toki korvauksia, mutta silti elän tiukilla. Rahaa tarvitaan ruokaan, vuokraan ym, joten mitään ylimääräistä ei jää käteen. Siitä on myös aikaa, kun olen ollut työelämässä. Mitä teen?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tosiaan, että miehellä ei ole varaa. Maksatteko kulunne puoliksi vai onko mies joutunut vuosia kustantamaan lasten ja sinunkin menoja? Ehkä ei halua maksaa jos ajattelee, että joutuu muutenkin aina maksumieheksi. Jos miehesi on keskipalkkainen niin ehkä haluaa kerätä säästöjä. 2 lapsen perhe jossa toinen on työkyvyttömyyseläkkeellä ei varmaan kovin leveästi elä vaikka miehen bruttopalkka olisi 4000 euron pinnassa.

Vierailija
22/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että miehelläsi olisi varaa kustantaa teidät kaikki ulkomaan reissulle? Miksi olet sairaseläkkeellä? Masennus, maanisdepressiivisyys?

Ehkä miehen kommentti "maksa oma ja toisen lapsen matka" liittyy diagnoosiisi. Ts. Hän tietää mitä sanomalla saa sinut lopettamaan haihattelun. En usko hetken vertaa siihen, että perhe ei matkustaisi JOS lapset sitä haluavat JA perheellä on siihen varaa. Tod. Näk. Mies tietää, ettei teillä ole vataa, mutta ei jaksa/halua sinun kanssa diagnoosisi takia puida asiaa.

En vastaa noin ala-arvoiseen kommenttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

viking line matkat tallinnaan saa alle 10e viking clubin jäsenenä. Ruokana joku 2e keitto fhoonessa ja koko reissu on ollut alle 50e. Ei kukaan niin köyhä ole muuten kuin tietentahtoisesti ettei onnistuisi.

Vierailija
24/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi mielestä on siis tasavertaista, että elätte perheen sisällä eri tuloluokissa? Tasavertaista on esim. se, että molemmat laittaa 80% tuloistaan perheen yhteisiin menoihin, ei se, että molemmat laittavat saman verran, jos tulot eroavat huimasti.

Vierailija
25/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa rahansa asioihin joita itse arvostaa. Meillä mies ottaa likan metsäreissuille, auton korjaukseen ja virittää notskin pihalle makkaranpaistoa varten. Ei taatusti ala suunnitella mitään ulkomaanmatkoja. Mukaan voi lähteä jos autolla mennään ja silloin maksaa 50-50.

Minä sitten järjestän enemmän niitä maksullisia huveja ja joskus mies tulee mukaan joskus jää kotiin, oma valinta. Meillä oli mm. hieno Legolandin reissu kaksin 5v kanssa.

Aattelin kyllä tässä lähivuosina buukata islantiin tai australiaan....saa nähdä voittaako lentoinhonsa :)

Vierailija
26/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla tosiaan, että miehellä ei ole varaa. Maksatteko kulunne puoliksi vai onko mies joutunut vuosia kustantamaan lasten ja sinunkin menoja? Ehkä ei halua maksaa jos ajattelee, että joutuu muutenkin aina maksumieheksi. Jos miehesi on keskipalkkainen niin ehkä haluaa kerätä säästöjä. 2 lapsen perhe jossa toinen on työkyvyttömyyseläkkeellä ei varmaan kovin leveästi elä vaikka miehen bruttopalkka olisi 4000 euron pinnassa.

Puoliksi maksetaan+sairaskulut. Siksi olen tässä tilanteessa.

Vierailija
27/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammojen mielestä siis miehen kuuluu käydä töissä ja raataa, että nainen saa reissata ulkomailla?

Nyt niitä valoja tauluun, oikeasti!

Vierailija
28/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviopuolisolla on elatusvelvollisuus. Eli hänen kuuluu kustantaa sinulle ruuat ja asuminen, jos sinulla ei ole varaa. Miehesi tulot vaikuttavat sinun saamiisi tukiin. Olette perhe. Miehesi on itsekeskeinen moukka.

Vierailija
29/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasavertaista ja reilua perheessä on se, että kukin maksaa kykyjensä mukaan ja se parempituloinen tukee heikompituloista. Näihän kelakin olettaa esim. tukien kanssa.

Vierailija
30/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviopuolisolla on elatusvelvollisuus. Eli hänen kuuluu kustantaa sinulle ruuat ja asuminen, jos sinulla ei ole varaa. Miehesi tulot vaikuttavat sinun saamiisi tukiin. Olette perhe. Miehesi on itsekeskeinen moukka.

Mutta entä jos he eivät ole edes naimisissa ?

Vierailija
31/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin kun on lapsia, ollaan kyllä aika lailla talouden suhteen naimisissa vaikkei papin aamenta olisi sanottukaan.

Vierailija
32/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä perhettä, jonka jäsenillä on erilainen elintaso. Ei suhteenne kovin hyvältä kuulosta, ei taida mies juurikaan arvostaa sinua 😔

Vierailija
33/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuollaisen kanssa hankit sitten lapsia.. 

No ei miehessä mitään vikaa ole. Meillä on hyvä suhde. Tuo vain harmittaa.

No onpa tosi ihana ja rakkaudellinen suhde.

Vierailija
34/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamammojen mielestä siis miehen kuuluu käydä töissä ja raataa, että nainen saa reissata ulkomailla?

Tilannetta yhtään sen paremmin tuntematta, naiset tekevät Suomessa tyypillisesti aivan h**vetisti enemmän maksamattomia kotitöitä kuin miehet. AP on työkyvyttömyyseläkkeellä, ja tuntuu nyt ainakin hoitavan lapset. Olen sitä mieltä, että aviopuolisot - joilla siis on oikeasti se elatusvelvollisuus toisiinsa -, voisivat alkaa kirjata kotityöt käyvän laskutuksen mukaisesti. Sitten aina tietyin väliajoin istuttaisiin pöytään ja katsottaisiin, miten summat jakautuvat. Se, jolla on vähemmän "pankissa", maksaisi erotuksen. Oma villi veikkaukseni on, että 90 prosentissa suomalaisia perheitä isukki saisi lennättää koko perheen kuukaudenkin lomalle sillä äitylin "tilille" kertyneellä summalla.

Vierailija
35/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen itsekkäät vaatimukset ulkomaanmatkailusta ovat kaukana normaalista elatuksesta.

Vierailija
36/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilannetta yhtään sen paremmin tuntematta, naiset tekevät Suomessa tyypillisesti aivan h**vetisti enemmän maksamattomia kotitöitä kuin miehet. AP on työkyvyttömyyseläkkeellä, ja tuntuu nyt ainakin hoitavan lapset. Olen sitä mieltä, että aviopuolisot - joilla siis on oikeasti se elatusvelvollisuus toisiinsa -, voisivat alkaa kirjata kotityöt käyvän laskutuksen mukaisesti. Sitten aina tietyin väliajoin istuttaisiin pöytään ja katsottaisiin, miten summat jakautuvat. Se, jolla on vähemmän "pankissa", maksaisi erotuksen. Oma villi veikkaukseni on, että 90 prosentissa suomalaisia perheitä isukki saisi lennättää koko perheen kuukaudenkin lomalle sillä äitylin "tilille" kertyneellä summalla.

Ap makaa kotonona ja saa eläkettä sekä hassaa luultavasti lapsilisätkin.

Mistä mies on aloittajalle mitään velkaa? On nainut työelämään kelpaamattoman yksilön, ja sille pitäisi kaikki maksaa?

Näinkö sanoisit myös eläkkeellä olevalle miehelle, joka vinkuisi ulkomaan matkaa naiseltaan?

Vierailija
37/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuuluu maksaa matkat koska on olemassa sellainen kuin elatusvelvollisuus. Olikohan niin että se kattoi ainakin yhden (tai kaksi?) ulkomaanmatkaa vuodessa. Vetoa siihen!

Vierailija
38/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Edes kerran elämässään", eli mikäs kiire tässä on, laset elää vielä helposti sen yli 50 vuotta... ulkomaan reissaaminen on luksusta ja sitä varten pitää nähdä vaivaa. Jos et pysty töitä tekemään niin sun pitää sopia ehdot jolla ukko maksaa kaiken.

Vierailija
39/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että mies ei edes halua erityisesti matkalle tai ainakin punnitsee tuollaisen rahanmenon järkevyyttä.

Vierailija
40/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies ja hyvä suhde? Mies istuu rahojen päällä. Uskomatonta! Osallistuuko perheen elatukseen? Vai maksatko sinä eläkkeestäsi ja lapsilisistä perheen ruuat, siis myös miehen? Kyllä nämä perhekuviot ovat sitten nykyään kummallisia. Mies haluaa vaimon, mutta ei hyväksy häntä muuksi kuin piiaksi ja mahdollisesti synnyttäjäksi, niin ja elättäjäksi, jotta mies voi tehdä rahoillaan mitä haluaa. Minä ulkoistaisin tuollaisen miehen hyvin sukkelasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme