Lähisukulainen aikoo myydä talonsa, ostaa asuntoauton ja muuttaa siihen ympärivuotisesti
Kyseessä iäkäs pariskunta, jonka kunto on melkoisesti heikentynyt viime vuosina. Omakotitalon ylläpitokaan ei enää onnistu. Haaveilevat silti matkailuautosta ja sen tuomasta vapaudesta. Sellaisissa kuulemma voi hyvin asua talvellakin ilman ongelmia. Tavarat vain varastoon ja tien päälle. Pitävät sitä kovinkin hyvännä ideana, joka muka jopa säästäisi rahaa. Auttakaa minua puhumaan ne ympäri, listataan yhdessä miksi se on järjetön idea.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Voispa itse tehdä saman. Ehkä vanhana kun lapset on aikuisia.
Älä odota yhtä vanhaksi kuin nuo. Toinen on joutumassa vielä pieneen leikkaukseenkin. Mutta hänen mielestään tämä ei haittaa suunnitelman toteuttamista.
ap
Ihmisellä täytyy olla kiinteä osoite. Tietystitontti jossa on postilastikko ja auto seisoo ajaa saman asian.
Ja jos joku miettii, miksi sukulaisen suunnitelmat minua kiinnostavat. Niin minä ja mieheni olemme niitä, jotka joutuvat hätätilanteessa lähimpinä sukulaisina reagoimaan. Lähtemään pelastamaan jostain lapista, pesemään pyykkejään ja tarjoamaan hätämajoitusta, jos (kun) homma ei toimikaan. Siksi. En ole edes vakuuttunut ajavan osapuolen ajotaidoista, kunto ei tosiaan ole enää hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä täytyy olla kiinteä osoite. Tietystitontti jossa on postilastikko ja auto seisoo ajaa saman asian.
Toki ajattelevat, että voivat ilman muuta siirtyä kirjoille meille. Ei tule tapahtumaan. Tämän suunnitelman tukemiseen en ryhdy.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko olla kiinteätä osoitetta. Voi olla esim. postilokero tai poste restante. Väestötietojärjestelmään merkitään toki, että on asunnoton ja siitä voi tietyissä tilanteissa olla haittaa, mutta missään laissa ei määrätä, että ihmisellä olisi oltava sellainen perinteinen kiinteä kotiosoite.
Vierailija kirjoitti:
Postilokero osoite riittää. Asia vois houkuttaa ,mietin missä esim. pesisin pyykit ja olishan se aika ahdistavan ahdasta pitemmän päälle
Vierailija kirjoitti:
Ja jos joku miettii, miksi sukulaisen suunnitelmat minua kiinnostavat. Niin minä ja mieheni olemme niitä, jotka joutuvat hätätilanteessa lähimpinä sukulaisina reagoimaan. Lähtemään pelastamaan jostain lapista, pesemään pyykkejään ja tarjoamaan hätämajoitusta, jos (kun) homma ei toimikaan. Siksi. En ole edes vakuuttunut ajavan osapuolen ajotaidoista, kunto ei tosiaan ole enää hyvä.
Öö, tyhmä kysymys. Miten te voitte miehesi kanssa kumpikin olla lähimpiä sukulaisia? Jos tämä pariskunta on sinun sukua niin miehesi ei kyllä kovin läheiseen sukuun kuulu, toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko olla kiinteätä osoitetta. Voi olla esim. postilokero tai poste restante. Väestötietojärjestelmään merkitään toki, että on asunnoton ja siitä voi tietyissä tilanteissa olla haittaa, mutta missään laissa ei määrätä, että ihmisellä olisi oltava sellainen perinteinen kiinteä kotiosoite.
Höpö höpö. Korpilaissa määrätään. Voi tulla matkan pää Kainuun korvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, tyhmä kysymys. Miten te voitte miehesi kanssa kumpikin olla lähimpiä sukulaisia? Jos tämä pariskunta on sinun sukua niin miehesi ei kyllä kovin läheiseen sukuun kuulu, toivottavasti.
Lähisukua toiselle, toiselle sukua avioliiton kautta. Molempien niskaan tilanne tulee kaatumaan.
ap
Älä nyt ainakaan suostu auttamaan kerta sinä et saa mitään hyötyä irti.
Mä oon suunnitellut ihan samaa, sit kun jäädään eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt ainakaan suostu auttamaan kerta sinä et saa mitään hyötyä irti.
Ei ole kyse hyötymisestä, vaan aidosta huolesta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kiva, tiet tulee näköjään olemaan täynnä horisevia jääriä, joilla ei ole omat rajoitteet selvillä.
teidätkös ap mitkä säästöt he saavat tuolla idealla? Nykyään on niin heikoilla vanhat ihmiset.
Asuntovaunussa voi todellakin asua.
Muuten en näe ideassa mitään kummallista, mutta jos tosiaan kunto on jo huono, niin tuleehan siinä pulmia ainakin jollakin aikavälillä.
Onko kyseessä omat vai appivanhemmat?
Muuten kiva idea, mutta jos kyseessä iäkkäät ja sairaat ihmiset niin ei siinä tapauksessa. Onko ajajaksi haluavalla edes ajokortti (kai pitää olla B) voimassa? Eikö kannattaisi käydä lääkärin luona varmistamassa kunto ensin?
Itse ajattelisin keski-ikäisenä että asuntoautossa (ilmeisesti tarkoittavat matkailuautoa?) on todella ahdasta eikä sinne saa kovinkaan hyvää sänkyä. Menee yöunet huonoksi ja iskias rupeaa vaivaamaan. Lisäksi eikös niissä ole usein sellainen sänky, johon joutuu kapuamaan jotain hankalia pikku tikapuita? Ruoanlaittokin voi olla hankalaa, ei ole uunia yms. Ei tilaa harrastaa. Kesällä vielä menisi, jos parkeeraisi jonnekin metsän reunaan tai leirintäalueelle tms.
Sinuna rupeaisin tukemaan pariskuntaa niin että vuokraisitte kokeeksi matkailuauton ja annatte pariskunnan testata sitä livenä eli viette sen jonnekin leirintäalueelle ja pariskunta asuu siinä vaikka viikonlopun. Eiköhän siinä mieli muutu, ja jos ei muutu, sitten ette voi tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tulossa yksi versio tästä parin vuoden päästä, kun jäädään kaksin. Ollaan tuolloin nelikymppisiä. Jätetään tosin kaksio kaupunkiasunnoksi ja talvea varten. Velat on maksettu, puoliso on eläkkeellä ja itse jään keikkalaiseksi/tekemään harrasteväikkäriä. Muuten on the road.
Toi voisi olla oikein hyvä suunnitelma nuorelle lapsettomalle parille, joitka aikovat viettää vähintään 3 kuukautta talvesta jossain palmun alla. Sen sijaan tammikuun pakkaset ja huonokuntoiset eläkeläiset ei oikein kuulosta hyvältä tässä skenaariossa.
Voispa itse tehdä saman. Ehkä vanhana kun lapset on aikuisia.