Onko pakko antaa sosiaaliturvatunnus kimppakämppikselle ?
Eli kimppakämppään on tulossa uusi asukas ja se kysyi nimeäni ja sosiaaliturvatunnustani. En tietenkään antanut kun en sitä tuntemattomille anna... väitti että pitäisi antaa jotta tuet menee oikein..onko muka noin ?
Kommentit (20)
Vaikea sanoa kun ei tiedä mitä tukia ja millaisella sopparilla kämppä on.
Oletko itse hakenut mitään asumistukia?
En tavallaan saa tukia koska teen kesät asfaltti hommia ja hiukan opintojen ohella töitä talvet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli kimppakämppään on tulossa uusi asukas ja se kysyi nimeäni ja sosiaaliturvatunnustani. En tietenkään antanut kun en sitä tuntemattomille anna... väitti että pitäisi antaa jotta tuet menee oikein..onko muka noin ?
Ettehän te yhdessä niitä tukia hae, vai? Muutoin ei hänelle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
En tavallaan saa tukia koska teen kesät asfaltti hommia ja hiukan opintojen ohella töitä talvet.
Ap
Kenen nimissä asunnon vuokrasopimus on vai onko jokaisella vuokralaisella oma sopimus?
- Ei ole. Enemmän minua kyllä kiinnostaisi tietää, että mikä on niin erinomainen syy, että kämppiksesi kehtaa sitä snulta udella.
Tuet? - Onko kämppisesi avo tai avioliitossasi kanssasi tai lapsesi tai vanhempasi? - Ellei niin etköhän ihan itse hae tarvitsemiasi tukia, eikä hän
Olet pian kämppiksesi avopuoliso... eli älä anna tunnuksiasi.
Ei todellakaan tarvitse antaa hetua tuntemattomalle, eikä kannatakkaan.
Asumistukea varten tarvitsee jokaisen asunnossa asuvan tiedot, myös sen henkilötunnuksen. Vaikka täyttäisit itse sen tunnuksen kämppiksen hakemukseen, hän tulee näkemään sen viimeistään Kelan päätöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukea varten tarvitsee jokaisen asunnossa asuvan tiedot, myös sen henkilötunnuksen. Vaikka täyttäisit itse sen tunnuksen kämppiksen hakemukseen, hän tulee näkemään sen viimeistään Kelan päätöksestä.
No eikai se noin mene. Jokaisella vuokralaisella lienee kuitenkin oma sopimus ja ovat eri ruokakuntaa?
Itse en hetua antaisi.
Voi olla, että tarttee antaa, Kelasta ym. johtuen. Pyydä itsekin nähdä tyypin henkkarit! Jos tyyppi muutaa teille asumaan, niin eihän se kauan enää vieras ole. Suomessa on tosi pöljää kun hetua pitää varjella hysteerisesti. Jos viranomaiset ym. eivät käyttäisi sitä väärin (eli "salasanana"), sen voisi helposti antaa juuri tällaisissa tilanteissa.
On. Koska kyseessä on luottamuksen rakentaminen kämppiksen kanssa joka asuu kimpassa. Minä en ainakaan huolisi sellaista kämppistä joka ei anna minun tietooni omaa sotua. Tiedä mikä huijari on...
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että tarttee antaa, Kelasta ym. johtuen. Pyydä itsekin nähdä tyypin henkkarit! Jos tyyppi muutaa teille asumaan, niin eihän se kauan enää vieras ole. Suomessa on tosi pöljää kun hetua pitää varjella hysteerisesti. Jos viranomaiset ym. eivät käyttäisi sitä väärin (eli "salasanana"), sen voisi helposti antaa juuri tällaisissa tilanteissa.
Sä oot niin sinisilmäinen
Jos teillä on yhteinen vuokrasopimus ystäviesi kanssa, kuulutte samaan ruokakuntaan 1.8.2017 alkaen ja muodostatte ns. yhteisöruokakunnan. Myös työssäkäyvien ystäviesi tulot otetaan huomioon yleisessä asumistuessa.
Yleisestä asumistuesta voit laskea arviolaskelmia laskurilla, joka löytyy seuraavan linkin kautta: http://www.kela.fi/laskurit
Älä siis vastaa jos et tiedä mitään!!!!
Jos sinulla on oma sopimus vuokraisännän kanssa, niin kämppiksesi ei tarvitse sosiaaliturvatunnustasi mihinkään. En itse antaisi. Kysyisin kuitenkin, että mihin muka sitä tarvii ja varmistaisin Kelasta asian. Hirveän helppoa kämppikselle hakea sun nimissä lainoja ja muuta jos tietää kaikki sun tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks?
Sä oot niin sinisilmäinen
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on yhteinen vuokrasopimus ystäviesi kanssa, kuulutte samaan ruokakuntaan 1.8.2017 alkaen ja muodostatte ns. yhteisöruokakunnan. Myös työssäkäyvien ystäviesi tulot otetaan huomioon yleisessä asumistuessa.
Yleisestä asumistuesta voit laskea arviolaskelmia laskurilla, joka löytyy seuraavan linkin kautta: http://www.kela.fi/laskurit
Älä siis vastaa jos et tiedä mitään!!!!
Eli henkilötunnuksen lisäksi joudut ilmoittamaan kämppikselle myös tulosi 😆.
Oletteko yli 60 vuotiaita kun annatte sosiaaliturvatunnuksen?
Itsellä on vain henkilötunnus eli hetu ei sotua ole ollut sitten 70-luvun alkupuolella
No ei ole ok, varsinkaan jos ei selittänyt yhtään mihin tarvitsisi sitä. Voi toki olla, että KELAn hakemukseen, itse pyytäisin saada täyttää sen kohdan itse tjsp