Paino 86 kg -> 79 kg kuukaudessa, onnistuuko? Miten?
Pituutta 168 cm. Sekasyöjä. Naaras. Huonoselkäinen, mutta muuten terhakka.
Kommentit (36)
Mulla lähti alle parissa kuukaudessa 13.5 kiloa helposti. Enkä siis ollut mikään kovin läski, heillähän alussa kiloja lähtee helposti paljon. Minulla ylipainoa oli kymmenisen kiloa.
Söin säännöllisemmin ja useammin kuin aiemmin mutta jätin kaiken paskan pois (siis ihan kaiken) ja juomana pelkkä vesi. Kuntoilin joka päivä vähintään 2 tuntia. Kilot lähti pelottavan helposti. Painoni on tällä hetkellä kokolailla siinä mihin sen muutama vuosi sitten pudotin, eli 80 kilossa. Olen siis mies.
Onnistuuhan se, esim. Cambridge ohjelmalla. Toimii! Ongelma sitten enemmän pitää kilot pois kuurin jälkeen.
Kiitos vastauksista. On vammat kyllä senlaatuisia, että mitä vähemmän painoa niin sitä helpompaa olla. Mutta kiitti kaikille, noi pointsit vois olla kokeilemisen arvoista..
Alkoholi pois kuukaudeksi ainakin. Turvotus lähtee,nesteet liikkuu,iho virkistyy ja kaikki ne tunkkaiset ja takkuiset aamut ja päivät jää pois
Mieletön energia ja positiivinen tunne että jaksaa alkaa siitä painosta huolehtimaan.
T. 6 viikkoa tipattomalla, suurkuluttaja 55vee.
Mulla lähti tuo vhh:lla, eikä ollu edes nälkä. Ja suunnilleen samat mitat. Sen jälkeen lähti vielä n. 10 kg, mutta hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli kilo/vko ei ole pysyvää pudotusta.
Mika on realistinen vauhti.
95kg 181cm uros rasva 8%
Etkö sitten tuon perusteella voinut päätellä että alle kilo/vko???
1g
Ihanan neneakas vastaus.
Mun taytyy laskea painoa jotta polvet kestais spurttaamiset paremmin.
Tuon rasva analyysin mukaan laskia olis vain 8kg, mutta luulen etta sita on enemman.
Kuitenkin ihan sama onko 5kg lihasta vai rasvaa, mutta jos haluan kisata olis hyva olla kevyempi.
Nivelet kiittaisivat
Riippuu onko kyse painonpudotuksesta vai rasvanpoltosta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. On vammat kyllä senlaatuisia, että mitä vähemmän painoa niin sitä helpompaa olla. Mutta kiitti kaikille, noi pointsit vois olla kokeilemisen arvoista..
Parasta pointseissa on se, että niihin jää koukkuun. Parissa viikossa huomaat automaattisesti laskevas ostosten pisteet jo kaupassa... 🙄 Tää auttaa pitämään sen pudotetun painon tehokkaasti.
Rehellisyyttä peliin: haluatko laihduttaa pikaisesti siksi että et halua sitoutua pitkäaikaiseen elämäntaparemonttiin? Tai siksi että ajattelet ettei sinulla ole kärsivällisyyttä odottaa järkevän laihdutuksen tuloksia? Inhoatko ulkonäköäsi?
Jos näin on, älä kiusaa suotta itseäsi vaan unohda koko juttu. Et ole vielä henkisesti valmis laihtumaan. Väärin laihduttaminen on oikeasti paljon epäterveellisempää että sinulla on liikakiloja mutta hiljakseen muokkaat elämäntapojasi terveelliseen suuntaan. Monet terveellisen elämäntavan edut eivät vaadi kilojen putoamista vaan tulevat jo pelkästään siitä että ravitsemus on parempaa ja harrastaa liikuntaa. Sama pätee toisin päin: myös normaalipainoisen ihmisen elämäntavat voivat olla pielessä ja se näkyy ensiksi verikokeissa ja sitten monessa muussakin asiassa.
Pitkllä tähtäimellä suosittelen treenin avulla lihasmäärän kasvua. Kilot pysyvät tod. näk. ennallaan mutta vointi paranee, kulutat kaloreita enemmän levossakin eli et välttämättä liho enää yhtä hlposti ja kroppa muuttuu ryhdikkäämmäksi ja peppu pyöreämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli kilo/vko ei ole pysyvää pudotusta.
Mika on realistinen vauhti.
95kg 181cm uros rasva 8%
Virallinen suositus taitaa olla puoli kiloa viikossa. Ja elämäntapojen muutoksella, ei ihme dietillä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Tiukkaa tekee mutta yritys on kova.
Mitahan muuta vois yli 40 vuotias tehda vauhtia saadakseen
Ei todellakaan ole sama menetätkö 5 kg lihasta vai rasvaa kun ylipainoa ei ole paljon (paitsi omasta mielestäsi. Katso BMI-taulukosta mikä on oikeasti paljon).
Lihas kuluttaa enemmän kaloreita kuin rasva, joten jos menetät sitä, kaloritarpeesi laskee pysyvästi enemmän kuin jos olisit laihtunut rasvaa. Mikä on ongelma jos et ole korjannut elämäntapojasi. Sitä paitsi tarvitset lihaksia liikkumiseen joten suorituskykysi laskee kun kuihdutat niitä etkä rasvaa.
Painonpudotuksen ei pidä johtaa siihen että rasvaprosenttisi nousee, ja sehän nousee jos laihdutat väärin. Sitten kun olet vielä altistanut itsesi jojotukselle, niin saat kadottamiesi lihasten tilalle vielä lisää rasvasoluja.
Vierailija kirjoitti:
Laihtumiseen nopeasti on parikin syytä: paikat ei kestä painoa, sen verran nivelvammaa ynnä muuta, ja toisekseen olen aloittamassa uuden opinahjon ja haluan mahduttaa pulpetin taakse myös mahani.
t. AP
Rahkadieetti tehoaa alkuun nopeasti, varsinkin kun ylimääräistä on noin kivasti. Liitä siihen runsaasti liikuntaa. Googlaa ohje.
Saavutetun painon ylläpito on se ongelmallisempi kohta. Olennaista on pitää kiinni säännöllisistä ruoka-ajoista ja huolehtia siitä, että saat riittävästi monipuolista ravintoa. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Yhden aterian nälkäkuurit eivät tule onnistumaan, kidut ja lopulta sorrut. 5 kg kuukaudessa on realistista.
Iltasyönti on kipupisteeni, joten venytän päivällisen myöhään ja saan vielä iltapalan. Tiukoissa tilanteissa mahdollisimman tummaa suklaata ja kahvia tai kaakaonibsejä...
Tsemppiä!
- Unohdinko sanoa, että tämä ateriarytmi on sitten pysyvä, vaikka koostumukset paranevat pudotusvaiheen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti alle parissa kuukaudessa 13.5 kiloa helposti. Enkä siis ollut mikään kovin läski, heillähän alussa kiloja lähtee helposti paljon. Minulla ylipainoa oli kymmenisen kiloa.
Söin säännöllisemmin ja useammin kuin aiemmin mutta jätin kaiken paskan pois (siis ihan kaiken) ja juomana pelkkä vesi. Kuntoilin joka päivä vähintään 2 tuntia. Kilot lähti pelottavan helposti. Painoni on tällä hetkellä kokolailla siinä mihin sen muutama vuosi sitten pudotin, eli 80 kilossa. Olen siis mies.
Miesten on helpompi pudottaa painoa sukupuolten välisistä fyysisistä eroista johtuen. Mutta siis joo, ihan hyvä tuo roskan poisjättäminen ja liikunta myös ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta pointseissa on se, että niihin jää koukkuun. Parissa viikossa huomaat automaattisesti laskevas ostosten pisteet jo kaupassa... 🙄 Tää auttaa pitämään sen pudotetun painon tehokkaasti.
Kuinka moni ihan oikeasti muistaa koko pointseja?
Paikat ei ehkä kestä kiloja, mutta elimistösi ei kestä järjetöntä pikalaihdutusta. Haluatko sekoittaa aineenvaihduntasi niin että energiankulutuksesi laskee pysyvästi -siis niin että joudut aina syömään vähemmän kuin muut samanpainoiset? Haluatko verisuoniisi pienen kolesterolipulssin? Haluatko kohottaa maksa-arvojasi? Haluatko että vaivalla ja tuskalla laihduttamasi kilot tulevat takaisin korkojen kanssa vain siksi että olet laihduttanut temppuilemalla etkä järkevästi?
Nyt oikeesti järki käpälään.