Hakekaa joku minulta tuo koira 8kk pois ja palauttakaa kun se on järkevä aikuinen, en kestä enää
Olen jatkuvassa stressitilassa, vapisen ja säpsähtelen. En nuku, ruoka ei maistu.
Mies meni ottamaan meille kodinvaihtaja sakemannin 7-kuukautisena. Pim, lähtikin työmatkalle kahdeksi viikoksi ja jätti sen minulle. Koira on ihan sekopää, se hyppii, riehuu, puree, huutaa kaikelle mikä liikkuu. Lenkit menen suunnilleen lyhtypylväissä roikkuen ja vapisten, peläten koska koira puree ohikulkijaa tai ryntää auton alle. Minulla ei ole varaa mihinkään kouluttajiin, miestä ei enää kiinnosta koko koira.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Keneltä mies sen koiran otti? Paikallisten löytöeläinkotien kautta koira voi löytää kodin, jossa sen koulutukseen riittää aikaa ja osaamista.
Ongelmasakemanni voi olla vaarallinen, sitä vaarallisempi mitä pidempään se on osaamattomissa käsissä.
Nettihuutokaupasta, koska "onhan hän ennenkin sakujen kanssa pärjännyt" tarkoittaa että heillä oli lapsuudenperheessään älyttömän kiltti ja ennenkaikkea koulutettu sakemanni.
Olen totta vie yrittänyt kouluttaa tätä mutta ainoa mitä osaa on "istu" Mies lähetti kyllä ulkomailta rahat minulle että veisin sen steriloitavaksi. (siis muutenkin kuin että se rauhoittuisi vaan myös periytyvän kivesvian vuoksi, ettei tule kasvaimia. En tiedä, pitäisikö viedä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneltä mies sen koiran otti? Paikallisten löytöeläinkotien kautta koira voi löytää kodin, jossa sen koulutukseen riittää aikaa ja osaamista.
Ongelmasakemanni voi olla vaarallinen, sitä vaarallisempi mitä pidempään se on osaamattomissa käsissä.
Nettihuutokaupasta, koska "onhan hän ennenkin sakujen kanssa pärjännyt" tarkoittaa että heillä oli lapsuudenperheessään älyttömän kiltti ja ennenkaikkea koulutettu sakemanni.
Olen totta vie yrittänyt kouluttaa tätä mutta ainoa mitä osaa on "istu" Mies lähetti kyllä ulkomailta rahat minulle että veisin sen steriloitavaksi. (siis muutenkin kuin että se rauhoittuisi vaan myös periytyvän kivesvian vuoksi, ettei tule kasvaimia. En tiedä, pitäisikö viedä?
ap
Nettihuutokaupasta? Ja itse matkoille, miehesi on idiootti.
Tuttavaperheesstä oli ollut useita sakemanneja, kunnes taloon tuli pentu jolla oli alusta asti ongelmia. Piti itseään hierarkiassa heti välittömästi isännän jälkeen seuraavana eikä totellut emäntää. Mies oli kuumeessa kotona ja nainen ulkoilutti koiraa. Koira kävi naisen kimppuun ja naapuri hälytti sairaana olevan miehn apuihin, kun ei saanut koiraa irti. Vaimolle kymmeniä tikkejä käteen, koiralle lopetuspiikki.
Eli etsikää osaavat omistajat ja aina sekään ei riitä.
Etsikää koiralle osaava, välittävä ja vastuullinen koti. Se on nuori koira, jolla on koko elämä edessä ja potentiaali tehdä joku eläinrakas, eläimen koulutukseen ja hyvinvointiin panostava ihminen onnelliseksi.
Koirat eivät yleensä kasva rauhallisiksi ja hyväkäytöksisiksi ilman vaivannäköä. Kuulostaa siltä, että sinä ja miehesi ette tähän ole valmiita. Miehesi koiranhankinta vaikuttaa vastuuttomalta.
Kouluttamaton saku on tosiaan vaarallinen.
Hommaa nyt ensimmäisenä kuonokoppa, ettei sun tarvi lenkeillä niin paljoo pelätä. Sitten voitkin hakee itselles rauhottavia ja miettiä mäntin ukkos kanssa koiraressun kohtaloa.
Miksi se koira vaihtoi kotia? Eikö edellisetkään omistajat pärjänneet sen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se koira vaihtoi kotia? Eikö edellisetkään omistajat pärjänneet sen kanssa?
Rivien välistä luettuna eivät.
Oli muotoiltu myynti-ilmoitukseen, että tottunut lapsiin ja muihin eläimiin, osaa kulkea hihnassa, haukkuu vain kun ovikello soi. Mikään näistä ei pidä paikkaansa. Plus että puree ja raapii minut mustelmille jatkuvasti.
Mutta milläpä näistä pääsisi eroon jos ei "vähän" kaunistelisi...
En ole koskaan tajunnut miksi jotkut "harrastavat" schäfereitä. Puuttuuko jotain turvallisuuden tunnetta tms? 95% ihmisistä tulee negatiiviset fibat noista.