tietääkö joku miltä unettomuus tuntuu?
Kommentit (12)
sulla olla jotain psykoosiin liittyvää. Kehottaisin puhumaan lääkärille, niin saisit lääkettä. Mun kahdella tutulla on ollut juuri tuollaisia pelkotiloja.
Kuvittelen kuinka se väijyy meitä ja lapsia puukko kädessä, mietin mitä se tekee ensimmäiseksi, mihin pakenen, kuinka pelastan lapseni. Lopuksi luovutan murhaajalle ja annan hänen luvan tappaa, koska en voi tehdä mitään vaikka tiedän tämän olevan täyttä fiktiota. Jos hetkeksi nukahdan luovuttamisen jälkeen, herään uudestaan.
Tää on kyllä tosi sairasta. Mitä mä voin tehdä itselleni?
Tila paheni pahenemistaan, kunnes vaivuin psykoosiin. Palattuani " takaisin" mulla diaknosoitiin skitsoidinen depressio.
Olen parantunut, mutta se vaati pohjalla käymisen, Suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriin.
Saattaa toki olla, että hormoonit pinnassa. Synnytyksen jälkeinen psykoosi ehkä? Onko sulla pieniä lapsia?
Toisinaan mulle tulee vieläkin noita pelkotiloja. Ne on sellaisia pakokauhuisia hetkiä. Esim kun oltiin menossa Tukholmaan vauvan (3kk) kanssa, niin yhtäkkiä mulle tuli hirveä pakokauhu, että laiva uppoaa. Tuntui, että päässä sumenee. Mietin vain, että mitä mun vauvalle käy. Mies sai mut rauhoitettua onneksi.
Mulla on pieni vauva (8kk) ja toinen on isompi. Ahdistaa tosi kovasti. Unilääkkeitä sain kuurin joka juuri loppui, ja se auttoi. Painajaismainen hereillä olo jatkuu ja pelot.
valvoin jopa kokonaisen viikon putkeen
kuulin kaikenlaisia ääniäkin jo näin harhoja
olin vielä lapsie kanssa yksin kotona mies työreissussa
mulla ollut näitä huonoja unia aina kerran 2kk viikon ajan siintä lähtien kun muksu täytti 9kk nyt on 3v
lääkäriltä kokeiltu kaikenlaisia lääkkeitä
xanor,tolvon ja nukahtamislääkkeet ainoastaan auttaneet ja kokeiltu on tooooodella monia
minullehan iski synnytyksenjälkeinenmasennus sen ekan valvotun viikon jälkee oli aivan kamalla ja sitten kun ei nuku kelaa kaikkea aivan pimeetä mitä ei normaalisti ajatteliai
voimia sinulle ja painu lääkärin puheille yksityisen
arvauskeskuksista ei apuja
äitix2
niin ja sain paniikkihäiriönkin tuon toisen lapsen syntymän jälkeen ,että ei se äiteys aina ihanaa ole :/
ne on ne hormoonit kun menee sekaisin helpoittaa kyllä sitten kun lapsi/lapset vanhempia :)
tsemppiä sinulle ap ja tottakai muillekkin ketkä tästä kärsii
Kuulostaisi kyllä siltä, että sinun kannattaisi mennä lääkärin juttusille tai ottaa yhteyttä esim. mielenterveystoimistoon. Kauhusi saattaa korjaantua pienellä lääkityksellä.
psykiatrituttava sanoi, että nykyään mielenterveystoimistoon tarvitaan lähete (vaikka terveyskeskuksesta)
ei auta lämpimän maidon juonti illalla
ei piiiiiitkä lenkki
ei puolentunnin rentoutuminen ennen nukkumista
ymym...
tää unettomuus on perseestä!!!! :(
ja sitten mulle tuli niitä kamalia valveunia olin mukamas hereillä makuuhuoneessa ja sitten tapahtuikin jotan kamalaa ja tajusinkin etten ole hereillä ja yritin väkisin herätä näin tapahtui välillä 10 kertaa kunnes olin oikeasti hereillä ja sitten kaikki valot päälle ja miehen kainaloon jos oli/on kotona :(
toivottavasti joku tajuu tästä textistä jotain.
äitix2
mene uudestaan lääkärille, varaa vaikka yksityiselle psykiatrille, että saat varmasti kunnon hoidon ja avun.
Olet pienten lasten äiti, sinun täytyy tulla kuntoon.
Nuo häiriöt vain pahenevat, mitä kauemmin niitä yrittää sietää.
Voimahali sinulle ♥
Luulen että synnytyksenjälkeisestä masennuksesta ei ole kyse, vauva on minulle kaikki kaikessa, eikä hänen hoitamisensa tunnu minusta raskaalta vaan rikastuttavalta.
Vielä kerran kiitos, en tiedä vielä onko rohkeutta lähteä uudestaan lääkäriin (juurihan kävin, ja sain kuurin joka loppui)ihan vielä. Kuitenkin kiitos kaikille joilla on halu auttaa, en voi nukkua, enkä uskalla ihan vielä edes yrittää, helpompi on olla hereillä kun kokea se ns. valvetila josta joku jo puhuikin. Tai aina en edes nuku? En edes aina tiedä olenko nukkunut ollenkaan?!? (lapset nukkuvat kuin enkelit)
tai paniikkihäiriö. Oon minäkin unettomuudesta kärsinyt mutta ei siihen pelkotiloja liittynyt.