Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ateisti komentaa lestadiolaislapsia?

Vierailija
02.08.2017 |

Useasti olen yrittänyt näille lapsille ja heidän vanhemmilleen sanoa että ei ole ok että lapset käyvät meidän poissaollessamme meidän pihaltamme leluja/pyöriä lainaamassa ilman lupaa ja jättävät ne lähipuistoon/muille pihoille/lähimetsään. Vanhemmat sanovat aina että pitää antaa lasten leikkiä ja että kyllä ne aina jostain löytyvät ja lapset sanovat ettei äiti/isä kiellä heitä ottamasta niin on silloin sallittua. Muiden kanssa ei ole ongelmaa, muut lestadiolaisperheet lähistöllä pysyvät meistä syntisistä kaukana ja tottakai muiden kesken toisten tavaroita kunnioitetaan ja toisia aikuisia kuunnellaan. Lähistöllä asuu siis paljon lestadiolaisia ja muut ovat muuten kristittyjä ja minä olen ainut ateisti ja halveksittu eronnut nainen. Miksi minua ei kuitenkaan voi edes lapset totella?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla vika sussa, vaan noissa vanhemmissa.

Vierailija
2/5 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten millään ymmärrä, että kyse ei ole lestadiolaisuudesta vaan huonosti käyttäytyvästä perheestä? Ja ei, en ole lesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö niitä. Vanhempia siis, älä lapsia. Ei ne muuten usko.

Vierailija
4/5 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse uskonnosta tässä.

P.S. Tiesitkö, että lestadiolaisissa, ja muissakin uskonnollisissa yhteisöissä on jonkin verran kaappiateisteja.

Vierailija
5/5 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten millään ymmärrä, että kyse ei ole lestadiolaisuudesta vaan huonosti käyttäytyvästä perheestä? Ja ei, en ole lesta.

Aloittaja on asunut ikänsä Pohjois-Suomessa, mutta nyt vaan väliaikaisesti pienemmällä paikkakunnalla jossa on iso ja aktiivinen rauhanyhdistys eli tietää todellakin miten he odottavat maailman ihmisten heihin suhtautuvan. Kukaan muu ei tietenkään tervehdi tai leiki lasten kanssa, mutta tämä yksi perhe kohtelee vielä alentuvammin. Jotenkin luulisi että edes yksi uskoa edustava kommentoisi miksi ei edes yritetä näyttää että kaikkia voi tasa-arvoisesti ja kunnioituksella kohdella.