Missä Suomen paikkakunnalla HALUAISIT asua?
Laitetaan tällainen keskustelu vuorostaan pystyyn, kun on jo tuo "missä et haluaisi asua"-keskustelu.
Kommentit (29)
Olen tyytyväinen nykyiseen, mutta jos pitäisi muuttaa niin Tampereelle tai Jyväskylään.
Olen kotoisin Oulun eteläpuolelta, ja unelmieni asuinpaikka olisi peltolakeuksilla meren rannalla, kaukana hälystä. Joku Lumijoen Varjakka tai Siikajoen Tauvo, vaikka noista on vaan pitkä matka joka paikkaan.
En yhtään perusta kaupunkielämästä.
Hailuoto. Kaunis maisema, maalla, kuitenkin jopa julkiset yhteydet isoon kaupunkiin.
Aavan meren tuolla puolen...Satumaassa. Missä ihmiset ovat ystävällisiä.
Miksi asuisin muualla kuin siellä missä haluan asua?
Jossain mikä ei ole kaukana Helsingistä, mutta ei kuitenkaan kerrostalossa.
Kiuruvesi. Voiko ihanampaa ja kesäisempää paikannimeä olla, siellä olisin varmasti onnellinen.
Asun siellä missä haluankin eli Oulussa, ja vielä keskustassa veden äärellä.
Helsingissä. Opiskelut veivät pois synnyinkaupungista ja on aivan jäätävä ikävä. Pienemmissä kaupungeissa ei vain tapahdu koko ajan. Kuolettavan tylsää. Toinen ongelma on, että olen transnainen ja herätän huomiota missä tahansa muualla kuin Helsingissä. Homobaarejakaan ei nykyisessä kaupungissani ole, vaikka yliopistokaupunki onkin. Helsingissä tykkäsin juuri siitä anonymiteetistä. Voit ihan oikeasti olla ihan mitä tahansa ja ketään ei kiinnosta. Yhtään. Kukaan ei edes katso. Ihmisillä on oma elämänsä ja ratikassakin lähinnä puhelin kiinnostaa. Joku saattaa toki ajatella ilkeästi, mutta koska kaikki tietävät, ettei vittuilu ole hyväksyttävää, pitävät ajatuksensa ominaan.
Olen onnellinen täällä, Helsingin kantakaupungissa, mutta jos olisi pakko lähteä, muuttaisin Tampereelle.
Pihtiputaalla, koska se mummokin on siellä...
Helsingissä, synnyinkaupunkini meren äärellä.
Pienellä ruotsinkielisellä paikkakunnalla Pohjanmaalla (esim. Pedersöre, Uusi-Kaarlepyy tai Kruunupyy). Ihailen österbottenilaista talkoohenkeä.
Äkäslompolo.