Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkuna ystävän häihin - paljonko rahaa matkakassaan lahjaksi?

Vierailija
01.08.2017 |

Olemme nuoria ja keskituloisia. Emme mitään rikkaita.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran mihin on varaa.

Vierailija
42/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat sen verran, kuin mihin on varaa. Ei me ainakaan mitenkään erityisesti syynätty kuka antoi paljon ja kuka vähän. Yksi kavereistani meni muita reilusti aiemmin naimisiin eli oltiin kaikki köyhiä opiskelijoita. Häät oli opiskelijan näkökulmasta pahimpaan mahdolliseen aikaan kesäkuussa, kun kaikki säästörahat oli tuhlattu, kuukausi eletty visalla ja eka kesätyötili ei ollut vielä tullut. Häät ja polttarit vaativat 2 matkaa ja yöpymistä toiselle paikkakunnalle. Silloin harmitti, kun ei pystynyt laittamaan, kuin parikymppiä, mutta olen yrittänyt myöhemmin antaa heille parempia lahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nämä jaksaa kysellä tyhmiä. Itsehän tilanteesi tiedät. Jos ehdotetaan viittäkymppiä, aloittaja kauhistelee ja pohtii, oisko neljäkymppiä tarpeeksi. Siinä on kympin, ei satasen ero. Kympistäkö on elämäsi kiinni. Luoja.

Vierailija
44/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa aina ihmettelen, että onko syynä kateus, köyhyys vai mikä, kun aina vaan tuo kulunut argumentti, että "hääparin pitää maksaa itse häänsä, kun ne järjestää ja tärkeintä on, että vieras saapuu paikalle!!" 

Itselleni on kunnia saada kutsu ystävieni häihin ja päästä jakamaan heidän suurta päiväänsä. Tämän vuoksi haluan myös muistaa heitä kunnolla lahjallani ja kiittää sillä järjestelyistä, ruuasta sekä kunniasta, että saan olla osa kyseistä päivää! Toivon lahjani olevan hääparille mieluisa ja siksi hankinkin juuri sitä mitä he pyytävät, oli se rahaa, tavaraa tai lahjakortteja. Mielestäni ideaalitilanne olisikin, että vieraat todella maksaisivat vaikka koko häät lahjarahoina ja näin antaisivat hääparille upean päivän, jonka he ansaitsevat! 

Jos taas limiitti ei riitä tai häihin lähdetään jo ajatuksella "mitä nuokin kerjää, maksaisivat itse häänsä!", niin olisiko parempi ehkä jäädä kotiin? Osaako tuollaisella fiiliksellä nauttiakaan päivästä? Uskoisin hääparin haluavan juhlaansa ihmiset, jotka sinne tulevat täydestä sydämestään ja hyvällä fiiliksellä! 

Ehkä lienen vielä itse niin naiivi, mutta kolmatta superkiireistä hääkesää viettävänä (tänä kesänä 4 häät ympäri Suomea), odotan joka tapauksessa jokaisia häitä innolla ja olen sitä onnellisempi mitä onnellisempi hääpari on häissään, ja häiden jälkeen! :) 

Siis vain ne, joilla on varaa ja haluavat maksaa hääparin koko häät tulevat täydestä sydämestään ja hyvällä fiiliksellä juhliin? Köyhät eivät esim. pysty hyvään fiilikseen tai iloitsemaan täydestä sydämestään parin puolesta? Mitä hääpari on tehnyt "ansaitakseen" maksetut häät? Kutsunut vieraat ja hoitanut järjestelyt? Päteekö tämä ajattelu kaikkiin juhliin, jos joku järjestää jotain, niin on ansainnut sen, että muut hoitavat kustannukset? en vaan ymmärrä tällaista ajattelua, joten mielestäni mielipiteesi ovat vähän naiiveja. 

Vierailija
45/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa aina ihmettelen, että onko syynä kateus, köyhyys vai mikä, kun aina vaan tuo kulunut argumentti, että "hääparin pitää maksaa itse häänsä, kun ne järjestää ja tärkeintä on, että vieras saapuu paikalle!!" 

Itselleni on kunnia saada kutsu ystävieni häihin ja päästä jakamaan heidän suurta päiväänsä. Tämän vuoksi haluan myös muistaa heitä kunnolla lahjallani ja kiittää sillä järjestelyistä, ruuasta sekä kunniasta, että saan olla osa kyseistä päivää! Toivon lahjani olevan hääparille mieluisa ja siksi hankinkin juuri sitä mitä he pyytävät, oli se rahaa, tavaraa tai lahjakortteja. Mielestäni ideaalitilanne olisikin, että vieraat todella maksaisivat vaikka koko häät lahjarahoina ja näin antaisivat hääparille upean päivän, jonka he ansaitsevat! 

Jos taas limiitti ei riitä tai häihin lähdetään jo ajatuksella "mitä nuokin kerjää, maksaisivat itse häänsä!", niin olisiko parempi ehkä jäädä kotiin? Osaako tuollaisella fiiliksellä nauttiakaan päivästä? Uskoisin hääparin haluavan juhlaansa ihmiset, jotka sinne tulevat täydestä sydämestään ja hyvällä fiiliksellä! 

Ehkä lienen vielä itse niin naiivi, mutta kolmatta superkiireistä hääkesää viettävänä (tänä kesänä 4 häät ympäri Suomea), odotan joka tapauksessa jokaisia häitä innolla ja olen sitä onnellisempi mitä onnellisempi hääpari on häissään, ja häiden jälkeen! :) 

No mutta tällä sinun tavalla pitäisi silloin hääparin juhlia järjetäessä kysyä kuinka paljon vieraat pystyvät siihen budjetoimaan. Todella moukkamaista vain olettaa että kyllä kaikilla nyt varaa koska minulla on. Tule ulos sieltä tynnyristä missä sinut on kasvatettu.

Miksi häät on eri asia kun en ole nähnyt ketään vinkumassa että synttärivieraiden pitäisi maksaa kulut tai vaikka hautajaisten?

Kyllä, olen itse mennyt naimisiin ja minulle merkitsi vain vieraat ja heidän viihtyvyytensä ei se jäädäänkö me juhlista miinukselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi