Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkuna ystävän häihin - paljonko rahaa matkakassaan lahjaksi?

Vierailija
01.08.2017 |

Olemme nuoria ja keskituloisia. Emme mitään rikkaita.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laitoin viimeksi 30€, vaikka aluksi piti laittaa viiskymppinen

Vierailija
2/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin 30-50 e, riippuen omasta rahatilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse laitoin viimeksi 30€, vaikka aluksi piti laittaa viiskymppinen

sulhanen lähenteli ennen häitä minua, joten miinustin hääparin kassasta sen 20€

Vierailija
4/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€

Vierailija
5/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menetkö nyt sinkkuna vai avecin kanssa?

Vähän ystävästäkin riippuu, mutta minä laittaisin 40 euroa yksin ja jos menisin avecin kanssa niin 50 euroa.

Vierailija
6/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vaatimattomiin häihin, mutta jos on hieno illallinen, niin 50 euroa

Vierailija
7/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti jos on rahaa niin ettei tarvitse joka penniä laskea, on kahdelta ihmiseltä satanen hyvä minusta ja yksin se viiskymppiä. 

häät on kuitenkin niin ainutkertainen tapahtuma ihmisen elämässä, ja iso juhla johon hääpari panostaa lähes kaikkensa mitä heillä on antaa. kukin tavallaan.

Vierailija
8/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menen ilman avecia.

Huh, polttarit oli kalliit, matkat kotoa häihin (kaukana suomen sisällä) on kalliit ja lahjaankin 50... o-ou, olisikohan 30-40 € ok...

Ap

Vierailija
9/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vaatimattomiin häihin, mutta jos on hieno illallinen, niin 50 euroa

Eikö tästä jää hieman se maku että pitäisi maksaa oma osallistumisensa?

Vierailija
10/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 50. Muutamaa kymppiä en kehtaisi antaa. Häihin osallistuminen on kallista, mutta niin on niiden järjestäminenkin. Se kannattaa muistaa.

Vierailija
11/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarkkaa antaako sinkkuna vai pariskuntana? Jos on parisuhteessa, eikö oletus ole että raha tulee molemmilta vaikkei toinen tuntisi hääparia?

Antaa sen minkä katsoo pystyvänsä antamaan.

Vierailija
12/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari tarjoaa teille todennäköisesti ruokaa ja juomaa lähemmäs satasen arvosta. Kyllä minä ihmettelisin ja pitäisin törkeänä, jos työssäkäyvä ihminen antaisi kolmekymppiä HÄÄlahjaksi! Toivottavasti noi vastaukset oli provoja. Itse antaisin ainakin sen satasen, pariskuntana 200 e.

Vierailija
13/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1hlö/50€ ja 2hlö/100€.

Vierailija
14/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis menen ilman avecia.

Huh, polttarit oli kalliit, matkat kotoa häihin (kaukana suomen sisällä) on kalliit ja lahjaankin 50... o-ou, olisikohan 30-40 € ok...

Ap

Jos on tilinumero 40, jos kirjekuoressa kai se 50-velvoite.

Vierailija
15/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis menen ilman avecia.

Ap

Jos noin koville ottaa, peru menemisesi. Lähetä kuitenkin lahjaraha 50.

Vierailija
16/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 50. Muutamaa kymppiä en kehtaisi antaa. Häihin osallistuminen on kallista, mutta niin on niiden järjestäminenkin. Se kannattaa muistaa.

Tämän voisi ajatella niin, että nähdäkseen toisten ainutlaatuisen, kalliin, tuskalla ja vaivalla järjestämän hääjuhlan, siitä pitää maksaa. Niin kuin mistä tahansa muusta elämyspalvelusta maksetaan :)

Jos et halua maksa tai sinulla ei ole siihen varaa, et mene paikalle. Tosin kutsu velvoittaa sinut muistamaan jotenkin, että kortin ja postimerkin hinnat joutuu ainakin pulittamaan. Ellei väitä, että Posti hukkasi kortin. Hmm... varteenotettava vaihtoehto sekin.

Vierailija
17/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hääpari tarjoaa teille todennäköisesti ruokaa ja juomaa lähemmäs satasen arvosta.

Aika kallista makaronilaatikkoa.

Vierailija
18/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme pihiä porukkaa täällä. 

Kolmekymppiä on sellainen summa, joka annetaan 10-vuotiaalle kummitytölle nimpparilahjaksi! Ei hääpäivänä!

Vierailija
19/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat sen minkä pystyt. Parikymppiäkin on jo muistamista.

Olisi silkkaa ahneutta hääparilta kutsua porukkaa häihinsä ja sitten odottaa vielä jotain tiettyä summaa.

Omat hääjuhlamme järjestimme siksi, että halusimme ystävät ja sukulaiset juhlimaan kanssamme emmekä siksi, että joku maksaisi häämatkamme ja saisimme someen kuvia.

Budjetti oli 130€/hlö ja lahjoja kielsimme antamasta (koska meillä oli jo kaikki tarvittava) ja sanoimme kutsussakin, että meille tärkein lahja on se, että ovat paikalla. Kutsussa siis luki, että raha- tai tavaralahjojen sijaan toivomme, että olisitte paikalla.

Yli kymppitonni paloi juhlaan eikä olisi tullut mieleenkään rahastaa vieraita. Mehän heidät kutsuimme! Monille oli jo kova sijoitus tulla paikalle toisesta päästä Suomea.

Hääjuhla järjestetään sen mukaan mitä itsellä on varaa, eikä sen mukaan mitä  naistenlehdet tai kaverit järjestävät - eikä juhlia tai häämatkaa maksateta vierailla.

Hyi hitto mikä asenne joillain ihmisillä. Ihan yököttää!

Vierailija
20/45 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki ehdotetut 30-50e on ok! Maksat sen mukaan, mitä pystyt. Ymmärrän hyvin, että yhden kaverin häihin monen sadan uhraaminen (polttarit, omat matkat juhlapaikoille, rahalahja) voi tuntua aika paljolta. Itse olen myös siinä tilanteessa, että kavereiden häitä alkaa olla useammat kesässä. Vaikka työssäkäyvä olenkin, niin ei kyllä millään taivu oma kukkaro siihen, että jokaiset vietetyt häät+polttareit nielevät vähintään sen 200. Rakastan silti häitä ja mielestäni on kohteliasta antaa jotain, mikäli oma tilanne sen sallii. Minulla sallii, mutta antamani lahjarahan ei ole tarkoitus olla "maksu illalliskortista".

Itse olin viime vuonna avomieheni kanssa tuttavapariskunnan häissä. Meistä mina opiskelin vielä tuolloin ja avokki kävi töissä. Suurin osa häiden kaverivieraista oli about samassa asemassa. Me annoimme pariskuntana 80e ja kuulin, että se oli isoin summa tästä verrokkiryhmästämme. Mutta harvoin hääpari syynää kuka on antanut ja mitä, vaikka itse sitä asiaa tietysti enemmänkin miettii.

Jostain blogista muuten luin, että matkakassan pyytäminen häälahjaksi ei todellakaan kuittaa lähellekään niitä hääparin maksamia viuluja, joten sitä nyt ei kannata miettiä (muistaakseni häät maksoivat 12000 ja pari sai joku kolmas/neljäsosan arvosta lahjarahaa, joka sekin on järkyttävän iso summa). Hääparikin järjestää sellaiset häät, johon pystyvät ja panostavat sen verran kuin ovat valmiita pistämään rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan