Onko hankalaa jos lomalento saapuukohteeseen klo 3 yöllä?
Onko hotelleissa hlökunta yöllä respassa paikalla jotta voi kirjautua sisään? Pitääkö tästä ilmoittaa hotelliin etukäteen että saavumme klo 3? Ja miten teen varauksen hotelliin, jos saavumme to-pe yönä klo 3 niin hotelli otetaan to alkaen, vai?
Kommentit (19)
Yleensä on henkilökuntaa aina hotelleissa paikalla. Jos on joku pikkuinen huoneistohotelli tms, niin voi olla eri juttu. Tarkista niiden nettisivuilta. Huone otetaan torstaista lähtien. Voi ilmoittaa hotellille poikkeavasta saapumisajasta vaikka s.postitse.
Jos otatte huoneen pe alkaen, saatte sen käyttöönne vasta pe klo 14.
Vierailija kirjoitti:
Jos otatte huoneen pe alkaen, saatte sen käyttöönne vasta pe klo 14.
Tässäkin tapauksessa toki matkatavarat voi viedä hotelille säilöön. Eli jos ei ole pakko heti päästä nukkumaan voi säästää yhden yön hinnan.
Ei nähtävästi ole pakettimatka. Itse ottaisin tuossa tapauksessa ekaksi yöksi jonkun lentokenttähotellin, jos sellaisia lomakohteessa on. Pääsee heti nukkumaan.
Katso hotellin nettisivuilta miten respa on auki. Ei pieneen hotelliin tosiaan välttämättä pääse keskellä yötä, ja häiritset muitakin asukkaita. Ilmoittaa pitää aina ja saada ok hotellilta järjestelylle.
Itse olin juuri Kreetalla hotellissa, jossa respa oli auki vain muutaman tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Ei nähtävästi ole pakettimatka. Itse ottaisin tuossa tapauksessa ekaksi yöksi jonkun lentokenttähotellin, jos sellaisia lomakohteessa on. Pääsee heti nukkumaan.
Katso hotellin nettisivuilta miten respa on auki. Ei pieneen hotelliin tosiaan välttämättä pääse keskellä yötä, ja häiritset muitakin asukkaita. Ilmoittaa pitää aina ja saada ok hotellilta järjestelylle.
Itse olin juuri Kreetalla hotellissa, jossa respa oli auki vain muutaman tunnin.
Itse nukkuisin lentokoneessa niin ei tarvitse heti mennä nukkumaan kun pääsee kohteeseen.
Jos hotellin respa on auki yöllä niin silloin ei teknisesti ottaen ole mitään ongelmaa. Tosin vähän sekaisi sitä voi eka lomapäivän/päivät olla. Pois lähteminen onkin paljon ärsyttävämpää yöllä jos huone pitää luovuttaa jos klo 12 ja vaikka hotelilla olisikin luggage room niin ei siellä oikein arvokasta kamaa voi säilyttää ja helteillä olisi kiva päästä suihkuunkin yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin juuri Kreetalla hotellissa, jossa respa oli auki vain muutaman tunnin.Itse nukkuisin lentokoneessa niin ei tarvitse heti mennä nukkumaan kun pääsee kohteeseen.
Riippuu toki kohteesta, mutta mua ei myöskään välttämättä huvittaisi tutustua uppo-oudon kaupungin yöelämään kolmelta aamuyöstä. Varsinkaan lentokoneessa nuhjaantuneena huonoilla yöunilla.
Kun ilmoittaa hotellille tulevansa myöhään, on siellä joku paikalla. Joissain paikoissa voi myöd ilmoittaa lentonsa numeron, millä tulee, niin ilmeisesti osaavat reagoida lennon myöhästymiseen tms.
Ei ole sen arvoista yrittää säästää ekan yön hintaa. Kiva päästä väsyneenä lepäämään ja aamulla suihkuun ja aamupalalle. Aika vähän on tekemistä missään klo 4-9 välillä aamulla. Varsinkaan väsyneenä.
Ota huomioon myös se, ettäon helposti mennyt tunti -tai pidempäänkin- koneen laskeutumisesta ennen kuin olet hotellissa. Lentokenttähotelli voisi olla ihan fiksu veto. Minä itse en saa juurikaan nukuttua koneessa enkä uskaltaisi laskea niiden unien varaan seuravan päivän aktivoteetteja.
Taksi hotellille, ja mikäli respa on auki 24/7, niin ei ongelmaa. Jos ei ole, niin olkaa yhteydessä hotelliin jo aikaisemmin, jotta joku olisi teitä vastassa.
Itse kyllä olisin ottanut lentokenttähotellin, ja nukkunut siellä sen pari tuntia. Tai jos on nukkunut jo etukäteen + koneessa, niin sitten vain valvoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin juuri Kreetalla hotellissa, jossa respa oli auki vain muutaman tunnin.Itse nukkuisin lentokoneessa niin ei tarvitse heti mennä nukkumaan kun pääsee kohteeseen.
Ja hengailisit ventovieraassa kaupungissa matkalaukkujen kanssa aamukolmesta asti tuntikausia, ennen kuin pääsisit kirjautumaan hotelliisi? Ei kiitos.
Riippuu kohteesta ja majapaikasta.
Tarkista, onko respa 24h auki ja muista, että sinun pitää varata se huone alkaen edellisestä päivästä eli jos saavut yöllä 20.8. niin sen varauksen pitää alkaa 19.8. jos aiot päästä huoneeseen. Jos haluat säästää rahaa ja odottaa iltapäivään niin matkatavarat saa kyllä yleensä säilytykseen. Ilmoita etukäteen hotellille saapumisaika, jotta eivät katso sinua no show-asiakkaaksi.
Kannattaa katsoa, mikä on julkisten/taksien tilanne kohteessasi. Normaalisti takseja löytyy kyllä paikasta kuin paikasta jos vain on saapuvia lentoja. Tsekkaisin kohteen turvallisuustilanteen, jotta tietää, miten toimia. Itse olen mm. odotellut Etelä-Amerikassa bussiterminaalissa auringonnousua, jotta uskalsi lähteä eteenpäin (siitä oli erikseen varoitettu).
Vierailija kirjoitti:
Ei nähtävästi ole pakettimatka.
Ei kai kukaan kutsu lentoa 'lomalennoksi', jos kyseessä ei ole pakettimatka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ja siinä tapauksessa asiasta tietää matkanjärjestäjä. Itse kyllä veikkaan että huoneen saatte klo 14. Siihen asti pitää hengailla jossain.
Minusta tuo lentokenttähotellin ottaminen ei ole kovin hyvä vihje. Ainoa järkevä asia, mitä yöllä voi tehdä, on siirtyä taksilla sinne minne on menossakin. Säästää yhden hässäkän ja voi sitten rauhassa aloittaa aamulla tekemään sitä mitä on aikonutkin lomallaan tehdä, eikä lähteä vielä kerran roudaamaan tavaroita toiseen paikkaan. Huonetta kun ei edelleenkään saa heti aamulla ja laukut on jätettävä säilöön.
Ulkomailla baarit on aamuun asti auki, suoraan siis sinne matkalaukut pomppien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim finnair myy kesäaikaan lentoja tiettyihin kohteisiin, ja niitä sanotaan lomalennoiksi. Eivät sisällä majoitusta.
Onhan se hankalaa. Toki henkilökunta on vastassa, täytyyhän huoneiden avaimet saada jostain.
Meillä oli tuo perilletuloaika maaliskuussa kun menimme Dominikaaniseen tasavaltaan. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja saimme vielä nukuttuakin 5 tuntia ennen aamiaista. Sitten oltiinkin jo paikallisessa ajassa kiinni ilman jet-lagia!
Huoneet saimme heti, edellisethän oli luovuttaneet jo päivällä.
To alkaen, kannattaa olla yhteydessä hotelliin. Kerran saatiin eka yö puoleen hintaan, kun neljältä saavuttiin. Yleensä ei pitäisi olla ongelma.