Milloin teit raskaustestin?
Jätimme ehkäisyn helmikuussa ja olen yrittänyt olla rennolla asenteella. Kiertoni on pitkä ja epäsäännöllinen joten en osaa sanoa milloin menkat on myöhässä -> päätin että teen testin vasta sitten kun jotain "oireita" ilmenee. :)
Menkoista on taas pitkän aikaa (5vk) ja viime viikkoina on ollut järjestyksessä väsymystä, hullua vatsan turvotusta, alapää jatkuvasti märkänä ja nännit kipeänä, kutakin tyyliin 4-7pv. Ei meinaa pysyä enää jäät hatussa...
Eli milloin itse teit raskaustestin? :)
Kommentit (6)
Yhtä viikkoa ennen kuin menkkojen piti alkaa. Silloin näytti vielä negaa. Haamu ilmestyi päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja selkeä plussa ilmestyi sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa.
Teen aina, jos menkat tuntuu viipyvän (viimeksi tänä aamuna, vaikkei juuri nyt ole raskaus suunnitteilla - epävarma ehkäisy käytössä kuitenkin ja jatkuva vauvakuume). Yksi raskaus on takana ja silloin en edes tajunnut olevani raskaana, vaikka olikin ihan suunniteltu juttu. Hyvin epäsäännöllisiä kiertoja oli takana ja tein testin sattumalta menkkoja odotellessa. Hups vaan se olikin plussa. Jälkeenpäin ultrien mukaan laskettuna olin tehnyt testin rv 4+5. Tee ap ihmeessä testi! Minulla ei maltti riittäisi enää sinun tilanteessasi. Kuulostaa lupaavalta! Paljon onnea jo etukäteen :)
Jos muutama päivä sen jälkeen teet, kuin menkkojen olisi aikaisintaan pitänyt alkaa, ja jos on nega, eikä menkkoja kuulu, niin 1-4 viikon välein, oireista riipuen, tai viimeistään pari päivää sen jälkeen kun menkkojen olisi viimeistään pitänyt alkaa.
Jos sinulla on niin kuin minulla nuorena, eli menkat tuli 3 - 5 kertaa vuodessa, niin ilman selkeitä oireita tekisin 4 viikon välein testin.
Minulla alkoi pahoinvointi melkein kellon tarkasti raskausviikolla 5+0, eli 3 viikkoa hedelmöitymisestä. Enhän minä sitä ensimmäisellä kerralla tiennyt, joten tein aika monta negatiivista testiä ennen kuin sain ekan plussan. Ekan raskauden (keskenmeno) jälkeen kierto tasaantui, joten ei tarvinnut enää hermoilla, mutta hermoilin silti.
Itsellä ei alkanut kuukautiset jouluaattona, kuten olin odottanut. Melkein uuteen vuoteen asti odotin, taisi olla 29. päivä kun tein testin. Tikussa oli viiva, ei räikeän vahva mutta näkyvä kuitenkin. Maltoin uuden testin kanssa pari päivää lisää, jolloin viivasta ei voinut enää millään erehtyä.
Nyt vielä pitäisi neljä viikkoa malttaa että näkisi pienokaisen, mikäli ajallaan aikoo tulla. :) Onnea odotukseen!
Voi vitsi, tulipa oikein hyvä mieli vastauksista kun kuvittelin sitä hetkeä kun ootte tajunnu että siinä tikussa tosiaan on 2 viivaa! :)
Ei olla aktiivisesti yritetty, mutta olihan se silti pieni pettymys kun yhdessä kierrossa tein neg.testin kp 42/59... Jotenkin tuntuu että "aikainen" testaus tuo paineita. Mut tätä se vauvakuume vissiin nyt on, ettei malttaisi olla testaamatta! Tuntuu että kaikissa blogeissa kaikilla on hirmuisen selviä oireita alusta asti.
Onko teillä muuten ollut kiinnittymisvuotoa? Meinaa ehti olla pari semmoista suttupäivääkin, joita on nyt ollut ennen menkkoja kun lopetin pillerit.
Ap
1. raskaus 2vk siitä kun kuukautisten piti alkaa.
2. raskaus 1vk