Kuinka paljon naapurin lapsia voikaan vihata?
Olenko ainut jonka mielestä naapurien lapset ovat erittäin vastenmielisiä ja muutenkin äärimmäisen rasittavia ja ärsyttäviä?
Kun kuuntelee päiväkaudet näitä äitien kullanmussuja kun ke kiljuvat ja rääkyvät täyttä kurkkua pihalla ja käytävällä niin voin myöntää toivovani toisinaan, että joku kaunis kerta tämä kullanmuru saisi kunnolla selkäänsä niin oppisi olemaan ihmisten ilmoilla hiljaa!
Eikö nykyäidit osaa kasvattaa lapsiaan kunnolla? Pieni kuri ei todellakaan olisi pahitteeksi. Ei minun nuoruudessani (30v sitten) pennut kiljuneet aamusta iltaan naapureiden kiusana. Ja jos joku näin teki niin hänelle naapuri saattoi antaa kunnon luunapin niin johan hiljeni pihapiiri.
Kommentit (44)
Mua ei haittaa lasten huuto. Mutta vanhempien huuto ja kiroilu on kamalaa kuultavaa :(
Ovat varmasti nykyään tasapainoisia, kun ovat käyneet 10v terapian ja katkaisseet välinsä sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Saako myös häiritsevästi käyttäytyvälle aikuiselle antaa luunapin tai selkäsaunan? Vaikutat todella kädettömältä ihmiseltä, jonka ainut ratkaisu ongelmiin on väkivalta.
En ole sanonut väkivallan olevan ratkaisu mihinkään MUTTA ongelma on se saamattomat ja kädettömät äidit jotka eivät välitä lapsistaan sen vertaa että kouluttaisi heistä kunnon kuuliaita kansalaisia. Mielestäni kaikilla tulisi olla oikeus kouluttaa naapurin lapsia jos tämän vanhemmat eivät sitä osaa. Luunappi ei ole varsinaista väkivaltaa vaan näppärä kasvatuskeino jos muu ei enää auta. Lapsiin niin kuin useimpiin aikuisiinkaan (kuten tältäkin palstalta huomaa usein) ei järkipuhe auta.
Ärsyttää suunnattomasti yksi lapsi, joka on ottanut tavakseen huutaa äitiä/isää, joka asiasta partsille.
Itse olen ekassa ja he kolmannessa. Lapsi on kasvatettu siten, että yhtään omaa päätöstä ei osaa tehdä eli asiat ovat sitä luokkaa: saanko ottaa tämän kepin käteen.
Itselläni on jo isoja lapsia eli en ole lasten (edes naapureiden lasten) vihaaja, mutta tämä yksittäistapaus saa veren kiehumaan. Eihän asia sen lapsen vika ole, vaan vanhempien tietysti.
Se pitäisi aina muistaa.
En nyt ole asiasta mitään sanonut, ehkä kestän vain. Ei kai maailman suurimpia ongelmia ole. Omalle ärsytyksellekin voi asettaa rajansa ja minun täytyy yrittää tehdä niin.
Oikeasti huvittaa, että nokkeliin kommentteihin ei osata vastata, vain painetaan alapeukkua. Ja älä muuta kertomustasi. Nimenomaan luunapit ja selkäsaunahan ne sun ratkaisut oli.
Taasko se Johan hiljeni? Entäs pihakoivu, onko lastuina?
Onpas ihmiset raivona.. samaa mieltä, voin kuvitella mikä melu syntyy useamman lapsen huudosta. Jos lapseni ja kavereidensa leikit yltävät liian kovaäänisiksi niin olen käynyt komentamassa hiljaiseksi ja sanonut että naapureita häiritsee. Ihan hyvin on toiminut. Jos ei toimisi niin sitten tulisi lähtö sisälle
Päässä on vikaa, jos vihaa lapsia ja fantasoi väkivallasta heitä kohtaan.
Ymmärrän, että huuto ärsyttää... ärsyttää minuakin. Mutta se on kyllä sitä kuuluisaa "elämän ääntä", jota on siedettävä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas ihmiset raivona.. samaa mieltä, voin kuvitella mikä melu syntyy useamman lapsen huudosta. Jos lapseni ja kavereidensa leikit yltävät liian kovaäänisiksi niin olen käynyt komentamassa hiljaiseksi ja sanonut että naapureita häiritsee. Ihan hyvin on toiminut. Jos ei toimisi niin sitten tulisi lähtö sisälle
Kyllä juurikin näin! Tässä no esimerkillinen lapsiaan rakastava äiti, joka osaa laittaa rajat lapsillensa mutta tekee sen rakkaudella kuten minäkin itse teen.
Ihmettelen itsekin miten ihmiset ovat niin raivona ja herkkänä tästä aiheesta. Taitaa nämäkin koirat älähtää kun kalikka heihin kalahtaa :)
Jaa että onpas ihmiset raivona. Saako sinua tai lapsiasi uhata rikoksella?? Siitähän tämän torven kohdalla on kyse. Ja todellakin näkee, että nämä älyn jättiläiset eivät osaa kommentoida, vain painaa pikku alapeukkunappulaa.
Naurettavaa tietämättömyyttä ja elämästä vieraantumista. Pääsisitpä aikakoneella kuuntelemaan omaa meluamistasi lapsena!
Terttu.,- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako myös häiritsevästi käyttäytyvälle aikuiselle antaa luunapin tai selkäsaunan? Vaikutat todella kädettömältä ihmiseltä, jonka ainut ratkaisu ongelmiin on väkivalta.
En ole sanonut väkivallan olevan ratkaisu mihinkään MUTTA ongelma on se saamattomat ja kädettömät äidit jotka eivät välitä lapsistaan sen vertaa että kouluttaisi heistä kunnon kuuliaita kansalaisia. Mielestäni kaikilla tulisi olla oikeus kouluttaa naapurin lapsia jos tämän vanhemmat eivät sitä osaa. Luunappi ei ole varsinaista väkivaltaa vaan näppärä kasvatuskeino jos muu ei enää auta. Lapsiin niin kuin useimpiin aikuisiinkaan (kuten tältäkin palstalta huomaa usein) ei järkipuhe auta.
Eli kannatat lainsäädäntöä, missä ärsytyksensä perusteella voi käydä käsiksi toiseen ihmiseen?
Tai koiraan tietysti. Jos naapurin piski räkyttää, niin mikset potkaisisi hiljaiseksi.
Voithan toki ruveta toteuttamaan tätä ideologiaasi ja huomata olevasi psykiatrisella suljetulla osastolla.
Onneksi meistä valtaosa on eri mieltä ja lainsäädäntö sen mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa tietämättömyyttä ja elämästä vieraantumista. Pääsisitpä aikakoneella kuuntelemaan omaa meluamistasi lapsena!
No sinäpä sen varmaan tiedätkin paremmin kuin minä miten äänekäs olen ollut lapsena, myönnän että nykyään eräässä huoneessa olen hyvinkin äänekäs mutta silti kunnioitan naapureiden rauhaa ja käytän suupalloa
Hullun kanssa on turha vääntää...
Onkohan ap meidän naapuri? Tuli eräskin päivä jupisemaan taloyhtiön leikkipaikalle, että miksi te äidit juttelette keskenänne ja miksi lapsetkin nauraa, olisitte hiljaa! Kuuluu hänen terassilleen, jossa hän haluaa nauttia hiljaisuudesta!
En vihaa lapsia, onhan itsellänikin kaksi, viha kohdistuu naapurin lapsien idiootteihin veltto vanhempiin joilla ei todellakaan ole mitään kiinnostusta siihen mitä jälkikasvu tekee, viime kesänä kouluikäiset lapset kiduttivat hengiltä oravan ja lintujen poikaset pihapiiristä, yhden onnettoman kuskasin eläinlääkäriin viimeiselle matkalle, vanhempia ei olisi vähempää voinut kiinnostaa..pihapiirin lapset pelkäävät minua nykyisin ja kyllä sietääkin
Minä fantasioin että voisin snaipata ärsyttäviä kersoja parvekkeelta. (Kumiluodeilla sentäs!) tiedän, olen mielenvikainen. Buahahahaa.
Muuten kyllä siedän, pakkokin yrittää sietää jos meinaa jatkossakin asua kerrostalossa mutta muutama poikkeus on. Meidän talon kakarat jahtaavat eläimiä (rusakot, oravat) pihassa ja siihen olen joka kerta tiukasti puuttunut kun oon osunut paikalle. Sitten etenkin loma-aikaan tuolla pihalla riekutaan vielä klo 22 jälkeen täyttä kurkkua, pienimmät ehkä ekaluokkalaisia. Ja sit se julmettu porraskäytävän kaiteiden tahallinen kolistelu, siihen metakkaan herää kuolleetkin. Mutjuu, muuten kyllä siedän.
Tulipahan vaan tämä ketju mieleen, kum parhaillaan pihalla kiekuu lauma noita 90-luvulla Suomeen saapuneen vähemmistön tyttölapsia. Ehkä olen vain nipo kun mielestäni tähän aikaan volyymin voisi pitää normaalitasolla eikä kiljua kuin syötävä.