Kaupan kanssa ei ymmrtänyt kun pyysin "yhden lämän sinisen"
Kassan nuori tyttö ei ymmärtäänyt. Piti saatana tavata että "ÄL ÄM SININEN" ennen ku tajus.. Ihme kiven alla kasvanut tyyppi.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tupakoijat hidastavat ikävästi asiakaspalvelua - ja heittävät tyhjät askit maahan.
Oletan, että tupakointi heikentää älykkyyttä.
Todellakin heikentää aivotoimintaa. Johan tämä ketju sen todistaa, kun tommonen "älälälämän" pitäisi ymmärtää.
0/5 jos koet olevasi ihmisiä parempi koska puhut tupakoijien ammattislangia:)
Älä käytä teinien puhekieltä kaupassa. Tai missään muuallakaan asioidessasi. Harvat teinejä vanhemmat osaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoijat hidastavat ikävästi asiakaspalvelua - ja heittävät tyhjät askit maahan.
Ja natsat maahan ,vaikka ois tuhkis vieressä.
Tietäisitkö itse mitä Alkon myyjänä sinun pitäisi asiakkaalle hakea, jos hän pyytää lasten kossua? Itse en nimittäin tiennyt - johtuen ehkä siitä, etten juuri kirkkaita juo :)
Miks se edes myi alaikäiselle tupakkaa?
Vierailija kirjoitti:
Tietäisitkö itse mitä Alkon myyjänä sinun pitäisi asiakkaalle hakea, jos hän pyytää lasten kossua? Itse en nimittäin tiennyt - johtuen ehkä siitä, etten juuri kirkkaita juo :)
Minä antaisin raanavettä.
Kyllä munkin piti tavata otsikko kaks kertaa ennen kuin tuli ahaa-elämys. Opettele itse puhumaan oikein.
Olen elänyt 35 vuotta, enkä ikinä ole kuullut tuollaista nimitystä. Kolmena kesänä olin töissäkin paikassa, josta olisi voinut joku tilata "lämän sinistä", mut ei kyllä koskaan kukaan tilannut niin. Meillä oli ilmeisen fiksuja asiakkaita :-)
No minä en tajuaisi tuota sinun selitystäsikään. No kommenteista päätellen kyse oli tupakasta. Nuori tyttö saattaa olla fiksu opiskelija, joka hankkii opiskelurahoja kassalla. Fiksuilla ihmisillä ei yleensä ole mitään kokemusta tupakkaan liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on juuri niitä raivostuttavimpia. Joku hauska juttu jostain vuodelta -87 ja sitten pitää myyjän vetää joku tekohihitys sille jutulle ettei asiakkaalle tule paha mieli.
Sama kuin ne huonot kuittiläpät. Voi vee. heheheheheheheheheehehhehehehehehhehehheh
Edessäni asiakas sai raivarin, kun Siwan kassatyttö ei ymmärtänyt Veikkauspelislangia (jokin vähemmän tunnettu peli). Ei meistä kukaan muukaan ymmärtänyt mitä hän oli ostamassa.
Itse tilasin vahingossa stoben kehän ulkopuolella, mutta en ottanut itseeni kun baarimikko ei ymmärtänyt slangia.
Onko tämä "lämä" jotain uutta tupakkatuotetta? Tiedän, että erästä tupakkaa markkinoidaan nimellä L&M, mutta sitä ei lausuta "lämä", joten kyse ei voi olla tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Edessäni asiakas sai raivarin, kun Siwan kassatyttö ei ymmärtänyt Veikkauspelislangia (jokin vähemmän tunnettu peli). Ei meistä kukaan muukaan ymmärtänyt mitä hän oli ostamassa.
Nämä on kyllä hankalia. Esim. jotkut Toto-jutut. Kuka edes harrastaa raveja tai on pahemmin kuullut niiden pelaamisesta, jos ei ole yli 50v maalaismies.
Joo wt porukka ymmärtää nuo lempinimet tupakalle, alkoholille ja veikkauksen peleille, kun nämä on niille niin rakkaita ja rakkaalle lapselle on monta nimeä. Normi ihminen keskustelee muista aiheista, joten ei noita ihme nimityksiä tiedä.
Tupakkalain mukaan asiakkaan on pyydettävä tuote oikealla nimellään.
No nyt kun on röökikerho koolla, niin kertokaan montako eri vihreätä LM:ää on myynnissä tällä hetkellä? Onko vielä 2 erilaista?
Lakia voitaisiin tiukentaa niin että tupakkaa saa myydä vain erilliseltä tupakka kassalta, jossa ei siis myytäisi mitään muuta. Saisivat sitten vitsailla ja hidastella ihan keskenään.