TV-kokin mielestä jokaisen kotoa löytyy munia, maitoa ja jauhoja
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä minulla pitäisi olla vasikoiden juomaa kotona?
Pikkuiset saavat juoda ravintonsa navetoissa.
Onko sinulla sitten hyönteisten ja jyrsijöiden ja lintujen ja muiden kasvissyöjäeläinten ruokaa (kasvikset mukaanlukien erilaiset jyvät josta tehdään jauhoja) tai ehkä petoeläinten ruokaa (lehmät, possut, kanat, porot, hirvet ja muut lihaelukat) tai ehkä kalojen, saukkojen, hylkeiden ja muiden kalaa syövien otusten ruoat ruokapöydässäsi?
Jaahas. Eikös mammat ole ollut kotitaloustunneilla hereillä. Siellä puhuttiin kotivarasta ja aineksista, joita aina tulisi olla kaapissa.
Munia ja maitoa harvemmin on koska harvoin käytän kumpaakaan mihinkään ja miksi hankkisin jotain maitoa pilaantumaan kaappiin kun sitä juo ja vain hyvin harvoin käytän johonkin ruokaan?
Jolta ei noita löydy, niin sairastaa kai keliakiaa tai maitoallergiaa tai ei sitten juurikaan valmista kotona ruokaa ts. Ostaa valmista tai jääkaappi aina tyhjä. Onhan se nyt helpompi tilata mätöt valmiina ovelle kuin käydä kaupassa ja kokata itse.
Munia löytyy ja voita niiden paistamiseen. Jauhoja enkä maitoa tarvii mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munia ja jauhoja on, maitoa en jaksanut hakea tälle päivälle.
Sanoiko se kokki että mitä noilla pitäisi tehdä?
Joo, laittaa lettutaikinaan pinaattia.
Lettutaikinan voi tehdä ilman maitoa ja kananmunaa. Nesteeksi käy vesi, mutta jos kanan tai minkään muunkaan linnun munia ei ole käytettävissä, pitää taikinaan laittaa muitakin jauhoja kuin vehnää.
Vierailija kirjoitti:
Jolta ei noita löydy, niin sairastaa kai keliakiaa tai maitoallergiaa tai ei sitten juurikaan valmista kotona ruokaa ts. Ostaa valmista tai jääkaappi aina tyhjä. Onhan se nyt helpompi tilata mätöt valmiina ovelle kuin käydä kaupassa ja kokata itse.
Mä teen kaiken ruokani itse enkä ole erikoisruokavalioinen. Silti en käytä maitoa lähes koskaan ja muniakin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä aina noita. Olisin myös luullut että poikamiehet poislukien kaikilla on.
Tarkoituksenasi oli siis vain mollata miehiä. Kerrotko mitä sinä siitä henkilökohtaisesti saat tai hyödyt?
Kuvittelet että yksikään mies ei ole koko maailmanhistorian aikana koskaan huolehtinut itsestään?
T. poikamies joka kokkaa takuuvarmasti paremmin kuin yksikään palstamamma, jotka makaavat palstalla aamusta iltaan ja syöttävät lapsilleen eineksiä.
Meiltä löytyy kaikkea tuota aina, peruskamaa. Maitoakin koska käytämme kahvissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä aina noita. Olisin myös luullut että poikamiehet poislukien kaikilla on.
Noh, älä ole noin ankara. Kyllä useimmilla poikamiehilläkin on munat.
Ei ole pakko olla noita, mutta vastaavia tuotteita on hyvä säilyttää. Nykyään maito ja muna on korvattavissa vegaanisillakin tuotteitta. Letut ei tarvitse maitoa munia tai perusvehnäjauhoja.
Miksi olisi jauhoja, kun en leivo. Tai maitoa, kun sitä kukaan ei juo tai käytä edes kahvissa. Munia kyllä usein on. Tosin kivijalassa on kauppa, joten kai se on melkein "kotona"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lettujako teki? Meinaan, kyllä hämmästyin, kun viimein tajusin, että letut onnistuu täysin yhtä hyvin ilman kananmunaa.
Onnistuu myös ilman maitoa ja jauhojakin, jos haluaa mausta tinkiä.
Joo...ja ainahan voi vaan lämmittää vettä
Mitä tuota turhaan lämmittääkään...
Maitoa löytyy aina. Muut ovat tekotaiteellista hapatusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lettujako teki? Meinaan, kyllä hämmästyin, kun viimein tajusin, että letut onnistuu täysin yhtä hyvin ilman kananmunaa.
Onnistuu myös ilman maitoa ja jauhojakin, jos haluaa mausta tinkiä.
Joo...ja ainahan voi vaan lämmittää vettä
Mitä tuota turhaan lämmittääkään...
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus taisi ollakin kiertoilmaisu, että kaikki on nykyään ruokavammaisia, niin nuo jäävät juurikin ekana pois.
Jos unohdetaan vammaisuus, niin kyllä hyvän kodin perustarpeisiin maito, munat ja jauhot kuuluu.
Miksi maito? Se menee tosi nopeasti vanhaksikin. Toki voisi ostaa niitä parin desin purkkeja pitkään säilyvää maitoa, muttei niitäkään viitsisi kasakaupalla kaapissa pitää siltä varalta, että niitä joskus harvoin tarvitsee. Munat ja jauhot sentään säilyvät vaikkei niitä heti tarvitsisikaan.
Nykymaito säilyy viikon kaksi, helposti. Ylipäiväinen käy hyvin lettuihin ja pannariin.
Jos ihminen ei juo maitoa tulee siitä hullu ja sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus taisi ollakin kiertoilmaisu, että kaikki on nykyään ruokavammaisia, niin nuo jäävät juurikin ekana pois.
Jos unohdetaan vammaisuus, niin kyllä hyvän kodin perustarpeisiin maito, munat ja jauhot kuuluu.
Miksi maito? Se menee tosi nopeasti vanhaksikin. Toki voisi ostaa niitä parin desin purkkeja pitkään säilyvää maitoa, muttei niitäkään viitsisi kasakaupalla kaapissa pitää siltä varalta, että niitä joskus harvoin tarvitsee. Munat ja jauhot sentään säilyvät vaikkei niitä heti tarvitsisikaan.
Nykymaito säilyy viikon kaksi, helposti. Ylipäiväinen käy hyvin lettuihin ja pannariin.
Jos tänään avaan maitopurkin, tarvitsen sitä seuraavan kerran aikaisintaan kahden kuukauden päästä. Ei taida säilyä siihen asti. Jauhot säilyvät ja munille on useammin käyttöä, tosin yleensä kyllä munat säilyvät noinkin pitkään vaikka päiväys ehtisi mennäkin.
Jauhoja (vehnä, durumvehnä, ruis) löytyy koska teen välillä pizzaa ja leipää. Kananmunia ei tällä hetkellä löydy, yleensä osa jää syömättä, joten en ole ostanut niitä. Maitoa ostin tänään tälle vuodelle ensimmäistä kertaa, koska ystäväni on tulossa vierailulle ja ostin sen varalle että hän haluaa laittaa sitä kahviinsa.
Mitään noista ei löytynyt, kun asuin yksin.