Pisin ja naurettavin lista ruoka-aineallergioita jonka olette kuulleet ?
Minun ystäviini ei todellakaan kuulu näitä mutta esimerkiksi ravintola-alalla työskenteleet ovat varmasti nähneet uskomattomia.
Kommentit (8)
Uskomatonta että myös äidin mielenterveyden ongelmat voivat suoraan siirtyä lapsille.
Et varmaan usko listaani. Sallittujen ruoka-aineiden lista on lyhyt, joten kerron sen. Täysin ilman oireita voin syödä kaalia, lehtisalaattia, lihaa, riisiä, tavallisimpia mausteita, oliiviöljyä, sipulia ja mustikoita. Sokeri, suola jne. sopii tietysti. Näiden lisäksi on 5-10 ruoka-ainetta, joita voin syödä jossakin muodossa (esim. täysin kypsennettynä). Mitään muuta en sitten saa syödä.
Vaikka olenkin tottunut allergioihin, ne eivät ole mielestäni hyvä naurun aihe!
Että sellainen asenne, että ruoka-allergiat on vitsin ja pilkan aihe. Nämä ovat oman alansa jaguaaritappajia. Ajan kysymys, milloin joku kuolee analyfaktiseen shokkiin.
Minulle on kokkina kunnia-asia ottaa huomioon kaikki ruokailijan pyynnöt.
No tämä ei ole "allergia", vaan lähinnä lista vatsaa/suolta ärsyttövistä aineista: Fodmap-dieetti. Kaikki hyvä on kielletty, kaikki terveellinen on kielletty...
Se lista jonka joku vaihtoehto-"lääkäri" antoi minulle kun olin lapsi. Listassa oli kaikki herneistä tomaatteihin, laktoosiin ja heiniin. Allergeenejä oli kymmeniä. Todellisuudessa en ole ollut allerginen kuin yhdelle lääkeaineelle ja nikkelille. Onneksi vanhemmat ei uskoneet tuota puoskaria..
Pitkät allergialistat on joskus tosi surullisia. Siinä meinaa itku tulla, kun tapaa vaikkapa pikkulapsen, jolla on maitoproteiini-, muna-, vilja- ja pähkinäallergiat. Saattaa toki olla muita allergioita lisäksi. Ei se lapsi tietysti tiedä muusta, mutta kurjaa on, kun muut vetelee täytekakkua ja yksi repukka saa jonkun kämäsen mehujään.
Itsellä on pitkä allergia- ja yliherkkyyslista, mutta mihinkään en kuole, eikä kontaminaatio ole vaaraksi.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät allergialistat on joskus tosi surullisia. Siinä meinaa itku tulla, kun tapaa vaikkapa pikkulapsen, jolla on maitoproteiini-, muna-, vilja- ja pähkinäallergiat. Saattaa toki olla muita allergioita lisäksi. Ei se lapsi tietysti tiedä muusta, mutta kurjaa on, kun muut vetelee täytekakkua ja yksi repukka saa jonkun kämäsen mehujään.
Itsellä on pitkä allergia- ja yliherkkyyslista, mutta mihinkään en kuole, eikä kontaminaatio ole vaaraksi.
Maidottomia jäätelöitä, "kermoja" ym. on nykyään olemassa vaikka millä mitalla. Se on ainoastaan kauppiaista, ravintoloitsijoista ja juhliinsa kokkaajista kiinni, pääseekö allerginenkin lapsi herkuttelemaan.
Mielestäni ei ollut mitenkään naurettavaa, kun lapseni ei voinut syödä kuin alle kymmentä ruoka-ainetta!