Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän ei kannata mennä töihin,kela rankaisee heti!

Vierailija
31.07.2017 |

Tulipahan taas huomattua ettei työnteko kannata,tuet katkesi heti vaikkei palkkaa ole tullutkaan kuin kolmelta päivältä(osa aikainen työ) joka kerran odotetaan muka eri liitettä kun sinne tunnin jonotuksen jälkeen puhelimella pääsee.Eli odotettavissa puolitoista kuukautta tulotonta aikaa kiitoksena työnteosta!

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka maksetaan seuraavan kuun 15pv eli heinäkuun palkka elokuussa,näin ollen heinäkuu-elokuun 15pv ei muuta tuloa kuin muutaman päivän palkka.Eli palkkalaskelma puuttuu eikä ole missään vaiheessa edes annettu mahdollisuutta ilmoittaa heinäkuun tunteja jotta voisivat maksaa ennakko laskelman perusteella koska seuraava työttömyys ajan ilmoitus on oma asiointiin laitettu 1-31.8

Ap

Siis onko sinulla tili tyhjänä kun ei voi kahta viikkoa odottaa?

Vierailija
22/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipahan taas huomattua ettei työnteko kannata,tuet katkesi heti vaikkei palkkaa ole tullutkaan kuin kolmelta päivältä(osa aikainen työ) joka kerran odotetaan muka eri liitettä kun sinne tunnin jonotuksen jälkeen puhelimella pääsee.Eli odotettavissa puolitoista kuukautta tulotonta aikaa kiitoksena työnteosta!

Mikä estää sinua heittämästä muita lyhyitä keikkoja tuona aikana niin saat edes vähän rahaa jostain?

Parempi  tilille tuleva raha palkkana kuin kelan tukina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä... Aina ihmetellään miksi työt ei kelpaa työttömille, vaikka toimeentulotuen varassa elävällä ei ole mahdollisuutta antaa tukien katketa, kun ei ole säästöjä joilla kustantaa eläminen. Yhteiskunnan pitäisi antaa tukien jatkua töihin menevälle ja periä aiheetta maksettu osuus takaisin sitten kun palkka on tullut tilille. Mutta ei, on niin paljon helpompaa paheksua sitä kuinka laiskat köyhät kieltäytyy töistä. Mokomat typerykset ei ole edes tajunnut säästää yllättäviä tilanteita varten - sekin on tietysti köyhän omaa idioottimaisuutta, ettei tt-tukea makseta ennen kuin pahan päivän varalle kerätyt säästöt on käytetty viimeistä euroa myöten!

Vierailija
24/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi ette odota palkkatodistusta ennen ilmoituksen jättämistä? itse teen aina niin. tai jos ei oo säästöjä tilillä, pyydän jo ennen varsinaista palkkionmaksua etukäteisen palkkalaskelman, ja sekin riittää kelalle. sitten kela laskee paljon mulle saa tukea vielä maksaa ja laittaa rahat tilille.

Luuletko että palkkatodistuksen saa heti ihan vaan pyytämälkä? Olen tehnyt keikkatöitä monelle eri firmalle opintojeni ohella ja pahimmillaan palkkaakin sai odottaa monta kuukautta... aina vaan lupailtiin maksaa, mutta mitään ei kuulunut. Ja yhtä työtodistusta olen odottanut jo vuoden päivät, saamatta mitään paperia käteeni. Vaikka olen soitellut ja lähettänyt sähköpostia asiasta moneen kertaan... Joitain ei vaan kiinnosta hoitaa hommia ajallaan.

Ole työtodistusasiasta yhteydessä AVI:in sen sijaan että  odottelisit. Kyllä sitten alkaa kiinnostaa. Maksamattomien palkkojen kohdalla voi  vihjasta että haet sitten palkkaturvan kautta jos ei ala kuulua ja muista myös periä viivästyskorko.

Vierailija
25/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää sinua heittämästä muita lyhyitä keikkoja tuona aikana niin saat edes vähän rahaa jostain?

Parempi  tilille tuleva raha palkkana kuin kelan tukina!

Ole eri ihminen kuin se jolle vastasit, mutta olen ollut samanlaisessa tilanteessa. En saanut silloin enempää töitä, ei ollut varaa lähteä kauas töihin, eikä lisätöistä olisi muutenkaan ollut apua akuuttiin hätään koska palkka olisi maksettu tilille vasta paljon myöhemmin.

Vierailija
26/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi ette odota palkkatodistusta ennen ilmoituksen jättämistä? itse teen aina niin. tai jos ei oo säästöjä tilillä, pyydän jo ennen varsinaista palkkionmaksua etukäteisen palkkalaskelman, ja sekin riittää kelalle. sitten kela laskee paljon mulle saa tukea vielä maksaa ja laittaa rahat tilille.

Luuletko että palkkatodistuksen saa heti ihan vaan pyytämälkä? Olen tehnyt keikkatöitä monelle eri firmalle opintojeni ohella ja pahimmillaan palkkaakin sai odottaa monta kuukautta... aina vaan lupailtiin maksaa, mutta mitään ei kuulunut. Ja yhtä työtodistusta olen odottanut jo vuoden päivät, saamatta mitään paperia käteeni. Vaikka olen soitellut ja lähettänyt sähköpostia asiasta moneen kertaan... Joitain ei vaan kiinnosta hoitaa hommia ajallaan.

Ole työtodistusasiasta yhteydessä AVI:in sen sijaan että  odottelisit. Kyllä sitten alkaa kiinnostaa. Maksamattomien palkkojen kohdalla voi  vihjasta että haet sitten palkkaturvan kautta jos ei ala kuulua ja muista myös periä viivästyskorko.

Joskus on parempi olla lammas ja tyytyä osaansa. Muuten töitä ei saa jatkossa. Ja aina on riski siitä, että firma päättääkin laittaa kovan vastaan... Silloin on heikoilla, kun ei ole kirjallista työsopimusta tai mitään.

Vierailija
27/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiris kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

siiris kirjoitti:

Olen syvästi suomalaista tukisysteemiä vastaan eikä mielestäni tukia pitäisi maksaa kuin lyhyesti maksimissaan puoli vuotta. Kummasti tulisi reippautta joka suuntaan. Olen kuitenkin sitä mieltä että jos tukia ja korvauksia nostava henkilö saa vihdoinkin työpaikan niin ne tuet pitäisi sitten maksaa päällekkäin yhden kuukauden ajalta palkan kanssa jotta selviää töiden aloittamisesta kunnialla. Töihin meneminen useasti nostaa menoja vähän jos ei se työpaikka ihan naapurissa ole. 

Jassoo. Ootkohan tuota mieltä sitten kun jäät itse työttömäksi? Nimim 2,5v vailla työtä ja turhaan hakevana kun ei edes haastatteluun pääse. Hain juuri yhteen koulutukseen, katsotaan pääsenkö edes sinne.

Juu, en ole koskaan ollut työttömänä mutta asunut Suomesta poissa 10 vuotta. Ei olla nautittu edes kodinhoitotuista tai äitiyslomista saati lapsilisistä ja hyvin menee. Ei elämää voi minkään almujen varaan laskea koskaan. Ne entiset ystäväni Suomessa, koulutetut ja kouluttamattomat ovat tukien avulla taantuneet aivan omituiseen elämäntyyliin. Eletään päivä kerrallaan ja heidän hyvin kouluttautuneet miehet ovat lähteneet nuoremman, töissäkäyvän naisen matkaan kun se entinen elämänrakkaus on taantunut kotiin natkuttamaan. Ei niiden lasten takia tarvitse alkaa elämään neljän seinän sisällä ja taantua lapsen tasolle. 

Naisen mukaan on hyvä olla kotona kun mies tienaa niin voi vaan olla:) Ylpeänä ja rehvakkaana jäivät kotiin aikanaan siellä Suomessa. Nyt ovat jokikinen ilman miestä, periaatteessa lastensa yksinhuoltajia ja uraputki katki. 3-5 vuotta on jo pitkä aika olla pois työelämästä ihan kokonaan.

Että ihan 300 euron hulppealla tuella taannutaan niin että jokaisen mies on löytänyt uuden nuoremman naisen muutamassa vuodessa vaikka kotona on pieniä lapsia.

Sinulla on kyllä harvinaisen vittumainen tuttavapiiri.

Ps. Minun mieheni ei taantunut hoitaessaan lapsia kotihoidontuella enkä itse hankkinut nuorempaa miestä sen aikana.

Vierailija
28/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tuolla elävien näkökulma ja asenne on todella vääristynyt. Miksi yhteiskunnan tulisi kannustaa ketään töihin? Eikö ole itsestään selvää, että ihminen tekee töitä elääkseen? En ymmärrä yhtään sitä puhetta, jonka mukaan ei kannata käydä töissä, koska tukiin tulee katko. Työn tekeminen pitäisi aikuiselle ja järjissään olevalle ihmisellä olla aina ensimmäinen vaihtoehto toimeentulon saamiseen ja jos ei mitenkään jossakin vaiheessa työllisty koko suomen alueella tai saa opiskelupaikkaa mistään, johon en kyllä rehellisesti sanottuna paljon usko, voi harkita yhteiskunnalta tuen hakemista. Missä on vastuu sinusta? Onko se sinulla vai jollakin muulla? Pohtikaapa sitä.

Vierailija
29/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta oletteko ikinä ajatelleet, että tässä meidän hyvinvointiyhteiskunnassa on kaikille jaettu samat kortit, kaikilla on samat lähtökohdat koulutukseen. Sillä ei ole mitään merkitystä Suomessa, oletko köyhästä vai rikkaasta perheestä tai minkälaisesta tahansa kun voit Suomen maksuttomalla koulutusjärjestelmällä kouluttautua vaikka kuinka korkealle. Tuntuu, että suurin osa ihmisistä ei yksinkertaisesti jaksa opiskella ja sitten koko elämä valitetaan kun ei ole rahaa ja yhteiskunta on niin huono kun se ei maksa sulle kaikkea mahdollista ja joudut elämään pienillä tuloilla koko elämäsi... Opiskelkaa ihmeessä ja tienatkaa, itse ainakin teen niin ja opiskelen unelma-ammattiini yliopistossa, työttömäksi en tule koskaan jäämään suurella todennäköisyydellä ja rahaa tulee:)

Mutta tottahan tässä ketjussa on tuo, että joskus kotona makaaminen on rahallisesti kannattavampaa kuin töissä käyminen. Siinäkin vaan on se, että kotona makaaminen kertoo aika paljon ihmisestä, jolloin töitä on ainakin vaikea saada jatkossa. 

Vierailija
30/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Miksi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Lisää ilmaista viinaa kaikille!

Vierailija
31/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä hyvä kommentti. Olen kanssa ihmetellyt laiskoja ihmisiä, joilla on muka oikeus valittaa, kun yhteiskunta on niin hyvätuloisten puolella. Mikset hyvä ihminen tee itsestäsi hyvätuloista!? Joku varmaan ajattelee, että pää ei riitä esim. lääketieteelliseen, mutta voin sanoa, että kyllä se riittää mihin tahansa kun sinne vain kovasti haluaa ja kovasti tekee työtä. Itse en ainakaan palkkaisi sellaista henkilöä, joka ei ole viitsinyt yrittää, vaan on vapaaehtoisesyti elänyt tuiden avulla.

Vierailija
32/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän tuolla elävien näkökulma ja asenne on todella vääristynyt. Miksi yhteiskunnan tulisi kannustaa ketään töihin? Eikö ole itsestään selvää, että ihminen tekee töitä elääkseen? En ymmärrä yhtään sitä puhetta, jonka mukaan ei kannata käydä töissä, koska tukiin tulee katko. Työn tekeminen pitäisi aikuiselle ja järjissään olevalle ihmisellä olla aina ensimmäinen vaihtoehto toimeentulon saamiseen ja jos ei mitenkään jossakin vaiheessa työllisty koko suomen alueella tai saa opiskelupaikkaa mistään, johon en kyllä rehellisesti sanottuna paljon usko, voi harkita yhteiskunnalta tuen hakemista. Missä on vastuu sinusta? Onko se sinulla vai jollakin muulla? Pohtikaapa sitä.

Olet ihan oikeassa siinä, että työnteon pitäisi olla ensisijainen vaihtoehto toimeentulon saamiseksi. MUTTA ongelma on siinä, että jollain on pakko tulla toimeen myös silloin kun tuet on katkolla eikä palkka ole vielä tullut tilille. Miten elää ilman rahaa? Monelle ainoa vaihto on pikavippi, joka vie helposti ojasta allikkoon jos palkkatulot ei riitä kalliisiin korkoihin. Ja paljon on niitä, joille ei myönnetä edes pikavippiä. Millä heidän pitäisi kustantaa elämisensä sillä aikaa, kun tili on työnteon takia tyhjillään?

Vierailija
33/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikeasti seuraa uutisia? Koulutus ei takaa YHTÄÄN MITÄÄN enää nykyään. Toki työmahdollisuudet paranevat jonkun verran, mutta akateeminen työttömyys on huipussaan.

Lisäksi joidenkin ihmisten on vain haluttava tehdä myös niitä hyvin pienipalkkaisia töitä, jotta yhteiskunta edes pyörisi. Niihinkin on joidenkin siis oikein haettava ja haluttava ja kouluttaudutaan. Kaikki eivät voi lukea lääkäreiksi, yhteiskunta ei toimi sillä tavoin.

Siksi meidän on pidettävä huolta siitä, että myös pienipalkkaisilla on varaa asua pk seudulla ja muilla kalliimmalla alueilla, joissa heidän työpanostaan tarvitaan joka tapauksessa eniten.

Lisäksi ihan JOKAINEN voi joutua milloin tahansa työttömäksi. On todella naivia kuvitella olevansa jotenkin turvassa, varsinkin iän myötä. Voit olla unelmatyössäsi sinne nelikymppiseksi ja sitten BAM. YT ja pihalle.

Vierailija kirjoitti:

En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta oletteko ikinä ajatelleet, että tässä meidän hyvinvointiyhteiskunnassa on kaikille jaettu samat kortit, kaikilla on samat lähtökohdat koulutukseen. Sillä ei ole mitään merkitystä Suomessa, oletko köyhästä vai rikkaasta perheestä tai minkälaisesta tahansa kun voit Suomen maksuttomalla koulutusjärjestelmällä kouluttautua vaikka kuinka korkealle. Tuntuu, että suurin osa ihmisistä ei yksinkertaisesti jaksa opiskella ja sitten koko elämä valitetaan kun ei ole rahaa ja yhteiskunta on niin huono kun se ei maksa sulle kaikkea mahdollista ja joudut elämään pienillä tuloilla koko elämäsi... Opiskelkaa ihmeessä ja tienatkaa, itse ainakin teen niin ja opiskelen unelma-ammattiini yliopistossa, työttömäksi en tule koskaan jäämään suurella todennäköisyydellä ja rahaa tulee:)

Mutta tottahan tässä ketjussa on tuo, että joskus kotona makaaminen on rahallisesti kannattavampaa kuin töissä käyminen. Siinäkin vaan on se, että kotona makaaminen kertoo aika paljon ihmisestä, jolloin töitä on ainakin vaikea saada jatkossa. 

Vierailija
34/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisellä hyvä kommentti. Olen kanssa ihmetellyt laiskoja ihmisiä, joilla on muka oikeus valittaa, kun yhteiskunta on niin hyvätuloisten puolella. Mikset hyvä ihminen tee itsestäsi hyvätuloista!? Joku varmaan ajattelee, että pää ei riitä esim. lääketieteelliseen, mutta voin sanoa, että kyllä se riittää mihin tahansa kun sinne vain kovasti haluaa ja kovasti tekee työtä. Itse en ainakaan palkkaisi sellaista henkilöä, joka ei ole viitsinyt yrittää, vaan on vapaaehtoisesyti elänyt tuiden avulla.

Vähän kyllä ihmettelen tätä kovisasennetta...mistä tiedät, että joku ei ole VIITSINYT yrittää?

Ei kai kukaan oikeasti TAHDO esim sairastua, mutta näin vain voi käydä.

Tuttava TAHTOI jatkaa korkeasti kouluttautuneena unelma-alansa työpaikassa. Ei saanut vaikka TAHTOI.

Vierailija
35/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta. Ja näin käy siinäkin tapauksessa, että ei tee töitä kuin muutaman hassun tunnin, eli varmasti palkka jää alle sen 300€. 

Olen kuullut, että ennakkoa voisi maksaa, mutta en koskaan tiedä kenellekään maksetun. Se on sitten toimeentulotukihakemuksen paikka.

Miehelleni maksettiin ennakkoa. Eli työttömyysraha yhdessä kuussa kahdessa osassa, että saa vuokran maksettua. Molemmistä osista lähti veroa 20%, eli käteen jäi vähemmän rahaa siinä kuussa.

Vierailija
36/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti seuraa uutisia? Koulutus ei takaa YHTÄÄN MITÄÄN enää nykyään. Toki työmahdollisuudet paranevat jonkun verran, mutta akateeminen työttömyys on huipussaan.

Lisäksi joidenkin ihmisten on vain haluttava tehdä myös niitä hyvin pienipalkkaisia töitä, jotta yhteiskunta edes pyörisi. Niihinkin on joidenkin siis oikein haettava ja haluttava ja kouluttaudutaan. Kaikki eivät voi lukea lääkäreiksi, yhteiskunta ei toimi sillä tavoin.

Siksi meidän on pidettävä huolta siitä, että myös pienipalkkaisilla on varaa asua pk seudulla ja muilla kalliimmalla alueilla, joissa heidän työpanostaan tarvitaan joka tapauksessa eniten.

Lisäksi ihan JOKAINEN voi joutua milloin tahansa työttömäksi. On todella naivia kuvitella olevansa jotenkin turvassa, varsinkin iän myötä. Voit olla unelmatyössäsi sinne nelikymppiseksi ja sitten BAM. YT ja pihalle.

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Koulutus ei takaa mitään. Jatkuvaa itsensä kehittämistä työuran aikana tai  jopa uudelleenkouluttautumsta vaaditaan. Lisäksi pitää varmistaa paikkansa myös sosiaalisesti työyhteisössä, että välttää irtisanomisen YT:issä.

Vierailija
37/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kyllä urallaan etenevät kyllä nuolevat pomoja ...

Ennen paperitehtaissa sihteerit oli koekäytetty johtoportaan taholta.

Vierailija
38/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todellakin fakta, että nyky-yhteiskunnassa mikään koulutus ei suojaa työttömyydeltä. Ei edes lääkis. Lääkärien koulutusmääriä on lisätty niin paljon, että lääkäreistä voi hyvin olla jo 10 vuoden päästä selvää ylitarjontaa.

Vierailija
39/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Koulutus ei takaa mitään. Jatkuvaa itsensä kehittämistä työuran aikana tai  jopa uudelleenkouluttautumsta vaaditaan. Lisäksi pitää varmistaa paikkansa myös sosiaalisesti työyhteisössä, että välttää irtisanomisen YT:issä.

Mutta eihän kaikki halua olla uraohjuksia. On niitäkin, jotka käyvät töissä, jotta voivat kustantaa elämisensä.

Tottakai jokaiselle töitä, mutta uraihmiset ovat erikseen...

Vierailija
40/62 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen ohi: paljonko saan tienata, etten menetä toimeentulotukea (ja asumistukea)?

Minulta on jo vähennetty summa toimarista, koska asun "liian kalliissa" asunnossa. En siis halua ottaa riskiä menettää tukia työn takia, sillä pärjään nipinnapin näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi