Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vegaanit ovat niin empaattisia eläimiä kohtaan vaikka eläimet ovat paljon raakalaismaisempia muita eläimiä kohtaan kuin mitä me olemme eläimiä kohtaan?

Vierailija
31.07.2017 |

Eläimet ovat ihan hirveitä tappajia ja kiduttajia mutta silti vegaanit ja muutkin eläinystävät jaksavat välittää niiden hyvinvoinnista ja suojella niitä. Ihmisillä on sentään jonkinlainen etiikka siinä prosessissa missä eläin tapetaan ja se päätyy lautaselle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et varmaan lapsena itkenyt, kun Bambin äiti ammuttiin.

Vierailija
2/5 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, jos se olisi mahdollista, niin minä muuttaisin maailman sellaiseksi jossa kaikki otukset söisivät vain ruohoa ja muutenkin kaikki väkivaltaisuus esim. soidinmenojen yms yhteydessä poistuisi. Eikä olisi enää julmaa vahvimpien selviytymistä, ja heikompien nääntymistä ja kitumista.

Mutta kun en ole jumala, en pysty. Ymmärrän että luonto on mitä on. Ja että mekin olemme siitä riippuvaisia, eikä sen tasapainon järkyttäminen olisi hyvästä. Luonto siis olkoon mitä on, mutta minun ei tarvitse olla yhtä julma kuin luonto. Voin pitää huolen vain omasta käytöksestäni, omasta etiikastani. Minä pystyn empatiaan kaikenlaisia olevaisia kohtaan, silti vaikka niiden vaistomainen luontainen käytös olisikin minusta julmaa. En voi tuomita niitä, koska ne eivät ole TIETOISESTI pahoja, ne vain tekevät sen minkä evoluutio on niihin ohjelmoinut. Minun tekoni taas, koska olen vapaa automaattisesta vaisto-ohjauksesta, ovat tietoisesti valittuja ja olen niistä myös vastuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammoillle tiedoksi. Suurimmalle osalle ne ovat maatalousteollisuuden jättimäiset päästöt!! Ei se että kaikki vihaa pekonia.

Vierailija
4/5 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vielä etikkaa, mutta brasilialainen nauta tai thaimaalainen kana... Tarvitseeko edes lisätä mitään.

Vierailija
5/5 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet elävät vaiston varassa, niiden ajattelu ei ole yhtä pitkälle kehittynyt kuin ihmisten. Eläimet tappavat yleensä vain nälkäänsä, eivät huvikseen. Ne eivät sullo toisia eläimiä pieniin häkkeihin tai varasta poikasille kuuluvaa maitoa. Eikä eläimet kiduta toisiaan niin kuin ihminen tekee toisilleen tai toisille eläimille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi