Mikä joitakin naisia vaivaa, kun jaksavat katsella sovinistimiehiään.
Nykyään EI OLE pakko pysyä yhdessä...
Minullakin on pari kaveria, joiden miehet menevät ja tulevat ihan miten itse haluavat, naisten " homma" on olla pikkurouvana kotona valmiina aina ja aina, eivät juuri koskaan pääse mihinkään, kun miehellä on omat menot ja lastenhoitomahdollisuudet melko heikot tällä hetkellä.
Ja sitten vielä puolustelevat miehiään... Että kun on raskas työ, niin on raskaat huvitkin - viikkotolkulla ties missä pelireissuilla, tai kaveriporukalla kaukoidässä useitakin kertoja vuodessa. Tai edustamassa ties missä joukkueensa kissanristiäisissä...
Ja kotona pompotetaan pikkurouvaa, pitäis olla safkat pöydässä valmiina, eivätkä nämä uroot osaa osallistua mitenkään lastensa kanssa olemiseenkaan - ovat kuin yksi lapsi lisää vain perheessä. Ja sitten nää miehet vielä kehtaavat heittää julkisesti ihme sovinistisia juttuja vaimoistaan, siis vaikkapa kesken juhlaillallisen... " Meidän pikkurouva se vaan kotona makoilee kaiket päivät" . Hohhoijaa.
Jos minun mieheni olisi noin epäkunnioittava, niin varmaan lätty lätisisi. Jos yhdessä ollaan, niin sitten neuvotellaan tasapuolisesti menemisistä ja lastenkasvatuksesta ym. Näin meillä ainakin. Ja kyllä se mies on mennä saanut meilläkin, paljon enemmän kuin minä (esim. harrastukset), mutta sitten asioista voidaan neuvotella ja hän taas päästää minut kunnolla vapaalle, hoitaa viikonlopun ruoanlaitonkin ihan mielellään... Ei minusta kyllä olisi miksikään pikkurouvaksi olisi, vaikka kotiäiti olenkin, niin sen verran tunnen oman arvoni... Reilu peli puolin ja toisin!
Kommentit (20)
Tahdotko siis perinteiset roolit (ns miesten työt ja naisten työt, sekä mies määrää mitä tehdään jne) vai toivotko miehen myös kohtelevan sinua kaltoin (henkisesti ja fyysisesti)?
Millaista arkea teillä eletään?
Olisin todella kiitollinen jos jaksat vastata, sillä tahdon tosissaan ymmärtää kavereitani.
t: 3
Lukekaapa T. Hellsteniä... Läheisriippuvuus on " väärä suomennos" , pitäisi olla KANSSARIIPPUVUUS - siis esim. alkoholistin läheiset ovat läheis- (eli kanssa)riippuvaisia...
Ihan vaan selvennykseksi...
Jos hyvätuloinen menevä mies kuitenkin tienaa hyvin ja pikkurouva saa vaikka sisustella huusholliaan ja shopata sydämensä kyllyydestä niin ehkäpä pikkurouva katselee läpi sormien miehensä epäkypsää käytöstä ja luonnetta...
Onko miehelläsi lupa pettää sinua?
Oletteko suuntautuneet siihen jenkki-tyyliin (en nyt muista nimeä tälle ilmiölle), jota jotkut parit harrastavat, eli mies on perheen pää ja päättää kaikesta ja piiskaa naista jos tämä on tuhma?
Jos mies arvostelee julkisesti vaimoaan, esim. hänen pukeutumistaan, niin voiko olla rakkautta? (" Kuule, toi hame saa sut näyttämään ihan läskiltä emakolta" - kuulostaako rakastavalta mieheltä? ) Minusta pitää olla myös kunnioitusta...
Minä olen tällä hetkellä kotiäitinä ja hoidan kotiasioita siis pääsääntöisesti (pyykit, ruoka, siivous, asioiden organisointi...), mutta en minä silti miksikään kodin kynnysmatoksi ala... Asioista neuvotellaan, välillä kotiäitikin " tarvitsee lomaa" , ja jos mies rakastaa vaimoaan, hän ottaa hänet huomioon, kysyy vaikkapa mielipidettä, että voiko lähteä viikonlopuksi pelireissulle ja tarvitseeko vaimo lastenhoitoapua siksi ajaksi - ja haluaisiko vaimo vastavuoroisesti omaa aikaa puolestaan...
t. ap
olen kotiäiti ja katson vierestä kun mies tulee ja menee mielensä mukaan. itse en juurikaan käy missään. En voi suositella tätä kenellekkään. Olosuhteet on tällähetkellä sellaiset että muitakaan vaihtoehtoja ei nyt ole, joten on vain kestettävä.
Jotain tarvetta " isukille" tai jotain muuta traumaa taustalla?
Miten kasvatatte hänet? Toivotko että hän ryhtyy samanlaiseen suhteeseen?
Löytyykö " suuntauksestanne" tietoa netistä? Muistan joskus lukeneeni tuosta... Millä sanalla kannattaisi etsiä? Oliko sen englanninkielinen nimi joku D....... and D.........?
Kauanko olette eläneet noin? Oletko sinä kotirouvana vai käytkö töissä? Onko miehesi varakas? Kerro jotain elämästänne!
T. Kiinnostunut
Eipä tarvitse sitten katsella sitä kotona eikä edes harrastaa mokoman kanssa seksiä, kun mies hankkii sen muualta. Eroaminen on poissa laskuista statuksen, rahan, lasten, suvun tms. takia.
Ei mitenkään harvinainen kuvio.
n. 6 vuotta, kotirouvana. Mies ei ole varakas, laskut ja ruoka saadaan just maksettua
nro2
Miehet vittuilevat heille täysin avoimesti ja he vain hymyilevät. Kerran juttelin toisen kanssa ja tämä nainen oli sitä mieltä että se on hyvä mies koska ei ole häntä lyönyt...!!! Sekö on ainut mitä nainen voi mieheltä vaatia??
Minä en voi kuvitella tilannetta, jossa antaisin jonkun kohdella minua sillä tavalla miten nämä miehet käyttäytyvät. En kertakaikkiaan pysty käsittämään, miten ne naiset kestävät sitä. Monta kertaa on tehnyt mieli sanoa kaverin miehelle takaisin, mutta kaverit eivät tahdo että kukaan puuttuu heidän suhteeseensa koska heillä on kaikki hyvin...
Ja en tahdo ehdoin tahdoin aiheuttaa heille ongelmia, kun eivät kuitenkaan lähde huonosta suhteesta. :(
Vastaisipa tähän joku sellainen (minusta alistettu) nainen, tahtoisin tosissaan tietää miten he tämän asian kokevat.