Voimakkaat PMS/kuukautiskivut, esivaihdevuodetko?
Olen 47 vuotias ja viime kuukausina on ollut erilaisia oireita kierron aikana. Viime kierrossa minulla alkoi jo ovulaation aikoihin alavatsakivut jotka oli niin kuin kuukautiskivut mutta vähän lievempinä. Tuli kramppeja, välillä meni ohi parissa minuutissa ja välillä saattoi kestää puolikin tuntia sellaista juilimista alavatsassa ja varsinkin oikealla puolella. Kipu säteili myös oikeaan jalkaan. No eilen alkoi kuukautiset, kierto 28 päivää. Otin yhden särkylääkkeen joka auttoi noin 5 tuntia kunnes kipu alkoi uudestaan. Tänään toinen vuotopäivä ja alavatsa edelleen kipeä ja pitäisi ottaa särkylääke. Ihmettelen kun mulla on aina riittänyt yksi burana aina kun alkaa ja sitten kipu ei tule takaisin. Voiko tällainen pitkittynyt kuukautiskipu ja voimakkaat PMS oireet jo ovulaatiosta lähtien olla merkki alkavista vaihdevuosista? Minulla on myös jäänyt kerran yhdet kuukautiset väliin viime talvena. Olen varannut ajan gynekologille ensi viikolle, mutta haluaisin tietää onko muilla kokemusta tällaisesta.