Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäisen koiran hankkiminen

Vierailija
31.07.2017 |

Olen harkinnut koiran ostamista monen vuoden ajan, mutta edessä on ongelma, suurin osa kasvattajista ja myyjistä vaatii, että ostajalla täytyy olla kokemusta koirien pitämisestä ja mielellään juuri siitä kyseisestä rodusta. Entäs, kun olet kasvanut allergiaperheessä ja ikinä ei ole ollut mahdollisuutta hankkia koiraa? Mistä ihmeestä ensikertalainen löytää koiran?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki koiraa.

Been there, done that.

Vierailija
2/7 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse ole allerginen? Koirasta luopiminen kuukausien/vuosien jälkeen allergian takia on todella kurjaa.

Millaisia rotuja olet kysellyt, en ole tuohon törmännyt että vaaditaan tietystä rodusta koirakokemusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptoi. Eettistä sekä edullista.

Vierailija
4/7 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse ole allerginen? Koirasta luopiminen kuukausien/vuosien jälkeen allergian takia on todella kurjaa.

Millaisia rotuja olet kysellyt, en ole tuohon törmännyt että vaaditaan tietystä rodusta koirakokemusta?

En ole, vanhempani eivät ole biologisia vanhempiani.

Roduista olen katsellut muutamaa pientä koiraa, joiden ei pitäisi ainakaan rotujen kuvauksien mukaan olla mitenkään erityisen vaativia koulutettavia. Siksi vähän ihmetyttääkin.

Vierailija
5/7 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hankkimassa jotain vaativampaa palveluskoira rotua vai mitä? Minulta ei ainakaan yksikään kasvattaja edellyttänyt aiempaa kokemusta koirista, mutta ihan seurakoirarotu tuli meille. Ehkä tiettyjen rotujen kasvattajat haluavat olla varmoja pennun ostajan taidoista kouluttaa koira.

Vierailija
6/7 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hankkimassa jotain vaativampaa palveluskoira rotua vai mitä? Minulta ei ainakaan yksikään kasvattaja edellyttänyt aiempaa kokemusta koirista, mutta ihan seurakoirarotu tuli meille. Ehkä tiettyjen rotujen kasvattajat haluavat olla varmoja pennun ostajan taidoista kouluttaa koira.

Ihan vain pientä seurakoiraa, jonka kanssa lenkkeillä ja välillä ehkä harrastaa jotain.

Tosin, aloin miettimään, että kun on pikkukoira kyseessä niin kasvattajat kai haluavat varmistua siitä, että koira todellakin tulee sellaiseen kotiin, jossa hänestä pidetään kunnolla huolta eikä vain kanneta kainalossa hienona asusteena? Ja sen takia ovat sitten ehkä vähän tarkempia mihin ja kenelle pennun myyvät ja haluavat tietää edellisistä kokemuksista rodusta ja koirista yleensä.

Vierailija
7/7 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT

Ei nykyään enää luovuta eläimistä allergian takia, astmalääkärit ainakin oikein suosittelevat eläinaltistusta jolloin pikkuhiljaa siedättyy, ainakin sille omalle lemmikille.

Itse olen ollut pienestä asti allerginen kaikille eläimille, nyt itsellä koiria ja kissoja ja omista elukoista ei tule oireita, mutta vieras kissa saa heti hengen ahtaalle.