Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on muuttunut jotenkin aggressiiviseksi.. apua?

Vierailija
31.07.2017 |

Ollaan asuttu yhdessä muutama vuosi, viimeisen vuoden aikana mies on lopettanut salilla käymisen ja lihonut huomattavasti (oli ennen melko hyvässä kunnossa, nykyään hänellä on ns. ihan kunnon kaljamaha). Muutenkaan ei pidä huolta itsestään tai kodistamme, antaa mm. sormien- ja varpaankynsiensä kasvaa todella pitkiksi, hänellä on tosi huono hygienia, ihan rehellisesti haisee pahalta jatkuvasti. Kotona vaan sotkee, ja syyllistää mua jatkuvalla syötöllä sotkusta vaikka yritän parhaani mukaan pitää kotia asuttavana. Ennen niin ihana mies istuu kaiken aikansa koneella, vittuilee mulle, sotkee ja haisee pahalta.

Mies tuntuu olevan jotenkin oudosti täynnä vihaa, hän räjähtelee ihan ihme asioista ja purkaa suuttumuksensa muhun. En muista, milloin oltaisiin selvitty päivän, tai edes yhden kauppareissun yli riitelemättä, vaikka yritän parhaani mukaan olla ärsyttämättä miestä. Eilen meille tuli tappelu kaupassa, koska miestä alkoi ärsyttää kun en valinnut tarpeeksi nopeasti mitä syötäisiin. Kun ehdotin miehelle, että hän voisi auttaa valitsemisessa, hän paiskasi ostoskorin maahan ja lähti kävellen kotiin. Suuttuessaan mies jotenkin näyttää siltä, kuin hän ei pystyisi hallitsemaan vihaansa, hän huutaa, itkee, hajottaa irtaimistoa, on uskomattoman kamala mua kohtaan ja on mm. lyönyt nyrkkinsä läpi parista ovesta ja seinästä kotonamme.

Tuntuu siltä, kuin mulla olisi teini-ikäinen lapsi. Siivoan, teen ruokaa, yritän parhaani mukaan auttaa, mutta saan kuitenkin pelkkää sontaa niskaani. Aamuisin joudun kirjaimellisesti repimään miehen ylös sängystä, että hän menisi töihin. On ottanut loparit jo yhdestä työpaikasta ihan vaan niin, ettei mennyt maanantaina töihin.

Viime aikoina olen herännyt useampaan otteeseen aamuyöstä siihen, että mies potkii/tönii/työntää mua seinää päin todella voimakkaasti, joskus kivuliaastikin, ja katsoo mua kuin olisin kasa paskaa. Siis sellaisella todella vihaisella, inhoavalla ilmeellä. Kun herätessäni kysyn, mitä helkkaria mies tekee, hän menee takaisin nukkumaan eikä aamulla muista tai ole muistavinaan asiasta mitään.

Mitä mä teen? Itkettää ja ahdistaa. Olen onneton tässä, vihaan elämääni tällä hetkellä. Miehellä ei selvästi ole kaikki hyvin ja haluaisin auttaa, mutta saan häneltä vain törkyä osakseni. En enää tiedä, miksi olen tässä, mutta samalla nyt lähteminen tuntuisi luovuttamiselta ja siltä, että petän miehen. Kuitenkin mies tuntuu elämässäni ainaiselta sadepilveltä, hän imee musta kaiken ilon ja energian, enkä tiedä jaksanko enää.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkillinen noin voimakas persoonallisuuden muutos ei ole normaalia. Syytä on vaikea tietää, arvailla voi: jokin aivoperäinen: aivoverenkierron häiriö (yleensä aiheuttaa myös muistin heikkenemistä) , aivokasvain, jota joku ehdotti edellä tai sitten jokin psykologinen tila? Käyttääkö miehesi runsaasti alkoholia  tai huumeita? 

En ole vielä koskaan kehoittanut ketään lähtemään. Nyt tilanteesi tuntuu sellaiselta, että lähteminen on paras vaihtoehto.  Uskallatko ottaa asian puheeksi miehesi kanssa? Ellet uskalla, on todellakin tarpeen  lähteä.

Pakkaa itsellesi laukku valmiiksi miehesi poissaollessa ja laita se huomaamattomaan paikkaan, josta sen voit ottaa nopeasti, jos sellainen tilanne syntyy. Laukku ei saa olla liian iso, joten otat  vain yhden vaihtovaatekerran ja muut välttämättömät tarvikkeet (rahat, kortit, paperit, lääkkeet). Mene turvakotiin, ystävän tai jonkun läheisen luo. Miehesi kanssa asuminen ei ole turvallista.

Olen ollut samantyyppisessä tilanteessa. Lähdin onneksi ajoissa. Opin sen, että vaistoihin täytyy luottaa. Kun syntyy tunne, että ei ole turvassa, silloin on aika lähteä. 

Sinä et voi miestäsi parantaa. Sinun miestäsi voi auttaa vain hän itse ja jonkin sortin lääkäri. Tässä järjestyksessä.

Vierailija
22/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyempiä provoja kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ennenkuin käy huonosti! Itse olin vastaavanlaisessa tilanteessa enkä ällistykseltäni tajunnut edes lähteä kun ensimmäisen kerran kävi käsiksi ja heitti seinälle. Seuraava pahoinpitely olikin jo raaempi. Vasta erilleenmuuton jälkeen olen tajunnut kuinka ahdistavassa tilanteessa elin ja kuinka sairasta miehen käytös oli.

Eli run, Forrest, run!

Vierailija
24/27 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkittu kilpirauhasarvot, hormoni tasapainot ja tehty muistitestit. Myös masennus ja lapsena kasvatuksen johdosta alkanut ahdistus oireilee juuri noin. Kaikki se " henkinenkin julmuus" minkä joutui lapsena purkautuu nyt. Hienoa jos pystyisi itse hakemaan arviota. Tiedän millaista se viha on joka on sisällä itsessä eikä löydä itsekään siihen syytä ellei saa jotain apua.

Vierailija
25/27 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muut ovat jo todenneet, vaikka sinulla olisi miten paha mieli miehesi puolesta, sinä et häntä voi pelastaa Nyt järki käteen ja hoidat itsellesi uuden asunnon kaikessa hiljaisuudessa, ja lähdet  nopeasti pois.

Vierailija
26/27 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ees kerenny lukea loppuun kun olin jo melko varma että peliriippuvuus ja siitä johtuva masennus viha ahdistus? kokemusta on että ettei vaan olis tuo??

Vierailija
27/27 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaisi sellaiselta avioliitolta. Alkoiko oireet heti aamenen jälkeen? Seksiä muutaman kerran viikossa!? Ei ihme että äijä on burnoutissa. Olettaen että harrastuskaverina kyseessä on oma mies eikä työpaikan Pentti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä