Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on muuttunut jotenkin aggressiiviseksi.. apua?

Vierailija
31.07.2017 |

Ollaan asuttu yhdessä muutama vuosi, viimeisen vuoden aikana mies on lopettanut salilla käymisen ja lihonut huomattavasti (oli ennen melko hyvässä kunnossa, nykyään hänellä on ns. ihan kunnon kaljamaha). Muutenkaan ei pidä huolta itsestään tai kodistamme, antaa mm. sormien- ja varpaankynsiensä kasvaa todella pitkiksi, hänellä on tosi huono hygienia, ihan rehellisesti haisee pahalta jatkuvasti. Kotona vaan sotkee, ja syyllistää mua jatkuvalla syötöllä sotkusta vaikka yritän parhaani mukaan pitää kotia asuttavana. Ennen niin ihana mies istuu kaiken aikansa koneella, vittuilee mulle, sotkee ja haisee pahalta.

Mies tuntuu olevan jotenkin oudosti täynnä vihaa, hän räjähtelee ihan ihme asioista ja purkaa suuttumuksensa muhun. En muista, milloin oltaisiin selvitty päivän, tai edes yhden kauppareissun yli riitelemättä, vaikka yritän parhaani mukaan olla ärsyttämättä miestä. Eilen meille tuli tappelu kaupassa, koska miestä alkoi ärsyttää kun en valinnut tarpeeksi nopeasti mitä syötäisiin. Kun ehdotin miehelle, että hän voisi auttaa valitsemisessa, hän paiskasi ostoskorin maahan ja lähti kävellen kotiin. Suuttuessaan mies jotenkin näyttää siltä, kuin hän ei pystyisi hallitsemaan vihaansa, hän huutaa, itkee, hajottaa irtaimistoa, on uskomattoman kamala mua kohtaan ja on mm. lyönyt nyrkkinsä läpi parista ovesta ja seinästä kotonamme.

Tuntuu siltä, kuin mulla olisi teini-ikäinen lapsi. Siivoan, teen ruokaa, yritän parhaani mukaan auttaa, mutta saan kuitenkin pelkkää sontaa niskaani. Aamuisin joudun kirjaimellisesti repimään miehen ylös sängystä, että hän menisi töihin. On ottanut loparit jo yhdestä työpaikasta ihan vaan niin, ettei mennyt maanantaina töihin.

Viime aikoina olen herännyt useampaan otteeseen aamuyöstä siihen, että mies potkii/tönii/työntää mua seinää päin todella voimakkaasti, joskus kivuliaastikin, ja katsoo mua kuin olisin kasa paskaa. Siis sellaisella todella vihaisella, inhoavalla ilmeellä. Kun herätessäni kysyn, mitä helkkaria mies tekee, hän menee takaisin nukkumaan eikä aamulla muista tai ole muistavinaan asiasta mitään.

Mitä mä teen? Itkettää ja ahdistaa. Olen onneton tässä, vihaan elämääni tällä hetkellä. Miehellä ei selvästi ole kaikki hyvin ja haluaisin auttaa, mutta saan häneltä vain törkyä osakseni. En enää tiedä, miksi olen tässä, mutta samalla nyt lähteminen tuntuisi luovuttamiselta ja siltä, että petän miehen. Kuitenkin mies tuntuu elämässäni ainaiselta sadepilveltä, hän imee musta kaiken ilon ja energian, enkä tiedä jaksanko enää.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi asunto ja lähde. Sinun ei todellakaan tarvitse sietää tuollaista.

Vierailija
2/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parisuhde on muuttunut ilmapiiriltään myrkylliseksi ja sinulle vahingolliseksi, olisi ehkä syytä harkita jatkoa tai varotoimenpiteitä itsesi suojelemiseksi. Miehellä ei ole oikeutta käyttäytyä sinua kohtaan aggressiivisesti tai tuottaa sinulle pahaa oloa, vaikka hänellä itsellään olisikin paha olo. Voit korkeintaan pyytää häntä hakemaan apua ja selittää hänelle miksi, mutta tuon jälkeen mies on itse vastuussa omista tekemisistään. Jos olet jo siinä pisteessä että sinua pelottaa edes ottaa asia esille, suhde on jo erittäin myrkyllinen koska joudut aktiivisesti rajoittamaan omaa toimintaasi, miehen vaikean käytöksen vuoksi.

Oli miehelläsi mikä tahansa, hän on vastuussa omasta käytöksestään, et sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis naimisissa kuitenkin naisen kanssa? Naisillehan tuo on normaalia käytöstä.

Vierailija
4/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus tuollaista käytöstä aiheuttaa. Miehen velvollisuus on hakea apua tilanteessaan eikä kiusata sinua. Vaadi että hakeutuu hoitoon, ellei suostu, jätät.

Vierailija
5/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
6/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt häivyt sen miehen luota, aivan sama Menetkö sukulaisille, hotelliin vai uuteen kämppään. Tuo on jo todella raakaa henkistä väkivaltaa, ja fyysistä vaikka "vasta" hajottaa tavaroita. Sinä voit olla seuraava, ja aika isolla varmuudella oletkin ellet nyt nosta kytkintä ja välittömästi.

Kummalla on vuokrasopimus nykyiseen asuntoon, tai omistaako jompi kumpi koko asunnon?

7/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut jostakin asiasta. Ehkä lapsuuden traumat kumpuavat pintaan? Vakavia keskusteluita nyt vähän väliä. 

Vierailija
8/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että miehesi on todella stressaantunut tai jopa masentunut. Tunnepurkaukset viittaavat stressiin ja sängystä ylöspääsyn vaikeus ja itsestä huolehtimisen laiminlyöminen taas masennukseen. Onko hänelle tapahtunut töissä tai muissa kuviossa jotakin muutosta, joka voisi aiheuttaa käytöksen muuttumisen?

Vierailija
9/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa p*askapää narsistilta tai sitten on masentunut jos yhtäkkiä käytös muuttui. Olipa mikä tahansa syynä niin ei tuollaista pidä jäädä sietämään. Väkivallalla on taipumus raaistua. Terveisin nimim. Melkein tapettu

Vierailija
10/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lääkäriin. Sillä voi olla aivokasvain. Ystävän mies käyttäytyi just noin ja ystävä harkitsi eroa. Miehellä olikin aivokasvain.

Vierailija
11/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella pahalta. Miehellä on paha masennus, ahdistus tai ehkä myös epävakaa persoonallisuus. Mies äkkiä hoitoon. Ja sinä turvaan.

Vierailija
12/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lähtisin tilapäisesti pois. Nuo yölliset kohtaukset kuulostavat siltä, että et ole enää kotona turvassa. Mitä jos joku yö heräät siihen, että miehellä on nyrkin sijaan esillä puukko? Ehkä mietit liikaa sitä miestä, joka miehesi oli hyvinä hetkinä, etkä näe sitä kuinka vaarallinen hän on nyt. Väkivalta on aina väärin, mutta täysin provosoimaton, nukkuvaan puolisoon kohdistuva väkivalta on vielä riitatilanteen ylilyöntiäkin moninkertaisesti hälyttävämpi merkki.

Tiedät varmaan, että lentokoneessakin neuvotaan laittamaan happinaamari ensin itselle ja vasta sitten lapselle. Auttajan täytyy aina ensin varmistaa oma turvallisuus, jotta pystyy tehokkaasti auttamaan toista. Lähde ja yritä ohjata mies hakemaan apua. Veikkaisin vaikeaa masennusta, mahdollisesti jopa itsetuhoisia ajatuksia. En halua maalata piruja seinille, mutta jos mies kohdistaa sinuun jo nyt silmitöntä provosoimatonta vihaa, niin pahimmillaan hän saattaa hautoa jopa laajennettua itsemurhaa.

Oma turvallisuus ensin. Vasta sitten voit auttaa.

Vierailija
13/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saako mies raivareita vain sinulle vai jollekin muullekin? Äidilleen, isälleen, siskolleen, kaverilleen, kaupan myyjälle tms?

Vierailija
14/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites seksi? Seksin puute voi tehdä miehen kiukkuiseksi ja masentuneeksi. Tai ehkä hän epäilee sinua uskottomuudesta, se myös syö miestä. Tai sitten sillä vaan vähän viiraa päässä. Syystä riippumatta kannattaisi ehkä hankkiutua pian eri soitteeseen. Kirjoituksesi perusteella en ihmettelisi vaikka tulisit kohta kunnolla hakatuksi.

Vierailija
15/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, mä olisin jo kaukana poissa jos mulle tapahtuisi :(

Vierailija
16/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys horjuu. Lääkäriin.

Vierailija
17/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites seksi? Seksin puute voi tehdä miehen kiukkuiseksi ja masentuneeksi. Tai ehkä hän epäilee sinua uskottomuudesta, se myös syö miestä. Tai sitten sillä vaan vähän viiraa päässä. Syystä riippumatta kannattaisi ehkä hankkiutua pian eri soitteeseen. Kirjoituksesi perusteella en ihmettelisi vaikka tulisit kohta kunnolla hakatuksi.

Seksi nyt on viimeinen asia, jota tuossa tilanteessa kannattaa pohtia.

Vierailija
18/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! En tiedä, ehkä mulla on jotenkin tässä vuoden aikana vääristynyt omakin ajatusmaailma, mutta olen lähinnä tuntenut oloni riittämättömäksi ja lähtöajatukset on herättäneet mussa mieletöntä syyllisyydentuntoa, koska mies selvästi voi jotenkin pahoin. Vaikka eihän sitä minuun saisi purkaa. Asumme yhdessä ja vuokrasopimus on yhteinen.

En tiedä miehen räjähtelevän samalla tavalla kenellekään muulle, kuin äidilleen. Heillä on äitinsä kanssa ollut koko elämän ajan jonkinlainen viha-rakkaussuhde, mies kunnioittaa äitiään joissain asioissa mutta puhuu hänestä ihan kamalaan sävyyn lähes kaikissa muissa, riitelevät aina samassa tilassaan ollessaan yms. Hän kyllä suuttuu helposti esim. pelatessaan, mies vaihtaa peliporukkaa suhteellisen usein kun aiemmat porukat eivät enää halua olla tekemisissä hänen kanssaan, ikinä syy ei ole muka miehessä itsessään vaan kaikissa muissa.

Seksiä harrastetaan nykyisin muutaman kerran viikossa. Se on harvemmin kuin haluaisin, mutta libidoni on vähän horroksessa, kun on jatkuvasti onneton/riittämätön olo, eikä likainen, pahanhajuinen mies inhoavine katseineen herätä suuria himoja..

Vierailija
19/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä masennus. Mulla oli vastaavaa

Vierailija
20/27 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! En tiedä, ehkä mulla on jotenkin tässä vuoden aikana vääristynyt omakin ajatusmaailma, mutta olen lähinnä tuntenut oloni riittämättömäksi ja lähtöajatukset on herättäneet mussa mieletöntä syyllisyydentuntoa, koska mies selvästi voi jotenkin pahoin. Vaikka eihän sitä minuun saisi purkaa. Asumme yhdessä ja vuokrasopimus on yhteinen.

En tiedä miehen räjähtelevän samalla tavalla kenellekään muulle, kuin äidilleen. Heillä on äitinsä kanssa ollut koko elämän ajan jonkinlainen viha-rakkaussuhde, mies kunnioittaa äitiään joissain asioissa mutta puhuu hänestä ihan kamalaan sävyyn lähes kaikissa muissa, riitelevät aina samassa tilassaan ollessaan yms. Hän kyllä suuttuu helposti esim. pelatessaan, mies vaihtaa peliporukkaa suhteellisen usein kun aiemmat porukat eivät enää halua olla tekemisissä hänen kanssaan, ikinä syy ei ole muka miehessä itsessään vaan kaikissa muissa.

Seksiä harrastetaan nykyisin muutaman kerran viikossa. Se on harvemmin kuin haluaisin, mutta libidoni on vähän horroksessa, kun on jatkuvasti onneton/riittämätön olo, eikä likainen, pahanhajuinen mies inhoavine katseineen herätä suuria himoja..

Millaisesta pelaamisesta on kyse? Onko hänellä tuon pahan masennuksen lisäksi myös peliriippuvuus? Ei kai pelaaminen ole aiheuttanut hänelle jotain velkoja, joista et tiedä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä