Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana mies, antoi turvallisemman autonsa käyttööni kun tulin raskaaksi :)

Vierailija
31.07.2017 |

Ollaan liikuttu perinteiseen tyyliin, mies pitempää työmatkaansa uudehkolla isolla autolla ja minä tässä kaupungissa "säästökännällä". Vauvauutisen jälkeen hän ilmoitti heti että nyt vaihdetaan avaimia ja sä kuljet turvallisella kalustolla. Hän vetelee moottoritietä pienellä kirpulla huolehtiakseen että mä ja vauva pysytään ehjinä :) Päätökseen varmaan vaikutti se että keväällä tässä lähellä raskaana oleva nainen ajoi pienen yariksen ihan ruttuun ja meinasi käydä tosi huonosti.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa suomalaisia perheitä on ykkösauto ja kakkosauto. Eli selkeästi eri hinta- ja turvallisuusluokan kulkupelit. Ykkösauton antaminen pelkästään vaimon käyttöön raskauden ajaksi osoittaa aitoa ja suoraselkäistä miehekkyyttä.

Vierailija
22/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 autoa: isompi, uudempi ja kalliimpi on miehen käytössä (tienaa enemmän) ja pieni 10v vanha kaupunkiauto minulla, jolla käyn töissä, kaupassa ja kuskaan lapsia harrastuksiin. Lähdimme kesäkuussa lasten kanssa mummolaan 300 km:n päähän ja samaan aikaan mieheni meni ystävänsä polttareihin toiseen kaupunkiin, joka on hieman lähempänä. Pyysin käyttöömme isompaa ja turvallisempaa autoamme, johon mahtuisimme paremmin lasten kanssa, mutta mieheni ei suostunut. Hänelle siis oma ajomukavuus, turvallisuus ja ego menee lastenkin turvallisuuden edelle 🙁.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana mies huolehtisi myös omasta turvallisuudestaan. Raskaus uutinen sai aikaan itsetuohoisia ajatuksia?

Jo on mielikuvitus. Osoitatko katsastusmiehellekin aina parkkipaikalta mitä autoja ei saa päästää läpi, koska ne on kokonsa tai ikänsä vuoksi itsetuhoisia?

Ota huomioon että moni nainen haluaa omasta aloitteestaan käyttää pienempää ja siten helpommin käsiteltävää autoa kuin moni mies.

Tämä oma aloitteisuus katoaa raskauden myötä?

Vierailija
24/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 2 autoa: isompi, uudempi ja kalliimpi on miehen käytössä (tienaa enemmän) ja pieni 10v vanha kaupunkiauto minulla, jolla käyn töissä, kaupassa ja kuskaan lapsia harrastuksiin. Lähdimme kesäkuussa lasten kanssa mummolaan 300 km:n päähän ja samaan aikaan mieheni meni ystävänsä polttareihin toiseen kaupunkiin, joka on hieman lähempänä. Pyysin käyttöömme isompaa ja turvallisempaa autoamme, johon mahtuisimme paremmin lasten kanssa, mutta mieheni ei suostunut. Hänelle siis oma ajomukavuus, turvallisuus ja ego menee lastenkin turvallisuuden edelle 🙁.

Mikä on sitten sinun syysi olla huolehtimatta lastesi turvallisuudesta ja hankkimasta myös perusarkeen turvallisempaa ja mukavampaa autoa?

Vierailija
25/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä mies, ei ole millään lailla turvallista laskea naista auton rattiin.

Ei sille naiselle sen enempää kuin muille kanssaihmisillekään.

Ja varsinkin kun otetaan huomioon että moni nainen haluaa omasta aloitteestaan käyttää pienempää ja siten helpommin käsiteltävää autoa kuin moni mies ja nyt tuolla sohlaa raskaana oleva nainen autolla johon ei ole tottunut ja johon ei ehkä taidotkaan riitä.

Vierailija
26/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä nyt ihmisten kärkästä mielipidettä siihen, että pitäisi väkisin olla 2 superkallista ja turvallista autoa. Meilläkin on yksi uusi (70 000e) ja näin ollen turvallinen auto ja yksi 5 000e auto jota käytetään lähinnä kauppareissuihin sekä 18v täyttänyt poikamme ajelee sillä. Mun mielestä järjen köyhää ylläpitää kahta kallista autoa kun se kuitenkin maksaa mielettömästi. Meillä bruttotulot 10 000e eikä todellakaan olisi varaa ostaa toista kallista autoa.

Myytte sen 70000 auton ja ostatte pari isohkoa 35000 autoa, simple.

Urbaaniasukille ehkä. Meillä tilava ja tasokas = siten myös kallis auto on hankittu perheen yhteisiä mökkimatkoja ja laskettelureissuja varten. Koko porukkaa ei lähdetä isoilla teillä riskeeraamaan minkään 35000 e Fordin tai Ooppelin kyydissä.

Vierailija
27/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin käyttöömme :D 

Vierailija
28/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtii tuossa lapsesta, ei sinusta. Mutta onhan se, että lapsi on hänelle tärkeä.

Vierailija
29/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan itsestään selvää, että pidemmälle reissulle  lähtijä valitsee auton kummalla haluaa lähteä. Vaikka meillä on omat autot ja rahat -talous.  Nyt on ajatuksissa, että mun auto menee seuraavaksi vaihtoon, joten ollaan ajettu siihen kilometrejä aina kun mahdollista.

Vierailija
30/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Se on sitten kiva, kun lapsi jää isästään orvoksi jo ennen syntymäänsä. Kannattais jättää riisikipot vaan taajamanopeuksille. Nyt jos olette järkeviä, hankitte sen kipposen tilalle turvallisemman auton, jolloin lapsen molemmat vanhemmat säilyvät todennäköisemmin hengissä.

Vaihtaako jokainen täällä palstalla autonsa turvallisempaan ja kalliimpaan? kun vauva ilmoittaa tulostaan?

Ja käteisellä tietty kun autolaina on palstalaisten mielestä saatanasta?

En kuule usko. Niin paljon näkee vanhoja autoja lapsiperheillä.

Vierailija
31/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtii lapsestaan, ihan kiva. Sulla ei vissiin niin oo väliä, muuten sulla olis myös turvallinen auto. Niitä saa käytettynä noin samalla hinnalla kuin surmanloukkuja.

Miehen tehtäväkö on jopa ostaa auto voimakkaalle, itsenäiselle, omillaan toimeen tulevalle ja emansipoituneelle suomalaisnaiselle? Vuonna 2017?

Vierailija
32/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin tuossa tilanteesa autoni ja ajaisin kauas pois, enkä koskaan enää palaisi. Lapset pilaavat elämän takuuvarmasti ja tehokkaasti.

-Mies

Vierailija
33/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Ei tarvii ite olla huono kuski, nykyään kuka tahansa rattijuoppo tai mielipuoli voi törmätä viattomiin osapuoliin kaupungissakin.

Just aamulla lehdissä lukee miten lääkärit ilmoittaa poliisille silmä- ja neurologisista sairauksista jotka ihmiset ei muutenkaan pystyis autoa ajamaan, mutta alkoholi- ja mielenterveyspotilaiden ajokortteihin ei puututa.

Kyllä mt-potilaiden ajamiseen puututaan,jos kyseessä on psykoottinen henkilö tai skitsofreenikko. Masentuneille on vähän kyseenalaista antaa ajokieltoa,valtaosa ei kuitenkaan itseään tapa autoilemalla.

Vierailija
34/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huolehditaan kaikkien turvallisuudesta: sekä minulla että miehellä on 530-sarjan uudet bemarit ja loma-asunnolla 650-sarjan cabriolet.

Vierailija
35/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas miesväki.

Oma ukko ei mahtanut mitää kun päätin etten aja kakkosautolla, v40 farkkuvolvolla vasta kun on pakko.

Muutoin käytössäni on s40, t4 turbo, suoraputki ja isännällä on siihen viha-rakkaussuhde kun on paljon laitellut sitä jotta olisi tarpeeksi hyvä ja tehokas. Kulkee kiitettävästi eikä sillä jalkoihin jää.

Ja aatelkaa miehet, mulla on kortti ollut "vasta" 11 vuotta.

Lapsia meilläkin on. Ja mäkin olen raskaana :D

Ihanan negatiivisia kommentteja muuten. Hienoa että olette aina niin iloisen negatiivisia ;)

Vierailija
36/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas miesväki.

Oma ukko ei mahtanut mitää kun päätin etten aja kakkosautolla, v40 farkkuvolvolla vasta kun on pakko.

Muutoin käytössäni on s40, t4 turbo, suoraputki ja isännällä on siihen viha-rakkaussuhde kun on paljon laitellut sitä jotta olisi tarpeeksi hyvä ja tehokas. Kulkee kiitettävästi eikä sillä jalkoihin jää.

Ja aatelkaa miehet, mulla on kortti ollut "vasta" 11 vuotta.

Lapsia meilläkin on. Ja mäkin olen raskaana :D

Ihanan negatiivisia kommentteja muuten. Hienoa että olette aina niin iloisen negatiivisia ;)

Tulit sitten tänne kertomaan ettet ole naimisissa miehen vaan neidin kanssa.

Vierailija
37/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies osti mulle auton aikoinaan kun valitin mitä on hankala kulkea bussilla :)

Vierailija
38/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehtii lapsestaan, ihan kiva. Sulla ei vissiin niin oo väliä, muuten sulla olis myös turvallinen auto. Niitä saa käytettynä noin samalla hinnalla kuin surmanloukkuja.

Miehen tehtäväkö on jopa ostaa auto voimakkaalle, itsenäiselle, omillaan toimeen tulevalle ja emansipoituneelle suomalaisnaiselle? Vuonna 2017?

Ymmärrätkö mikä ero on "tehtävällä" ja sillä että haluaa tehdä jotain? Harmi jos sinun puolisosi ei ikinä ilahduta sinua mitenkään.. Surullisiin huonoihin suhteisiin olet päätynyt.

Vierailija
39/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo on turvallinen auto 👌

Ja opetelkaa muuten maasturikuskit pysymään siellä omalla kaistalla ja liikenteessä on muitakin kun te 😉

Haaveissa olisi hankkia v8 Chevrolet chevy van tai sit caprice classic 😊

Vierailija
40/59 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö mikä ero on "tehtävällä" ja sillä että haluaa tehdä jotain? Harmi jos sinun puolisosi ei ikinä ilahduta sinua mitenkään.. Surullisiin huonoihin suhteisiin olet päätynyt.

Monellekos miehelle sinä olet ostanut auton, ihan vaan halutaksesi tehdä jotain?

Naisilla on ihan samat edellytykset ostaa se oma autonsa ihan itse, Suomessa vuonna 2017.

Sinäkin olet käyttänyt rahasi mieluummin henkkamaukkarätteihin, meikkeihin ja tyttöjen iltoihin ja shampanjabrunsseihin?

Typistät naiset lapsen tasolle ajattelutavallasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme