Asutaan keskitasoisessa helsinkiläislähiössä ja kun menee kävellen kauppaan, niin kyllä enemmän tulee vastaan ulkomaalaisia
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ap, häiritseekö tai pelottaako se sinua?
Mikä kysymys tämä on?? Jokaisessa maailman maassa ja kulttuurissa ihmistä häiristee, jos enemmistö lähiympäristöstä edustaa jotain muuta rotua, kulttuuria tai ryhmää mitä itse. Tämä juontaa juurensa biologiasta ja se on täysin luonnollista ja ymmärrettävää.
Sitten tietysti asiaan vaikuttaa paljon se, minkä maalaisia ja mistä kulttuurista tämä lähiympäristön enemmistö tulevat!
On hyvin eri asia, jos ympärillä on japanilaisia, tsekkiläisiä, australialaisia tai vaikka singaporelaisia, tai sitten jos se kook porukka koostuu afrikkalaisista tai lähi-itäläisistä.
Ei sillä tarvitse pelon kanssa olla yhtään mitään tekemistä, mutta totakai turvallisuus on yksi asia mitä jokainen terve ihminen arvostaa, viihtyyvyys, kanssakäyminen, tilankäyttö yms.
Malmistahan tässä nyt puhutaan, tarvii miettiä sen enempää. Mamulauma hyppää junaan niin voit pistää 100€ pottiin että jäävät Malmilla pois ja voitat 95% varmuudella.
Vierailija kirjoitti:
Mene Turun lausteelle. Siellä on todella paljon ulkomaalaisia, mutta tittidii, häiriötä aiheuttavat kantasuomalaiset rapajuopot. Samat naamat joka ikinen päivä kerääntyvät alueen "keskustaan" juomaan. Poliisiauto käy siellä joka päivä, mutta ei niiden ulkomaalaisten vaan suomalaisten juoppojen takia.
Niin totta. Itse asuin pari vuotta Lausteella, eikä ikinä ollut ulkomaalaisista mitään häiriötä. Niistä kantasuomalaisista alkkiksista kyllä sitten senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta on loma ohi ja menet töihin. Siellä ei tule ulkomaalaisia vastaan.
Tuleepas töissä noin 60 - 70 % henkilökunnasta muuta kuin suomea puhuvia. Ja koulutustaso tohtori tai maisteri. Minä valkoinen inssi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon, saat elää todeksi sitä kuinka huonosti on suunniteltu eri yhteiskuntaryhmien hajauttaminen, se tulee tuottamaan vielä paljon ongelmia Helsingin seudulla ja muissakin suuremmissa kaupungeissa...niin lyhytnäköistä toimintaa. "Aika mennyt palaja ei koskaan....."
Minäkin ihmettelen tätä, jo 80-luvun alussa asuessani eräässä Euroopan miljoonakaupungissa, siellä oli lähiöitä, joihin poliisi ei uskaltanut mennä. Asukkaat olivat ensimmäisen ja toisen sukupolven siirtolaisia. Asia ei siis ole uusi ja yllättävä, mutta virheet toistetaan aina uudelleen ja uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on keskitasoinen lähiö?
Sellainen, joka ei sijaitse Töölössä, mutta ei myöskään Itä-Helsingissä.
Tunnetko hyvinkin Itä-Helsingin lähiöt?
T. Hyvässä itähelsinkiläisessä lähiössä asuva
Täysin sama ilmiö on jo useammassakin Espoolaisessa lähiössä. Jos tässä kaikessa olisi edes jokin järki (esim. työvoimapulassa kärvistelevä tuotantoteollisuus), niin ympäristön radikaalin muutoksen voisi ehkä ymmärtää edes jotenkuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon, saat elää todeksi sitä kuinka huonosti on suunniteltu eri yhteiskuntaryhmien hajauttaminen, se tulee tuottamaan vielä paljon ongelmia Helsingin seudulla ja muissakin suuremmissa kaupungeissa...niin lyhytnäköistä toimintaa. "Aika mennyt palaja ei koskaan....."
Minäkin ihmettelen tätä, jo 80-luvun alussa asuessani eräässä Euroopan miljoonakaupungissa, siellä oli lähiöitä, joihin poliisi ei uskaltanut mennä. Asukkaat olivat ensimmäisen ja toisen sukupolven siirtolaisia. Asia ei siis ole uusi ja yllättävä, mutta virheet toistetaan aina uudelleen ja uudelleen.
Ehkä Suomi on se ainoa poikkeus, joka saa tämän typeryyden toimimaan? Huolimatta siitä, että meillä on selvästi vähemmän rahaa ja vähemmän työpaikkoja kuin vaikkapa Saksalla tai Ruotsilla.
Onko Fredrik Reinfelt blatteälskare?
olen joutunut käymään kelassa pari kertaa, ei siellä ole suomalaisia juuri ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
olen joutunut käymään kelassa pari kertaa, ei siellä ole suomalaisia juuri ollenkaan.
En osaa sanoa muuta, kuin että viimeksi KELAssa käydessäni olin lähes ainoa suomalainen, muut ulkomaalaisen näköisiä. Tästä on jo aikaa, enkä tiedä, voiko yhdestä käynnistä vetää johtopäätöksiä.
Pari viikkoa sitten kävin Oulun keskustassa heti aamulla. Asun lähikunnassa ja aika harvoin tulee käytyä. Kävelykadulla oli Kelaa kohti matkalla huomattava määrä somaleja, värikkäissä asuissa, huivit päässä ja lastenvaunuja rivi. Aamukahville istahdin irakilaisten miehittämään bistroon. Vain minä ja 2 tyttöä tiskin takana oltiin kantiksia, kaikki muut "asiakkaat" lähi-idästä.
Kyllä on Oulu muuttunut.
Ostoskeskus valkean aula ja 2. kerroksen kännykänlatauspisteellä parveili kymmeniä ja taas kymmeniä maahanmuuttajia. Asiakkaita ei näkynyt missään. Pukumies tyhjä, Indiska tyhjä, intersport tyhjä...kellarikerroksen "Herkku" tyhjä.