Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ovat niin tuoksuvihamielisiä ?

Vierailija
30.07.2017 |

No, junttiuden muoto sekin, ettei arvosteta tuoksujen ja parfyyminen maailmaa. Ja ihan turha vedota johonkin allergiaan, meitä on vain 5 miljoonaa ja esim ranskalaisia yli kymmenkertainen määrä. Olette vaan päästämme vammaisia!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt yksi asia mitä kohtaan suomalaiset EIVÄT ole vihamielisiä.

Vierailija
2/17 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillinen käyttö on mulle ok, mutta liian monilla on tapana laittaa liikaa hajusteita. Esimerkiksi isäni laitettua partavettä pari tuntia sitten haisee vessa vieläkin aivan järkyttävälle "ostin-90-luvulla--partavettä-ja-siltä-se-myös-haisee". 

Vierailija
4/17 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä tuoksuissa mitään, mutta sitä laittaa jotkut niin paljon, että voidaan puhua kaameasta kärystä, vienon mukavan

tuoksahduksen sijaan.

Vierailija
5/17 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan hajuvesiä, vihaan paskoja tuoksuja (pyykinpesuaine, huuhteluaine, raikastimet jne.)

Tuoksuvihamielisyys johtuu siitä että asiat haisee pahalle. Kuka muka pitää pahoista hajuista? Ei kukaan.

Vierailija
6/17 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sivistymättömyys ja juntteus on siinä hajusteiden käyttötavassa eikä haistajassa?

Itse haistan yhdestä ihmisestä eri hajut. Hiuksissa yhtä ja vaatteissa toista ja sitten vielä joku parfyymi. Myönnän olevani herkkä, mutta en yliherkkä. Olen tehnyt töitä obduktiossa ja sairaalan eriosastoilla. Eli erilaiset äärihajut ovat tuttuja. Mutta en silti tajua tuota ihmisten hinkua sekoittaa erilaisia tuoksuja itseensä.

Vierailija
7/17 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ihmisillä on herkkä hajuaisti, koska olemme kasvaneet maassa jossa ei käytetä paljon hajusteita. Varsinkaan voimakkaita. Paljon on tuoksuyliherkkiäkin ja allergisia.

Ongelma on siinä, että klassiset aidoista ja kalliimmista aineista valmistetut hajuvedet tuoksuvat paremmalta, mutta ovat kovin allergisoivia. Sen sijaan, uudet synteettiset halvemmat tuoksut haisevat usein aika pahalta.

Hajusteita laittavan pitäisi siis aina muistaa minne on menossa ja yrittää kontrolloida miten paljon hajuvettä päälleen suihkii. Esim. sairaaloihin ei mennä hajustettuna. Juhliinkin mennessä ei tarvitse kyllästyttää vaatteitaan ja hiuksiaan hajuvedellä. Hajuveden suihkuttaminen yleisessä WC.ssä ja pukuhuonetiloissa ei kuulu hyvään käytökseen.

Vierailija
8/17 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti naisten vaiva.

Vierailija
9/17 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli olet, mutta vastaan kuitenkin. Itse rakastan parfyymejä, mutta valitettavasti ne tekevät minut sairaaksi. Kaapissa on joitain vanhoja pulloja, joita silloin tällöin nuuhkaisen ja haikeana muistelen aikaa, jolloin pystyin niitä käyttämään.

Vierailija
10/17 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan tuoksuja ja parfyymejä ja onneksi pystyn niitä käyttämään. Mulla onkin niitä melkoinen kokoelma, se on harrastus muiden joukossa. Ja se ei tarkoita sitä, että kaadan puoli pulloa päälleni kerralla, pikemminkin säästeliäästi käytän aarteitani. Onneksi netistä löytää kyllä hengenheimolaisten keskusteluja, esim. fragrantica.com tai suomalainen tuoksufoorumi.fi.

Vierailija
11/17 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on tyypillisesti ohuempi iho kuin keskieuroopalaisilla. SAma koskee limakalvoja. Mitä ohuempi limakalvo, sen herkemmin kärsii tuoksuyliherkkyyksistä. Itselläni nenän limakalvot ohentuneet iän myötä ja kärsin nykyään todella pahoista päänsäryistä, poskionteloiden jomotuksesta ym. johtuen hajuista. Kyllä ne oireet ovat täysin todellisia ja itselläni, kuten monilla muilla, sidoksissa juurikin tuohon limakalvojen ohuuteen. Saattaa olla, että löydät sinäkin vaihdevuosien jälkeen itsesi meidän ongelmasta kärsivien joukosta. Toivottavasti sinut on siinä vaiheessa ympäröity kaltaisillasi junteilla, jotka suhmuttavat sitä pargyymiä oikein kunnolla ja käyttävät wt-haisevia pesuaineita vaatteissaan : )

Vierailija
12/17 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synteettiset tuoksut ainakin lisäävät syöpäriskiä, välttelen mm. siksi niiden käyttöä mutten myöskään pidä synteettisistä tuoksuista.

Vierailija
13/17 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä hajuvedet käyvät eniten allergisten hengitykseen? Laittakaa nimiä, niin tietää välttää niiden käyttöä, jos menee yleisötilaisuuteen/töihin/opiskelemaan.

Vierailija
14/17 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä kumma kuinka yleinen ilmiö on hajuyliherkkyys Suomessa. Taitaa tosin olla enemmän henkistä laatua, jotta saisi paremman argumentin jonkun itseään ärsyttävän asian kieltämisee. 

Vierailija
15/17 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen hyvin vaikeaksi hengittää kun menen siivoamaan huonetta ulkomaalaisten lähdettyä huoneistoista. Syynä juuri tämä parfyymien liikakäyttö. Henkeä ahdistaa ja on pakko laittaa täys tuuletus. Meillä luonnostaan kaikki nämä parfyymit ovat olleet ylellisyystuotteita joita ei ole aina käytetty. Itse varmasti lapsuuden passiivisen tupakoinnin seurauksena herkistyin kaikille voimakkaille tuoksuille. On monia kauppoja joihin en voi hajun takia mennä.

Vierailija
16/17 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omanlainen tuoksunenä.

Minun ikävin hajukokemukseni viime päiviltä ei ollut mikään hajuvesi vaan pissa. Bussiin tulee välillä istumaan miehiä, jotka haisevat niin vahvasti virtsalle ja muille eritteille, että meinaa etoa.

Toistaiseksi yksikään tuoksu ei ole haissut nenääni yhtä pahalle.

Mutta onhan niitä parempia ja huonompis tuoksuja. Jotkut yskittävät ja käyvät henkeen.

Vierailija
17/17 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano nyt yksi asia mitä kohtaan suomalaiset EIVÄT ole vihamielisiä.

Viina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi