Te, joiden mökillä on ulkohuussi! Pissaatteko sinne vai ulos?
:D tuli mieleen kun meidän mökillä on ollut aina tapana käydä vaan puskaan kusaseen, kakkoselle sitten huussiin... Niin onko tämä yleinen käytäntö vai ollaanko me jotenkin.... Eläimellisiä??
Isäntä sanoo, että paskahuussin tyhjentäminen on ikävempää jos sinne myös kustaan.. En oo alkanut kyseenalaistamaankaan!
Kommentit (50)
Kompostoiva vessa ei päästä pissejä maahan, ne menevät erilliseen säiliöön. En mä sitä säiliötä huvikseni tyhjentele, eli kusen mieluummin suoraan maahan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeastiko naisetkin pissaa metsään?
Tämä on minulle yhtä urbaanilegenda kuin sekasaunat alasti. Kummastakin olen kuullut, mutta kumpaakaan en ole livenä koskaan törmännyt.
N54
Kyllä, mä pissaan aina metsään. Mieskin ilmeisesti tykkää, kun kyttää toimintaa.
N59
Jos mökin myy myöhemmin ja välittäjän tuoma ostajaperhe saa haistella sitä maasta lämpimällä nousevaa pissinkäryä? Onko ihan viisasta kuitenkaan pissiä maata pilalle, kasvitkin kuolevat ja koirat kanssa. Pitäisikö olla erikseen purut ja käymälät.
Monet miehet käy näköjään puskan juuressa, mut eikö kamnattaisi kaivaa pieni kuoppa johonkin vaikka n. 10 m etäisyydelle mökistä ja käydä siellä. Puskapissat alkaa haista aika pian. Sitä kaivuumaata vois käyttää joka kerran jälkeen peittelyyn.
Onpa täällä paljon puskapissaajia. Onko teidän huussi niin ällöttävä, että siellä ei viitsi käydä vai mistä moinen? Meillä kompostoiva, siisti huussi ja käydään siellä. Lisäksi "sisävessa", jossa käyn yöllä pissalla. Ei tulisi mieleenkään kuseskella ympäri pihaa.
Mökkinaapuri sanoi, että kaikki pensaat ja kasvit joihin perheen miehet kuseskelee kuolee. Minä ulkohuussin omaava sinkkunainen kusta lorottelen pariin vakipaikkaan mökillä. Yllättäen kasvit ja nurmikko kukoistavat juuri niissä kohdin! Pissa on mielestäni hyvää lannoitta. Ei todellakaan jää haisemaan. Paperit pudotan tynnyriin jossa poltan risuja. Win win siinäkin, kuivuneet vessapaperit auttavat risut syttymään yhdellä tulitikun raapaisulla. Ja hyttyset pysyy savun takia pois tontilta.
Jos meillä olisi mökki, jossa on ulkovessa, niin hankkisin ehdottomasti sellaisen kompostoivan version, jossa pissat haihtuu pois ja ulosteet kompostoituvat. Säiliöstä tyhjennetään lopulta kompostoitunutta multaa pois. Toimii ilman sähköä.
Sellainen perinteinen pönttö, jossa pissat/ulosteet on yhtä mössöä on lähinnä painajainen.
Mulla on hajuton moderni kompostikäymälä- enkä kyllä mitään pissakanistereita kanniskele vaan se haihduttaa nesteet pois itsestään.
Ei tulis mieleen puskiin kuseskella.
Nuorempana kävin kyykkypissillä pusikossa, mutta nyt vanhemmiten ei polvet enää taivu ja punkitkin pelottavat.
Meillä ulkohuussin tynnyrissä reikä josta virtsa valuu pois. Ei suoraan maahan vaan hiekan, soran, sammaleen kautta ja jo tynnyrissä on kuivia lehtiä ja turvetta.