Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden mökillä on ulkohuussi! Pissaatteko sinne vai ulos?

Vierailija
29.07.2017 |

:D tuli mieleen kun meidän mökillä on ollut aina tapana käydä vaan puskaan kusaseen, kakkoselle sitten huussiin... Niin onko tämä yleinen käytäntö vai ollaanko me jotenkin.... Eläimellisiä??

Isäntä sanoo, että paskahuussin tyhjentäminen on ikävempää jos sinne myös kustaan.. En oo alkanut kyseenalaistamaankaan!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi jos tämä on loukkaava kysymys, mutta kysyn ihan uteliaisuudesta. Olen itse tosi kaupunkilainen ja olen aina ihmetellyt suomalaisten intoa ostaa mökkejä maalta, varsinkin jos niissä ei ole sähkö, suihkua tai vessaa. Miksi olette sellaisen ostaneet, vietättekö siellä oikeasti paljon aikaa ja viihdyttekö siellä?

Minusta ainakin monenmielestä "alkeellinen mökki" on se oikea mökki.

Ihana kokata nuotiolla ja lämmittää hämyinen sauna puulla. Pulahtaa virkistävään järveen/lampeen.

Sähköistä tulee valot. Huussi on ihana.

Ihana käydä paskalla ja katsoa aitoa vesimaisemaa.

Illalla sytyttää lyhtyyn tulet ja nauttia tunnelmasta. Asumme kesän käytännössä mökillä. Talvella pääsemme vain vähälumisina talvina mökille. Se se vasta huippya onkin

Vierailija
22/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi jos tämä on loukkaava kysymys, mutta kysyn ihan uteliaisuudesta. Olen itse tosi kaupunkilainen ja olen aina ihmetellyt suomalaisten intoa ostaa mökkejä maalta, varsinkin jos niissä ei ole sähkö, suihkua tai vessaa. Miksi olette sellaisen ostaneet, vietättekö siellä oikeasti paljon aikaa ja viihdyttekö siellä?

En suoraan osu kysymyksesi kohderyhmään, koska en ole mökkiä ostanut (se on osa sukutilaa ja tullut meille perintönä). Vastaan kuitenkin omasta puolestani. Minusta on ihanaa mennä mökille "alkeellisiin" oloihin. Siinä on ihan oma tunnelmansa, kun pesut hoidetaan saunassa vadin ja kuupan avulla ja illalla on tunnelmallista, kun valo tulee vain paristokäyttöisistä lyhdyistä (joskus kynttilöistäkin). Vessa tottakai on niin kuin kaikilla muillakin. Se ei vain ole vesivessa, vaan ulkovessa eli huussi. Sopii mökkioloihin minusta oikein hyvin. Olen tottunut sellaiseen pienestä pitäen, joten en osaa kaivata muutosta oloihin. Vietämme mökillä lähes koko kesäloman (n 4vk) ja käymme siellä kesäaikaan usein viikonloppuisinkin. Ainut lämmitys on (ei varaava)takka, joten oleskelu tapahtuu vain kesäaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonttuli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kusipaperit tietty roudataan sinne huussiin tai poltetaan. :D ei meiänkään mökkipiha täynnä papereita oo!

Ap

Siis haet käymälästä paperia, menet puskaan, ja viet paperin takaisin? Ookoo...

Jep! Tai no, yleensä otan mökiltä sisältä sen paperin jo.

Ap

Vierailija
24/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huussiin, kun paikalla muita. Jos vain oma perhe, saatan joskus puskaan.

Vierailija
25/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on järkevintä kusaista sinne huussiin, kun sieltä pitää kuitenkin paperi hakea ja se myös sinne viedä. Perushuussi meillä on, ei mitään kompostikäymälää. Hyvin on onnistunut tyhjennykset tälläkin systeemillä.

Vierailija
26/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huussiin, siellä ei ole astiaa. En halua ottaa riskiä että kusta menee kengille tai housuihin. Haluan pyyhkiä paperilla

Vierailija
27/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te puskapissaajanaiset hoidatte hommat menkkojen aikaan? Kyykitte puskassa siteitä tms vaihtamassa vai?

Vierailija
28/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskassa yleensä käyn, paperia meillä on myös mökissä ja sieltä otan mukaan. Takasin tullessa nakkaan paperit takkaan.

Vierailija
29/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te puskapissaajanaiset hoidatte hommat menkkojen aikaan? Kyykitte puskassa siteitä tms vaihtamassa vai?

Saunan aulassa taikka sitten siellä huussissa vaihdan. Mökkielämä nyt on vaan vähän askeettista :D

Ap

Vierailija
30/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena sitä ei katsottu hyvällä, jos mummolassa kävi muualla kuin huusissa, paitsi ehkä pojat. Nykyisin vanhemmat lähinnä ihmettelee, jos käydään huusissa. Näköjään asenne on muutunut... :D Paperia aina taskussa.

Vierailija
31/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä joku vakipissapaikka vai lirutteletteko mihin sattuu kun hätä tulee? Siis kysymys puskapissaajille.

Vierailija
32/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntöisesti puskapissaa, paljon nopeampaa ja vaivattomampaa :)

Kompostikäymälässä ei sinänsä sinne pissaaminen haittaa, erottelee nestettä ja muutenkin kompostoituminen vaatii vähän kosteutta. Ei vaikuta tyhjentämiseen.

Mutta mukavuussyistä todella lähinnä puskapissa.

Et vissiin käytä paperia? Vai viskotko ne luontoon?

Tietenkin käytän. Meillä on pihapiirissä kolme mökkiä ja se huussi. Niistä aina paperia matkaan se palanen, mikä milloinkin lähimpänä. Toki huussin kohdalla sitten sinne huussiin myös pissalle. 

Paperi sitten jonkun mökin palavien roskikseen, saunaan pesään, terassin ulkotakkaan tai roskien polttoon tarkoitettuun tynnyriin. Kaikki palava poltetaan tavalla tai toisella, siis kartonki ja paperi ja palaville on joka mökissä oma astia.

Vierailija
33/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn puskapissalla, paperin vien saunan pesään. Mies (tyhjentäjä)kyllä sanoo, että voi huussiinkin mennä, mutta kyllä sinne kostuketta riittää muutenkin.

Kakkalla sitten tietty huusissa.

Vierailija
34/50 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ikinä käyttänyt sidettä joten tästä en tiedä. Pitääkö se vaihtaa joka pissauskerralla? Tamponi kyllä kestää ne muutamat puskapissat. Vaihtamaan sitten huussiin ja tamponi tietenkin erikseen roskiin.

Vierailija
35/50 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaan tietty. Kompostointi vaatii kosteutta.

Meillä tosin biolanin kompostoituva vessa, siinä neste erottautuu kanisteriin.

Vierailija
36/50 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko naisetkin pissaa metsään?

Tämä on minulle yhtä urbaanilegenda kuin sekasaunat alasti. Kummastakin olen kuullut, mutta kumpaakaan en ole livenä koskaan törmännyt.

N54

Vierailija
37/50 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, eikös uusi jätevesiasetus kiellä virtsan laskemisen luontoon sellaisenaan? Pitää jotenkin suodattaa!

Kieltää. Se mua aina ihmetyttää kun mainostetaan erottelevia huusseja ekologisena ja koskaan ei sanota minne se kusikanisteri siellä mökillä pitäisi tyhjentää, tuskin sitä kukaan kaupunkiin vie.

Kerron minne se tyhjennetään: metsään. Kaikki tyytyväisiä. Toinen vaihtoehto on reikäputki syvälle maahan suoraan huussista. Onko tässä järkeä? Ei.

Vierailija
38/50 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, eikös uusi jätevesiasetus kiellä virtsan laskemisen luontoon sellaisenaan? Pitää jotenkin suodattaa!

Kieltää. Se mua aina ihmetyttää kun mainostetaan erottelevia huusseja ekologisena ja koskaan ei sanota minne se kusikanisteri siellä mökillä pitäisi tyhjentää, tuskin sitä kukaan kaupunkiin vie.

Kerron minne se tyhjennetään: metsään. Kaikki tyytyväisiä. Toinen vaihtoehto on reikäputki syvälle maahan suoraan huussista. Onko tässä järkeä? Ei.

Kaniaterin neste ei ole pelkkää pissaa, vaan siinä on käymisestä aiheutuvaa nestettä. Siksi sen saa kaataa, koska se ei ole täyttä tavaraa eikä vahvaa.

Me olemme monta vuotta kaataneet saman puskan juurelle. Ei ole kuollut, eli niin mietoa on.

Vierailija
39/50 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaniaterin neste ei ole pelkkää pissaa, vaan siinä on käymisestä aiheutuvaa nestettä. Siksi sen saa kaataa, koska se ei ole täyttä tavaraa eikä vahvaa.

Me olemme monta vuotta kaataneet saman puskan juurelle. Ei ole kuollut, eli niin mietoa on.

Jatkan vielä: se kanisterin neste ei edes haise pissalle, se ei haise millekään.

Vierailija
40/50 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos pihalle vaan. Yöllä sankoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi