Paljonko ja mitä lasten leluja olette säästäneet?
Meillä tallessa monta laatikollista leluja: junarataa, legoja, dubloja, nukke ja nukenvaatteet, barbit tarvikkeineen, pelejä, autorata jne jne.
Aloin miettimään onko kaikki edes tarpeellista säilyttää. Itsellä ei ole leluja lapsuudesta tallessa, miehellä oli joitain, mutta niistä oli lähinnä haittaa enemmän kuin iloa.
Kommentit (3)
Siis säilytätkö niitä nyt lapselle, mahdollisille lapsenlapselle vai itsellesi muistoksi?
Rahallisesti siinä on aika vähän järkeä. Ostin juuri lapselle ison lootan duploja kympillä kirpparilta, mieluummin näin kuin 30 vuoden säilytys jonkun nurkissa, sillä maksaa se tavaran vatastointikin.
Tunnesyistä kannattaa lempijuttuja/parhaita/erikoisuuksia säilyttää, mutta ei missään nimessä kaikkea. Ne säästetyt nousevat paljon suurempaan arvoon kun niitä on vähän maltillisempi määrä.
Lisäksi ei ole realistista ajatella että lapsi tulee tyytymään vain perintöleluihin. Ajattele jos itse saisit käyttöösi vain äidiltä perintönä tulevia vaatteita vs sinulle on säästetty muutama vintage-ihanuus.) Lapsi haluaa varmasti jotain uuttakin sen ajan hittilelua, jolloin tavaran määrä kasvaisi älyttömäksi jos kaiken säilöö.
Legoja, barbeja, pehmoleluja, muutamia kirjoja.
Harmittaa ihan hirveesti että en säästänyt pikkuautojani. Haluan omalle tytölleni ostaa sellaisen automaton kun en itse koskaan saanut ja siihen tietty tarvii ne autotkin.
Lapsi nyt 11v. Sitten kun hän ei halua enää leikkiä millään leluilla (varmaan sitten kun yläasteelle menee) ,niin vien mun vanhemmille säilytettäväksi. Siskon lapset haluaa leikkiä sitten niillä siellä.