Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman työt priorisoidaan, minun vai miehen? Ongelma.

Vierailija
29.07.2017 |

Miehellä on yksi lapsi edellisestä liitostaan, ja lapsi asuu meillä joka toinen viikko. Olen omien työaikataulujeni puitteissa auttanut miestä lapsen suhteen, siis hakenut ja kuskannut lasta jos miehellä on ollut myöhään kokous tms, jos olen omilta töiltäni ehtinyt, eikä siinä ole ollut mitään ongelmaa, mielelläni olen auttanut jos mitään työestettä minulla ei ole ollut. Yleensä mies on kuitenkin itse tehnyt lyhempää työpäivää lapsen kanssa ollakseen tai etätöitä tms. Sekä minä että mies ollaan panostettu uraamme ja ollaan korkeasti koulutettuja jne eli meille molemmille työ on tärkeä asia, mutta arki on sujunut ihan hyvin näin.

Nyt mies sai(si) sitten ylennyksen, ja siihen tehtävään kuuluu paljon matkustamista, siis useamman päivän työmatkoja. Miehelle tuo työ olisi unelmien täyttymys. Ongelma vain on nyt sitten se lapsi. Miehen työmatkat sijoittuu tietenkin välillä lapsettomalle viikolle, mutta yhtä usein sille viikolle, jolloin lapsi on meillä. Mies meni sitten olettamaan, että minä joustan omista töistäni hänen työmatkojen takia, ja vähennän töitäni aina kun hänellä on työmatka, jotta hänen lapsi ei ole heitteillä. Mutta enhän minä voi niin tehdä ellen vaihda työtäni johonkin toiseen työhön (nykyinen työ ei mahdollista tuota) tai siirry kokonaan osapäivätyöhön tms. Tästäpä tuli sitten jopa riita :( . Mies syyttää minua siitä, että en tue häntä hänen uralla ja suunnilleen pilaan aina kaiken. Minä taas olen aika harmistunut siitä, että minun pitäisi etsiä joku uusi työpaikka miehen lapsen takia (eikä sellaista ole edes helppoa löytää). Mikähän tässä nyt ratkaisuksi? Koen epäreiluksi sen, että minusta on nyt tehty jotenkin syntipukki tähän.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme aikuista ja yksi lapsi.

Olet valinnut miehen jolla on lapsi. Se päätös oli sinun, ja nyt te olette perhe joka toisella viikolla. Joustakaa, junailkaa.

Ette varmaan edes suunnittele toisen lapsen hankkimista, ettehän?

Lastenhoitaja muuten ei ole vieras kun hetken. Vinkki vaan neljän lapsen äidiltä jolla myös ura.

Vierailija
22/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo ehdotus jo on aika itsekäs. Sinä et ole tässä se itsekäs.

Kyllä hyviä lastenhoitajia löytyy ja sellaisia, jotka voivat olla yötä. Ja onko lapsella isovanhempia? Hekin ehkä voisivat joskus auttaa.

Minä olen tehnyt sen virheen, että miehen uraa pönkitin. Ura meni miten meni, nyt on työtön. Minä olin taas monet vuodet kotona ja oma hyvällä alulla ollut mielekäs työ ei vain ole enää mahdollinen. Mun ikäisiä ei oteta enää näin monen vuoden jälkeen siihen työhön. Yrityskin oli sellainen, että etenemismahdollisuuksia ja lisäkoulutusta olisi ollut tarjolla. Enää en tekisi samaa päätöstä parisuhteen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on vielä päiväkoti-ikäinen? Eli ette ole kovin pitkään vielä seurustelleet. Vielä ehdit vaihtamaan, ei sinun kuulu toisen lasta hoitaa urasi kustannuksella.

Vierailija
24/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää kuinka tässä tapauksessa vastuu lapsesta on yksin miehellä.

Jos kyseessä olisi nainen ja sen lapsi, huudettaisiin taas kurkku suorana kuinka lapsi kuuluu pakettiin, ja niin edelleen. Mammojen kaksinaismoralismilla ei ole mitään rajaa.

Vierailija
25/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että mies on eronnut.

Et tietenkään suostu, eihän tuossa kuviossa ole järjen hiventä sinun kannaltasi.

Vierailija
26/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on vielä päiväkoti-ikäinen? Eli ette ole kovin pitkään vielä seurustelleet. Vielä ehdit vaihtamaan, ei sinun kuulu toisen lasta hoitaa urasi kustannuksella.

Lapsi on kuusivuotias. Olemme olleet yhdessä reilu kolme vuotta, asuneet siitä yhdessä kaksi vuotta, eli naimisissakaan emme ole. Yhteisiä lapsia ei ole suunnitteilla, olen enemmän sellainen urahenkinen nainen kuin kotiäiti, enkä ikänikään puolesta enää niin haaveile lapsista.

Mies siis kuitenkin mieltää niin, että olen joku varaäiti sille lapselle, ja on joskus sanonut että jos kävisi niin että eroaisimme, niin haluaisi, että tapaisin eron jälkeen säännöllisesti lasta ja jatkaisin jonain varavanhempana edelleen (lapsi siis pitää minusta paljon ja minäkin lapsesta). Ap. 

Vierailija
27/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää pystyä sumplimaan lapsensa hoito lapsiviikoillaan, eikä sysätä vastuuta sinulle tai exälle. Sinun ja miehen exän ei tarvitse uhrata omaa uraansa miehesi vuoksi.

Vierailija
28/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehesi tekisi, jos hänellä ei olisi uutta puolisoa? Outoa ottaa paikka vastyaan ilman keskustelua sinun kanssasi tai ex-puolison kanssa.

Mies ei siis ole vielä ottanut paikkaa vastaan, mutta on sanonut pomolleen, että on kiinnostunut siitä ylennyksestä. Ap.

Millaiset on välit exään?

Vierailija
29/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehesi tekisi, jos hänellä ei olisi uutta puolisoa? Outoa ottaa paikka vastyaan ilman keskustelua sinun kanssasi tai ex-puolison kanssa.

Mies ei siis ole vielä ottanut paikkaa vastaan, mutta on sanonut pomolleen, että on kiinnostunut siitä ylennyksestä. Ap.

Millaiset on välit exään?

Viileät välit. Ovat sopineet tuon viikko-viikko-mallin, joka on tähän saakka toiminut hyvin, vaikka aika tuore malli onkin. Kun lapsi oli pienempi niin hän oli meillä vähemmän, nyt siis vuosi sitten siirtyi tuohon viikko-viikko-systeemiin ja ovat sopineet, että se jatkuu lapsen kouluiän ainakin. Miehen eksä ei ilmeisesti ole kaikkein joustavin ihminen, tiedän että hän ei halua palata viikko-viikko-mallista siihen että lapsi olisi meillä vähemmän aikaa. Ap.

Vierailija
30/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö oma urasi tärviölle, jos välillä viet ja haet lapsen päiväkodista?

Pystyykö miehesi arvioimaan kuinka paljon näitä päiviä olisi?

Vierailija
31/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö oma urasi tärviölle, jos välillä viet ja haet lapsen päiväkodista?

Pystyykö miehesi arvioimaan kuinka paljon näitä päiviä olisi?

Minun nykyisessä työssä se ei ole mahdollista. Eikä minun työnantajan tarvitse joustaa, koska lapsi ei ole minun lapsi, en siis ole oikeutettu sellaiseen työajan lyhennykseen mihin pienten lasten vanhemmat on oikeutettuja. Ap.

Vierailija
32/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat siis on sitä mieltä, että koska lapsi on miehen, ei uudella puolisolla ole minkäänlaista perhesidettä tai velvollisuutta tätä lasta ja elämäntilannetta kohtaan.

Ämmät, kuskaa housuihinne. Mies ja lapsi on paketti, jota ei eroteta. Sun tulee joustaa, kiehen tulee joustaa ja lapsen äidin tulee joustaa. Hemmetti, aikuiset ihmiset. Hävetkää.

Hei, idea. Myykää se lapsi!

Hehheh, vai, että exän ja uuden puolison on tanssittava miehen pillin mukaan ja taivuttava kaikkiin vaatimuksiin, sillä miehellä itselläänhän ei ole mitään vastuuta lapsestaan. Mitäs jos miehen ex ilmoittaisi saaneensa ylennyksen ja että lapsi on tästä lähin hänellä vain joka toinen viikonloppu? Mies varmaan ilolla ottaisi lisävastuun omasta lapsestaan ja uhraisi oman uransa?

Vierailija
33/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä yhteiset rahat? Oletteko naimisissa ilman avioehtoa? Jos nämäkään eivät pidä paikkaansa, niin miksi edes hoitaisit miehesi lasta, kun se tarkoittaisi, että mies kerää lisää omaisuutta ja sä joudut maksamaan siitä, että miehesi vaurastuu!! Eli vähentämään töitä, jolloin sulla on pienempi palkka, huonompi urakehitys ja huonompi eläke. Siitä huomatat herttaisesti hymyillen, että "rakas, kun me sinun mielestäsi olemme perhe ja kaikki on yhteistä, niin annapa säästötilillesi käyttöoikeus ja palkkasi voi jatkossa tulla yhteiselle tilille, niin käytämme ne, kuten perheessä tehdään". Ehkäpä mies siinä tajuaa, että ei kannata vedota perheeseen:)

Tottakai luot omaa uraa ja et luovu siitä miehesi lapsen takia. Miehesi on lapsen isä ja hän on velvollinen hoitamaan lapsensa hoidon. Olisi eriasia, jos sulla olisi sellainen työ, jossa pääset jo neljältä kotiin, eikä olisi urakehitystä, mutta silloin pitäisi tuon taloudellisen puolenkin olla tasapainossa, ei niin, että toinen on ilmainen lastenhoitaja ja lapsen isä huitelee ympäri maailmaa ja rahat ovat erillisiä. Eli toinen hyötyy ainoastaan.

Voisit myös napakasti huomattaa miehellesi, että eikö hän rakasta lastaan, jos uhraa työlle kaiken eikä vietä aikaa lapsensa kanssa. Ois hyvä miettiä sitäkin puolta. Sinä tai hoitaja ei omaa isää korvaa.

Pidä puolesi ja älä anna syyllistää!!

Vierailija
34/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat siis on sitä mieltä, että koska lapsi on miehen, ei uudella puolisolla ole minkäänlaista perhesidettä tai velvollisuutta tätä lasta ja elämäntilannetta kohtaan.

Ämmät, kuskaa housuihinne. Mies ja lapsi on paketti, jota ei eroteta. Sun tulee joustaa, kiehen tulee joustaa ja lapsen äidin tulee joustaa. Hemmetti, aikuiset ihmiset. Hävetkää.

No miehen eksä ei varmaan ole kiinnostunut joustamaan vain siksi, että mies voisi saada unelmiensa työn.

Vierailija
35/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestä se on mies joka joutuu nyt valitsemaan uran tai lapsen.. ei todellakaan sinun tarvitse omaa uraasi uhrata. Joko mies sopii että lapsi on enemmän äidillään tai sitten luopuu ylennyksestä..

Joutuu sitä monesti ihan ydinperheessäkin pohtimaan mikä se lapsen etu on ja punnitsemaan vaihtoehtoja uran ja perhe-elämän yhdistämiseksi .. Tässä tapauksessa sinä et kuitenkaan ole vastuussa ja pääasiassa miehesi ja lapsen äidin tehtävä on huolehtia lapsesta ja miettiä mikä ratkaisu on hänen kannalta paras.

Vierailija
36/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? On niitä ympäri vuorokauden olevia päiväkotejakin, jossa hoitoajat menee vanhempien työaikojen puitteissa. Tai sitten lapsen äidin kanssa sopia uusi systeemi. Muttei mies voi täysin turvautua vain sinuun. Jos teillä nyt vaikka sattuisi erokin tulemaan, joutuisi mies siinäkin tapauksessa tekemään uudet vuoroviikko systeemit.

Mies sopii lapsen äidin kanssa ja sen jälkeen jutellaan sinun kanssa.

Tuttavilla on vuoroviikot ja hekin uusien partnereiden kanssa joutuvat sopimaan exien kanssa poikkeustapaukset lasten kanssa, jos ei satu olemaan oma viikko, mutta menoa olisi. Menoon ei mennä,jos ei pysty.

Vierailija
37/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä yhteiset rahat? Oletteko naimisissa ilman avioehtoa? Jos nämäkään eivät pidä paikkaansa, niin miksi edes hoitaisit miehesi lasta, kun se tarkoittaisi, että mies kerää lisää omaisuutta ja sä joudut maksamaan siitä, että miehesi vaurastuu!! Eli vähentämään töitä, jolloin sulla on pienempi palkka, huonompi urakehitys ja huonompi eläke. Siitä huomatat herttaisesti hymyillen, että "rakas, kun me sinun mielestäsi olemme perhe ja kaikki on yhteistä, niin annapa säästötilillesi käyttöoikeus ja palkkasi voi jatkossa tulla yhteiselle tilille, niin käytämme ne, kuten perheessä tehdään". Ehkäpä mies siinä tajuaa, että ei kannata vedota perheeseen:)

Tottakai luot omaa uraa ja et luovu siitä miehesi lapsen takia. Miehesi on lapsen isä ja hän on velvollinen hoitamaan lapsensa hoidon. Olisi eriasia, jos sulla olisi sellainen työ, jossa pääset jo neljältä kotiin, eikä olisi urakehitystä, mutta silloin pitäisi tuon taloudellisen puolenkin olla tasapainossa, ei niin, että toinen on ilmainen lastenhoitaja ja lapsen isä huitelee ympäri maailmaa ja rahat ovat erillisiä. Eli toinen hyötyy ainoastaan.

Voisit myös napakasti huomattaa miehellesi, että eikö hän rakasta lastaan, jos uhraa työlle kaiken eikä vietä aikaa lapsensa kanssa. Ois hyvä miettiä sitäkin puolta. Sinä tai hoitaja ei omaa isää korvaa.

Pidä puolesi ja älä anna syyllistää!!

Emme ole naimisissa. Myöskään yhteisiä rahoja meillä ei ole. Mies kyllä suostuisi yhteisiin rahoihin ja antamaan minulle vaikka 20 % palkastaan, jos vaihtaisin työhön, jossa voin "hoitaa perhettä" ja hän saisi unelmiensa työn. Ei mies rahaa vain itselleen halua kerryttää ja on valmis omastaan antamaan paljonkin. Mutta minulle siis tämä ei ole ollenkaan rahakysymys vaan oma ura on minulle lapsettomana naisena tärkeä. Ap.

Vierailija
38/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin miehelle, että ottaa tarjotun työn vastaan ja sitten sumplisimme yhdessä lastenhoitaja-asian kuntoon. Au-pair esim. on ihan hyvä vaihtoehto, siinä saattaa vahingossa oppia vaikka jotain uutta kieltäkin. En siis sysäisi kaikkea paskaa miehelle yksin hoidettavaksi mutta tekisin selväksi, että omaa uraani en samassa hötäkässä uhraa.

Vierailija
39/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko ajattelet, ettei isällä ole velvollisuutta hoitaa ja olla oman lapsen kanssa? Lapsi on viikon erossa isästään ja isäviikonkin isä haluaisi olla poissa kotoa ja jättää lapsen muille hoitoon. Lapsiraukka, kun isä ei välitä:(

Karua ois olla sun lapsi, jos isällä ei sun mielestä oo mitään virkaa lapsen elämässä...Sillä tavalla uusia mt-potilaita "kasvatetaan".

Vierailija
40/126 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehheh, vai, että exän ja uuden puolison on tanssittava miehen pillin mukaan ja taivuttava kaikkiin vaatimuksiin, sillä miehellä itselläänhän ei ole mitään vastuuta lapsestaan. Mitäs jos miehen ex ilmoittaisi saaneensa ylennyksen ja että lapsi on tästä lähin hänellä vain joka toinen viikonloppu? Mies varmaan ilolla ottaisi lisävastuun omasta lapsestaan ja uhraisi oman uransa?

Mitään vastuuta? Ottaahan mies vastuuta, nyt vaan olisi duunit joskus tiellä. Hoitakoon karansa itse, eiks niin. Uudella muidulla ei ole vastuuta, eikä varmaan kitään muuta vaihtoehtoa ole kun jommankumman jäädä himaan?

Millä vuosisadalla te elätte? Hankkikaa lastenhoitaja ja neuvotelkaa lasten äidin kanssa. Pakkoko se on olla just kalenterin mukaan se asuminen?

Mä olen leski ja neljän äiti ja jumakauta jos mun nykyinen mieheni olisi sekuntiakaan valittanut saamastaan paketista, se olisi lentänyt kun leppäkeihäs.

Myykää se riesa, eiks niin. Miehesi voi myös antaa täyden huoltajuuden lapsen äidille, niin eipähän ole toukka siellä jaloissa.

Oota jos tämä olisi ollut apn oma lapsi ja roolit toisin päin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän