Olen huolissani poikaystäväni pikkusiskosta!
Tämä nyt saattaa kuulostaa vähän typerältä, mutta olen huolissani poikaystäväni pikkusiskosta. Hän on 11-vuotias ja viettää todella paljon aikaa tietokoneen ja puhelimen parissa, eikä hänellä tunnu olevan juurikaan ystäviä, paitsi netissä. En ole varma, tietävätkö hänen vanhempansa, mitä hän tekee koneella päivisin. Hän katsoo erittäin väkivaltaisia videoita youtubesta, mutta ne ovat kuitenkin piirrettyjä. Hän myös lukee creepypastoja ja on erittäin kiinnostunut kauhusta. Olen itse yrittänyt myös keskustella hänen kanssaan niistä videoista ja tarinoista, kuunnellut niitä yhdessä hänen kanssaan ja pelannut myös pelejä. Minua kuitenkin huolettaa videoiden väkivaltaisuus, koska ainakin itse koen ne ahdistaviksi enkä pysty edes katsomaan niitä ja olen siitä sanonutkin tytölle. Eniten häntä tuntuu kiinnostavan My Little Pony, hän on näyttänyt minulle aivan järkyttäviä ja ahdistavia videoita poneista ja menetin kyllä yöuneni. :( Mitä ehdotatte, olen yrittänyt kysellä tytöltä ja hänen nettikavereiltaan, mikä niissä videoissa oikein viehättää ja miksi se kiinnostaa, mutta haluaisin kuulla myös aikuisten mielipiteitä tästä. Olenko vain itse lapsellinen pelkuri kuten tyttö sanoo, vai onko syytä olla huolissaan?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen iloinen, että hänellä on kavereita edes netissä, mutta hän on yksinäinen ja tuntuu aina jäävän porukasta pois. Ei ole lomallakaan nähnyt ollenkaan koulukavereita. :( Me ollaan sitten poikaystävän kanssa otettu hänet mukaan reissuille ja pidetty hänellekin seuraa, mutta luulen, että hän viihtyisi paremmin nuorempien kanssa. Ollaan niin pienellä paikkakunnalla, ettei tytölle löydy oikein samanhenkisiä kavereita.
Ap
Ah sitä aikaa, kun kesäloma alkoi eikä tarvinnut nähdä ketään. Ihmisiä on erilaisia, jotkut viihtyy mieluummin omassa seurassaan. Nettikaverit ovat varsinkin introverteille käteviä, koska heistä saa juttuseuraa kun haluaa, mutta se ei kuluta energiaa samalla tavalla kuin jos oikeasti tarvitsisi olla jonkun seurassa.
hahah mä muistan oman ajan n.2003 eteenpäin luvun nuorten villityksen kun katsottiin happy 3 friends
Sairasta mättöö , mutta ihan normeja meistä tuli. Ja oli niitä muitakin sairaita sivuja missä tuli käytyä.
Mutta, mun mielestä on todella hellyyttävää ja hienoa että sinä välität tytöstä ja yrität pitää seuraa ja jutella.
Voitte edelleen pyytää mukaan juttuihin ja antaa hänen päättää haluaako tulla <3
Katsoin molemmat videot enkä ihmettele APN huolta 😵 Aivan kamalaa, vaikka itsekin tykkään kauhuleffoista. En ole mikään goren ystävä, vaan mua kiinnostaa enemmän kaikki yliluonnolliset jutut.
Ap vaikuttaa kyllä ihanalta, kun yrittää edes ymmärtää ja juttelee tytön kanssa noin. Pointsit siitä!
Cupcakes oli aika sairas. Kuinkahan joku edes keksii noita tehdä?
Samaa mietin, ihan kipeitä juttuja. Tuollaisia sitten joku pieni menee vahingossa katsomaan ja ahdistuu. Muistan itse ahdistuneeni kamalasti jostain pelivideosta ala-asteella, sain niin pahat traumat että jouduin käymään pari kertaa koulupsykologilla ja sain paniikkikohtauksia lenkillä ollessani. Tuskin nyt kovin moni noin voimakkaasti reagoi, mutta kyllä vanhempien pitäisi vähän katsoa, mitä lapset tekevät netissä.
Älä huoli, minustakin tuli ihan normaali, vaikka kauhua rakastinkin.
Hyi, kävin äsken kattomassa :x Puhu tytön kanssa, ettei nuo videot ole yhtään kivoja eikä hänen ikäisen pidä niitä katosaQF
Kehota veljeä ottamaan asia puheeksi vanhempien kanssa. Saavat tarkistaa sisällön itse, ettei jää puheiden varaan.
Vierailija kirjoitti:
hahah mä muistan oman ajan n.2003 eteenpäin luvun nuorten villityksen kun katsottiin happy 3 friends
Sairasta mättöö , mutta ihan normeja meistä tuli. Ja oli niitä muitakin sairaita sivuja missä tuli käytyä.
Mutta, mun mielestä on todella hellyyttävää ja hienoa että sinä välität tytöstä ja yrität pitää seuraa ja jutella.
Voitte edelleen pyytää mukaan juttuihin ja antaa hänen päättää haluaako tulla <3
Nyt kaikki katsoneena, linkkaamasi oli selkeästi humoristiseksi tarkoitettu kun Cupcakes'ssa sellaista osviittaa ei ollut.
Saako tälle edes nauraa, mutta jäin nyt vähän koukkuun noihin rainbow factory -hommiin.
Voi ei, 39. :D Joo, nuo Happy 3 Friends on vähän ehkä eri asia kuin nuo Cupcakesit, niissä on kuitenkin huumoriakin, toisin kuin ponivideoissa.
Ap
Minkä ikäinen ap on?