Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä aineella tiskialtaan ylivuotokanava kannattaisi pestä?

Vierailija
29.07.2017 |

Minulla on tiskialtaan ylivuotokanavassa ollut jotain mönjää ja nyt huomasin että sieltä tulee jo jotain kasvustoa, siis ihan joku pieni kukka. Täytyykö se ihan avata se muovinen osa sieltä altaan ulkopuolelta, vai riittäkö joku pesuaine, tai ruokasooda+etikka? Mikä olisi tehokkain tapa tai pesuaine?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaadan sinne välillä lusikallisen soodaa ja lorauksen etikkaa. Räjäyttää töhnät pois.

Vierailija
2/6 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kaadan sinne välillä lusikallisen soodaa ja lorauksen etikkaa. Räjäyttää töhnät pois.

Ok, täytyy kokeilla sitä. Järkytyin tässä aamulla kun huomasin että sieltä puskee jo jotain kasvia, ei vielä eilen näkynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sooda on emäksinen ja etikka hapanta = lopputulos neutraali.

Olen aina ihmetellyt tämä mahtavaa siivousniksiä yhdistää nämä kaksi ainetta, sama kuin Fairylla pesisi.

Toinen yllättävä ja usein tarjottu kikka on pestä jokin paikka kloorilla. Kloori nyt sattuu olemaan tappavan myrkyllinen kaasu, joten sitä on pahuksen vaikea käyttää siivouksessa. Kloriitti taas on vahvasti emäksinen desinfioiva pesuaine, jota sitäkään ei pidä käyttää lukematta käyttöohjetta tai ilman suojakäsineitä.

Mutta joo, pese ylivuotoaukko kylmään veteen sekoitetulla kloriitilla, tuuleta tila, käytä niitä kumihanskoja ja vari vaatteitasi, roiskuessaan tekee vaaleanpunaisia jälkiä tekstiileihin.

Vierailija
4/6 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt sellaista wc-pönttöön tarkoitettua vaahtoa, mutta tuo sooda+etikka olisi kyllä ekologisempi vaihtoehto. "Jokin kasvi" saattaa olla tomaatinsiemenestä peräisin, ne itävät herkästi.

Vierailija
5/6 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole ikinä pessyt. Joskus ruuanlaiton yhteydessä kaadan sinne keitin vedet. Alkaa tuoksumaan multa :D

Vierailija
6/6 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, hyviä neuvoja tullut. Minä en ole koskaan itse käyttänyt tuota etikka+ruokasooda comboa, mutta uskon että se teho perustuu johonkin reaktioon. Tuleehan vedyn ja hapen reaktiossakin tuloksena vettä, mutta sitä ennen posahtaa kunnolla. Taidan mennä tuolla etikalla+soodalla ensin ja sitten ehkä sillä kloriitilla, jos ei toimi.

Minkömerkkistä se WC-vaahto on, jota olet käyttänyt, #4?

-ap