Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani poikaystäväni pikkusiskosta!

Vierailija
29.07.2017 |

Tämä nyt saattaa kuulostaa vähän typerältä, mutta olen huolissani poikaystäväni pikkusiskosta. Hän on 11-vuotias ja viettää todella paljon aikaa tietokoneen ja puhelimen parissa, eikä hänellä tunnu olevan juurikaan ystäviä, paitsi netissä. En ole varma, tietävätkö hänen vanhempansa, mitä hän tekee koneella päivisin. Hän katsoo erittäin väkivaltaisia videoita youtubesta, mutta ne ovat kuitenkin piirrettyjä. Hän myös lukee creepypastoja ja on erittäin kiinnostunut kauhusta. Olen itse yrittänyt myös keskustella hänen kanssaan niistä videoista ja tarinoista, kuunnellut niitä yhdessä hänen kanssaan ja pelannut myös pelejä. Minua kuitenkin huolettaa videoiden väkivaltaisuus, koska ainakin itse koen ne ahdistaviksi enkä pysty edes katsomaan niitä ja olen siitä sanonutkin tytölle. Eniten häntä tuntuu kiinnostavan My Little Pony, hän on näyttänyt minulle aivan järkyttäviä ja ahdistavia videoita poneista ja menetin kyllä yöuneni. :( Mitä ehdotatte, olen yrittänyt kysellä tytöltä ja hänen nettikavereiltaan, mikä niissä videoissa oikein viehättää ja miksi se kiinnostaa, mutta haluaisin kuulla myös aikuisten mielipiteitä tästä. Olenko vain itse lapsellinen pelkuri kuten tyttö sanoo, vai onko syytä olla huolissaan?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko se ärsyttävä muija moviestarplanetista, kirjotat samalla tavalla XD

Vierailija
2/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen. Nyt minä kaipaisin AIKUISTEN mielipiteitä tästä, koska teitä olen kuullut tarpeeksi. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, hyvä että on kavereita netissä! Jos alkaa masennuksen/itsetuhosuuden merkkejä näkymään, niin sitten pitää olla huolissaan. Tuon ikäisiä nyt kiehtoo tuollaiset asiat, tuli itsekin katseltua kaikenlaista settiä ja normaali minusta tuli

Vierailija
4/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen iloinen, että hänellä on kavereita edes netissä, mutta hän on yksinäinen ja tuntuu aina jäävän porukasta pois. Ei ole lomallakaan nähnyt ollenkaan koulukavereita. :( Me ollaan sitten poikaystävän kanssa otettu hänet mukaan reissuille ja pidetty hänellekin seuraa, mutta luulen, että hän viihtyisi paremmin nuorempien kanssa. Ollaan niin pienellä paikkakunnalla, ettei tytölle löydy oikein samanhenkisiä kavereita. 

Ap

Vierailija
5/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tulisi 26v naisen mielipide.

Anna olla. Jos minun aikanani oli ollut netti käytössä samalla tavalla kuin nykyään, niin olisin ollut ihan samanlainen. Kauhuelokuvia kyllä katsoin jo 10-vuotiaana ja olin todella kiinnostunut kaikesta yliluonnollisesta. Minulla ei tänä päivänäkään ole ystäviä "oikeassa elämässä" mutta netissä kyllä. Katson lähinnä kauhuelokuvia, pidän siitä. En ole masentunut tai itsetuhoinen, olen tyytyväinen elämääni. Käyn töissä ja harrastan, mutta ihmissuhteiden rakentaminen on vaikeaa.

Tyttö on varmasti vain erikoinen luonne ja tyytyväinen tilaneeseensa. Anna olla. Se hakee apua jos se sellaista tarvitsee. Todennäköisesti hänestä kasvaa ihan normaali, omanlaisensa aikuinen niinkuin minustakin.

Vierailija
6/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko katsonut cupcakesia tai rainbow factorya?

Vierailija
7/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen iloinen, että hänellä on kavereita edes netissä, mutta hän on yksinäinen ja tuntuu aina jäävän porukasta pois. Ei ole lomallakaan nähnyt ollenkaan koulukavereita. :( Me ollaan sitten poikaystävän kanssa otettu hänet mukaan reissuille ja pidetty hänellekin seuraa, mutta luulen, että hän viihtyisi paremmin nuorempien kanssa. Ollaan niin pienellä paikkakunnalla, ettei tytölle löydy oikein samanhenkisiä kavereita. 

Ap

Ei sitä kannata pakottaa hengailemaan sellaisten ihmisten kanssa joiden seura ei kiinnosta. Siitä ei seuraa mitään hyvää, anna sen olla rauhassa. Jos tytöllä on kummalliset mielenkiinnonkohteet, hän joutuu helposti kiusatuksi varsinkin pikkukaupungissa.

Minäkään en nähnyt lomilla koulukavereita koska a) asuin korvessa ja b) mulla oli parempaakin tekemistä kuin hengailla ihmisten kanssa :D

Vierailija
8/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri noita kuppikakkuja ja sateenkaaritehtaita se on mut yrittänyt saada katsomaan, mutta jo pelkkä tarina ilman videota sai mut yökkimään ja voimaan pahoin. Ehkä me vaan ollaan niin erilaisia, kun ei tunnu tyttöä ahdistavan ollenkaan. Ei me mitenkään pakoteta häntä olemaan meidän kanssamme, mutta ollaan kysytty aina, haluaako hän lähteä mukaan jos ollaan menossa jonnekin, yleensä on lähtenyt ihan mielellään. 

Ap

Vierailija
9/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei satuta itseään eikä syrjäydy täysin, kaikki on ok.

Vierailija
10/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki tunnistin heti aapeen ku MSPssä oli siellä chatissa 😂 mut joo ei kai siinä mitään vikaa silleen oo ku ne videot ei oikeesti satuta ketään ja 11v ymmärtää kyllä ettei ne oo totta. Mut tavallaan ymmärrän sun huoles kyllä, enemmän mietin tota yksinäisyyttä et jos sitä kiusataan tms. Mut kiva et ootte ottanu sen mukaan teidän reissuille jos se ois muuten vaan yksin koneella kotona.

Vierailija
11/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan monet lapset pelata esim GTAta 

Vierailija
12/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin äskettäin dokumentin, missä kaksi tuonikäistä samoista asioista (juuri tuo joku ihme creepypasta oli iso kiinnostus) jenkkityttöä tappoi ikätoverinsa, toisella oli skitsofrenia ja toisella joku muu mt häiriö, olivat toistensa ainoita kavereita ja häiriöt paljastui vasta tapon jälkeen. Ei siis aina ole viatonta ja normaalia tuollainen.

Vierailija
13/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, olisi kiva tietää, mikä dokumentti oli kyseessä? Voisin katsoa myöhemmin. Poikaystävä on ollut huolissaan myös, pelkää että tytöllä on oikeasti jotain vikaa päässä koska hän ei itsekään voi katsoa noita videoita. Olemme kuitenkin yrittäneet keskustella ja tyttö kyllä ymmärtää, etteivät nuo tarinat totta ole, eikä mitään kummituksia ole olemassa. 

Ap

Vierailija
14/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ite on kauhee kummitushirviö, ei ees mlp oo yhtä pelottavaa ku kokoomusnuoret XDD ok sori

Vierailija
15/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponit tekivät minusta kasvissyöjän. :-( Kertokaa tytön vanhemmille?

Vierailija
16/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokumentti oli nimeltään Beware the Slenderman, oli joko Netflixissä tai HBO nordicissa, ehkä youtubessskin. Muutakin tietoa ko keissistä toki löytyy. 12- v tytöt alkoivat uskoa että tuo fiktiivinen Slenderman hahmo käskee tappaa kolmannen tytön. Harrastivat kauhujuttuja.

Vierailija
18/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, kiitos. Katson illalla. Poikaystävä on luvannut siskolleen olla kertomatta vanhemmille, mutta minun mielestäni vanhempien pitäisi tietää tästä ja puhua tytön kanssa.

Ap

Vierailija
19/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ekan rainbow factory'llä löytyneen tuloksen. Ei ollut omaa makuani, mutten myöskään ymmärrä jos joku aikuinen ei pysty tuota katsomaan.

Vierailija
20/45 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow Factory ei ollutkaan niin paha, mutta Cupcakes on aivan kamala ja ahdistava. Olen itse aina ollut herkkä ja pelännyt verta. :D Inhoan myös kaikkia väkivaltaisia pelejä ja ohjelmia, en pysty katsomaan. Ei se mielestäni lapsellista ole, vaikka jotkut niin ajattelevatkin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän