Mitä mieltä häätarjoiluista?
200 pitsapalasta
6 suolaista piirakkaa
2 makeaa piirakkaa
1 hääkakku
2 isoa kulhollista vihersalaattia
2 isoa kulhollista vihersalaattia, johon on lisätty keitettyä makaronia
Juomaksi kahvi, tee, mehu, vesi. Alkumaljat.
Vieraita kutsuttu 75 ja henkilökunnaksi pyydetty 5 ruokapalkalla
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Riittääköhän kaikille?
Tämä oli minunkin ainoa huolenaihe kun luin menua. Itse rakastan pikkusuolaisia kuten pitsoja ja piirakoita ja olen myös makean ystävä joten tykkäisin kyllä tarjoiluista mutta oletteko varma että nuo määrät riittävät? Moneltako juhlat alkavat? Itse laittaisin tuon verran tarjolle illanistujaisiin (siis tuolle vierasmäärälle). Jos juhlat alkavat jo sellaiseen aikaan että vieraat odottavat päivällistä ja ovat kotoa lähtiessä syöneet vaan lounaan, ei pari pitsapalaa salaatteineen ja kakkukahvit riitä mihinkään. Loppuvat juhlat lyhyeen kun vieraat lähtevät kotiin syömään.
Koska häät ovat? Nyt ovat kotimaiset tomaatit todella halpoja. Kirsikkatomaateista voisi myös tehdä salaatin.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvältä kuulostaa! Nimenomaan, raikkaalta. Maistuu varmasti kaikille ja kaikkea sopivasti.
Niin no määrällisesti voisi kyllä varautua suurempiin määriin esim ruokaisan salaatin suhteen jne, mutta noin muutoin tarjoilu erittäin hyvä. Kyllä maistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ruokalista tuo mieleen teinien kotibileet. Minkä ikäistä väkeä häihin on kutsuttu? Vanhempi polvi ei ehkä pitsasta juurikaan perusta, ei ainakaan juhlaruokana. Jos on rahat vähissä, niin miksi ei yksinkertaisesti vaikka lohisoppa, tarpeen mukaan kahtena versiona eli maitoon ja veteen keitettynä. Lisäksi hyvää ruisleipää ja sekaleipää ja vaikka munavoita levitteeksi. Jälkiruuaksi täytekakkukahvit.
Lohisoppaa? Ja vielä tuo kamalin ikinä:veteen tehty lohisoppa.. Kermainen lohikeitto on kyllä hyvää, mutta ruisleipä ja lohikeitto tuo mieleen jotkut hirvipeijaiset tai huoltsikan keittolounaan eikä todellakaan häät. Eikä myöskään vie kunnon nälkää. Jos kyseessä on nuoren ihmisen häät niin ei varmaan halua mitään eläkeseuran tarjottavia. Pitsa on tosi hyvä idea, tuolle määrälle vaan todella työläs (200 palaa ei tuu riittämään). Ne suolaset piirakat kannattais unohtaa ja tehdä niiden sijaan lisää pitsoja, pitsaa ja suolaista piirakkaa on hassu yhdistelmä. Pitsa, vihersalaatti, makarooni- tms. ruokaisampi salaatti ja mahollisesti vielä patonkia+tuorejuustoa kuulostaa hyvältä, kunhan kaikkea on riittävästi! Iltaa varten olis hyvä olla vielä naposteltavaa, ettei kukaan joudu lähtemään nälkäisenä..
Entäs tärkein eli viinat Virosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee tarvittavat riittämään jos kyseessä kakkukahvit häiden jälkeen eikä mitään iltajuhlia.
Ei riitä. Kuuden munan kakusta riittää noin 20 hengelle, luettelossa oli mainittu vain yksi kakku ja vieraita 75. Samoin pellillisestä piirakkaa saa noin 30 palaa, jos makeat piirakat ovatkin pyöreitä, ei tod. riitä, kun kaksi peltiäkään ei riitä kaikille. Salaateista nyt puhumattakaan.
Koko ei ollut esillä aloituksessa. Kakkukahveille riittävät tarjoilut ovat.
Ei todellakaan riitä, vaikka olisi 10 munan kakku. Määrä oli mainittu: 1 hääkakku. Yksi kakku ei riitä. Miksi väität vastaan?
Heh. Meillä tehdään lapsen synttäreille jo 10 munan kakku. Oletko jotenkin vajaa? Hääkakku on poikkeuksetta hieman isompi kuin 6 tai 10 munan kakku 😂 tai sitten niitä on useampi.
Oletko itse aika paljonkin vajaa? Jos mummo tuo kakun, niin luuletko, että se on jokin nelikerroksinen viritelmä? Tuskinpa vain. Nuo tarjoiltavat eivät siltikään riitä kaikille, vaikka hääkakku koostuisikin useammasta kakusta. Miksi haluat sabotoida nuorten häät väittämällä, että määrät riittävät, kun ne eivät riitä?
Pitäisikö sun hakea jotain apua tuohon, että kuvittelet ihmisten ajattelevan Niinkuin sinä? Mistä heität nuo munamäärät kun ap ei edes maininnut? Siskoni on tehnyt kaikkien muiden sisarusten kakut 80-150 hlölle, koristellut paikan päällä. Jäpitä sinä siellä niiden n 6-10 munan kakkujes kanssa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noutopöytä, että kukin lämmittää itse piirakkansa mikrossa, jos niin haluaa.
Jokainen lämmittää piirakkaansa minuutin verran. Siinä lämmittelykierroksessa menee reilusti toista tuntia, jos jokaista annosta lämmitetään.
Mä ihan näen sieluni silmillä juhlavieraiden jonon mikrolle...
Näin saadaan korvattua kaikki ankeat morsiamenryöstöleikit ja sukkanauhan nyhtämiset hampailla. Häävieraat tuottavat oman ohjelmansa. Toivottavasti hääparilla on videokuvaaja paikalla, niin pizzanlämmitysjonosta saa unohtumattoman hassuja kuvia ystävistä ja sukulaisista. 😊
Vierailija kirjoitti:
Entäs tärkein eli viinat Virosta?
Raikas vesi hanasta riittää! Nykynuoret ovat streittareita, eivät sellaisia viinasieppoja niin kuin sä ja mä.
Vierailija kirjoitti:
200 pitsapalasta
6 suolaista piirakkaa
2 makeaa piirakkaa
1 hääkakku
2 isoa kulhollista vihersalaattia
2 isoa kulhollista vihersalaattia, johon on lisätty keitettyä makaronia
Juomaksi kahvi, tee, mehu, vesi. Alkumaljat.Vieraita kutsuttu 75 ja henkilökunnaksi pyydetty 5 ruokapalkalla
Just joo, uskokoon ken tahtoo. :D
Ainakin jauhoruokia on riittämiin: pizzaa, piirakkaa, kakkua, makaronia. Vieraat eivät välttämättä herkuttele, mutta ainakin tulee mahat täyteen.
Mitä ne alkumaljat on, Pommaciako?
Mua on aina ihmetyttänyt perinteinen suomalainen tapa tarjoilla JUHLISSA jotain maailman arkisinta ruokaa. "Juhlaruoka" muistuttaa hyvin usein jollekin talkooporukalle tarjottavaa pöperöä. Miksei voida satsata laatuun määrän sijaan? Itse tarjoaisin ennemmin tuolle porukalle oikein hyvät kakkukahvit, kaksi-kolme hienoa, isoa kakkua ja kauniita pikkuleipiä. Meillä on piakkoin häät ja viemme vain lähimmät ihmiset syömään pihvi-illallisen a la carte- ravintolaan. Itse ajattelen tosiaan että laatu korvaa määrän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen lämmittää piirakkaansa minuutin verran. Siinä lämmittelykierroksessa menee reilusti toista tuntia, jos jokaista annosta lämmitetään.
Näin saadaan korvattua kaikki ankeat morsiamenryöstöleikit ja sukkanauhan nyhtämiset hampailla. Häävieraat tuottavat oman ohjelmansa. Toivottavasti hääparilla on videokuvaaja paikalla, niin pizzanlämmitysjonosta saa unohtumattoman hassuja kuvia ystävistä ja sukulaisista. 😊
Siinä vain letkajenkat sottiisit poloneesit ja congat soimaan samalla. Ei jonottamisen kato tartte olla tylsää.
Oikeastaanhan ruokailijoita on 80, kun 5 henkilöä on pyydetty töihin ruokapalkalla😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja mikrojonoon sit photobooth-kuvausmateriaaleja, hassuja viiksiä, aurinkolaseja, puuhkia jne! Ei käy aika tylsäks jonottaessa lämmittämään ruokansa..
Ruoka sopii hyvin jos morsiuspari ja vieraat on n. 12 vuotiaita. Joissain Suomessakin lisääntyvissä kulttuureissa se on ihan normaali-ikä naida en siis tuomitse ketään.
Onpa tyhmät ja mielikuvituksettomat tarjoilut.
Voiko olla tylsempää tarjottavaa juhlissa kuin makaroni!?
Tuli mieleen sukulaisneitonen, jonka häissä oli pizza ja salaattia patongilla tarjoilu. Muuten jees, mutta niitä 10cmx10cm pizzapaloja oli laskettu 120 kappaletta 60 vieraalle. Ja kahta ruokaisampaa salaattia riitti ehkä juuri ja juuri kaikille, vihersalaattia jäi yli.
Neitosen appiukko sitten tilasi kahdeksan aikoihin kasan perhepizzoja jatkoporukalle.
Onneksi juotavaa oli reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaanhan ruokailijoita on 80, kun 5 henkilöä on pyydetty töihin ruokapalkalla😂
Hirmu kiva heille, kun hommt on tehty ja olis aika nauttia "palkka", niin ruoka on aikaa sitten loppunut ja mikrostakin palanut käämit kun vieraat on lämmitelly piirakoitaan monta tuntia putkeen...
Yksi kakku ei tule riittämään mitenkään, ellei kyseessä ole kerroskakku (jossa siis on monta kakkua päällekkäin).
Minusta pizzat ja suolaiset piirakat kuulostavat tosi hyvältä, mutta alkuun kuvittelin että tässä on kyse kahvin kanssa tarjoiltavasta "suolapalasta". Siihen tarkoitukseen nuo sopisivat mainiosti! Mutta koska tarjolla on myös salaatteja, tässä onkin ilmeisesti kyse ruokatarjoilusta (ei kai kukaan sentään syö salaattia kahvin kanssa?). Siihen nähden nuo määrät vaikuttavat kovin alakanttisilta.
Eli mitä jos salaatit jättäisi pois kokonaan ja toteuttaisi tarjoilun nimenomaan kahvitarjoiluna? Salaattien tilalle lisää kakkuja. Pizzat ja piirakat ovat ok.
Erittäin hyvältä kuulostaa! Nimenomaan, raikkaalta. Maistuu varmasti kaikille ja kaikkea sopivasti.