Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaat valittavat eniten verotuksesta?

Vierailija
29.07.2017 |

Tyyliin joku Heikki Salmela joka tienaa jotain 200.000€ vuodessa ja nekin suurimmalta osin pääomatuloinna. Voi kyynel kun tuostakin jää reippaasti yli 100.000€ vuodessa kun sitten joku 5000€/kk tienaavaa rangaistaa enemmän kun ei voi palkkaansa nostaa pääomatuloina.

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sitten keksi muutamalle kymppitonnilla mitään käyttöä vai?

Antaisit ilomielin pois vaan tuntemattomien hyysäämiseen.?

Tässä maassa ja maailmassa on muitakin ihmisiä. Kukaan ihminen ei tarvitse mitään miljoonaomaisuuksia.

Ei tarvitse. Hienoa silti, että joku vielä jaksaa perustaa yrityksiä, työllistää, maksaa veroja ja kuunnella siitä hyvästä vielä vihapuheita ja valittamista.

Ilman miljonäärejä olisi tässäkin maassa huonompi sosiaaliturva ja tuet tuet tuet - pieni osa maksaa suurimman osan veroista.

Miljonääri ei tee mitään muuta kuin imee muiden tekemää työtä. Niin tärkeä ei ole kukaan ihminen että heillä pitäisi olla mitään oikeutta hallita tuollaisia omaisuuksia. Rahat pois aarteita kasaavilta miljonääreiltä ympäri maailmaa niin tämä olisi huomattavasti parempi paikka elää.

Täysin sairasta että kukaan voi millään tavalla puolustella nykyistä epätasa-arvoa maailmassa jossa on kaikki keinot taata jokaiselle ihmisarvoinen elämä.

Vierailija
22/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommarit kitisee. Kyllä sillä on ihan vissi merkitys mihin rahat menevät sekä pieni- että suurituloisilla. Se on helppoa olla kateellinen, muistakaa vaurastuminen on kaikille sallittua. Tuon parkumiseen käytettävän energian jos laittaisi oman varallisuuden hoitoon tapahtuisi ihmeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sitten keksi muutamalle kymppitonnilla mitään käyttöä vai?

Antaisit ilomielin pois vaan tuntemattomien hyysäämiseen.?

Tässä maassa ja maailmassa on muitakin ihmisiä. Kukaan ihminen ei tarvitse mitään miljoonaomaisuuksia.

Mikä Marx sinä olet päättämään mitä kukakin tarvitsee?

Esimerkki: olen asunut ikäni maailmalla ja joutunut itse säästämään eläkkeeni jos aion saada vanhana leivän päälle muutakin kuin ylähuulen. Pitäisikö säästöni sosialisoida minulta koska en sinun mielestäsi voi tarvita niin paljoa?

Kyllä/ei -vastaus, kiitos. Ei mitään abstraktia lätinää.

Oletko sinä miljonääri? Niin, etpä taida olla, mitä siis lässytät?

Vierailija
24/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommarit kitisee. Kyllä sillä on ihan vissi merkitys mihin rahat menevät sekä pieni- että suurituloisilla. Se on helppoa olla kateellinen, muistakaa vaurastuminen on kaikille sallittua. Tuon parkumiseen käytettävän energian jos laittaisi oman varallisuuden hoitoon tapahtuisi ihmeitä.

Joo on melkoisia stahanovilaisia työn sankareita nämä toimitusjohtajat :D Bill Gatesikin painaa perse ruvella 48h vuorokaudessa eikä riitä.

Vierailija
25/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaanpa, että pääomatulosta ei kerry eläkettä, sosiaaliturvaa eikä muitakaan etuja joita palkkatuloista maksetuista veroista kertyy.

Jos laitan satasen osakkeisiin, olen tienannut noin 200 jotta käteen jää tuo satanen. 100 siis maksettu veroa, toinen sijoitettu.

Jos firmalla menee huonosti, en voi nostaa pääomatuloja. Jos kenee hyvin, maksetaan voitosta ensin verot ja sitten vasta pääomatulo nostetaan.

Jos nyt sitten nostan kympin pääomatuloa, maksan siitä 30 euroa veroa joten alkuperäisestä 200 tulosta olen maksanut 100+30 euroa veroja.

Oliko tarpeeksi tksinkertainen selitys?

Noilla sijoitetuilla rahoilla se yritys ostaa koneita ja materiaaleja ja maksaa ihmisille palkkaa. Kaikesta tästä maksetaan alvit ja sotut ja muut verot. Siitä on kiva jos sitten vähän saa itselleenkin ottaa, ja nytkö joku haluisi tätä korkotuloa sitten lisää verottaa?

Eläkemaksut, työttömyysvakuutusmaksu jne. maksetaan erikseen, ei verovaroilla. Samalla tavalla siitä pääomatulosta voi maksaa itselleen eläkettä.

Vierailija
26/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh kun miljoona on koossa osakevarallisuutta muutan viroon. Ilman osinkoveroa tuloni kasvavat puolella. Samalla kun ostovoima paranee, etenkin asuminen on paljon edullisempaa vaikkei ruoka sitä olisi.

Sitten voi elellä 50.000e/v osingoilla joista ei sen enempää veroja makseta ellei laske alveja.

Kämppä myyntiin suomesta ja sieltä saa joku kolmasosan halvempi samantasoinen tai sitten joku tommonen meri 5m päästä + takka+sauna (70m2) ydinkeskustasta samalla 200keurolla mitä tää ghettoasunto stadissa.

Vierailija
27/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3895 kirjoitti:

No mitäpä luulet.

Esimerkki omasta elämästäni: toissavuonna tein reippaasti ylitöitä, otin ylimääräisiä yö- ja viikonloppuvuoroja, pyhävuoroja ym. Bruttona tienasin 6000€ ekstraa. Pettymys oli suuri kun käteen jäi vain 1000€. Selitys: porrastettu progressiivinen verotus, eli olin hypännyt seuraavalle veroprosenttitasolle.

Seuraavana vuonna en enää viitsinyt paiskia ylitöitä. Työnteko ei kannata.

No ei kai se työnteko kannata kun sen omaisuuden pitää kertyä näille syöttöporsaille.

Ei voi taas kuin nauraa kun joku palkkatyöläinen tulee valittamaan verotuksestaan kun alunperin on kyse _rikkaista_. Sinä et ole rikas, sinun elantosi riippuu omista ansiotuloistasi, koeta nyt painaa se pieneen kalloosi.

Vierailija
28/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että olen kouluttautunut ja tehnyt ahkerasti yöitä itseni, oman perheeni sekä lähimmäisten eduksi. Minua ei kiinnosta maksaa muiden kuluja millään tavalla.

Vierailija
29/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehdään turhista pitkäaikaistyöttömistä ja eläkeläisistä polttoainetta, verotusta voidaan laskea. Yleensä he kuormittavat terveydenhuoltojärjestelmääkin kohtuuttomasti.

Vierailija
30/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki koulutus sitten tiedät kirjoitti:

Kyllä se kirpaisee, kun tekee ympäripyöreitä päiviä, vuosien opinnot opintolainan avulla tehty, ja palkka toki viimein korkea, mutta niin on vastuukin ja lomaa ei ole johtoportaalla, ja sitten menee veroa yli 50%, niin mitä iloa on siitä, että saat saman käteen kuin esim yövuorossa oleva varastotyöntekijä ilman koulutusta (kärjistetysti, lainkaan halveksumatta mitään töitä, vaan pointti se, mitä työpaikkaa varten ja sen säilyttääkseen vaaditaan) ja ilman taakkaa lainoista, alaisista, ja tietää että jos tulosta ei synny, niin potkut edessä? Verotus on meillä ihan ok, ja köyhiä pitää tukea, mutta jos tuo korkein prosentti jäisi vaikka 45%, kyllä siitäkin jäisi veroa yhteiskunnalle paljon. Ei tasaveroa, vaan tasavertaisuutta.

t vierestä miehen työntekoa seuraava 

Olen täysin samaa mieltä! Itse olen pieni tuloinen. Mutta itse olen polkuni valinnut. Oma isäni oli kovatuloinen työmyyrä, menestystä, vastuuta, ja eipä paljon ole lapsuuden muistikuvia isästä. No, 90 luvun lama korjasi sitten satoaan meidänkin perheessä.

Jos joku haluaa päästä sinne isotuloisten porukkaan, niin eikun koulunpenkille vaan, ja luopuu siitä omasta elämästä. Ottaa reippaasti sitten niitä riskejä, taloudellisiakin.

Itseäni taas ärsyttää köyhien valitus (huomautan että olen itsekkin köyhä, mutta tulen toimeen työnteolla) Menkää ihan oikeasti sinne koulunpenkille, ja tehkää jotain valittamisen sijaan.

Vierailija
31/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistetaanpa, että pääomatulosta ei kerry eläkettä, sosiaaliturvaa eikä muitakaan etuja joita palkkatuloista maksetuista veroista kertyy.

Jos laitan satasen osakkeisiin, olen tienannut noin 200 jotta käteen jää tuo satanen. 100 siis maksettu veroa, toinen sijoitettu.

Jos firmalla menee huonosti, en voi nostaa pääomatuloja. Jos kenee hyvin, maksetaan voitosta ensin verot ja sitten vasta pääomatulo nostetaan.

Jos nyt sitten nostan kympin pääomatuloa, maksan siitä 30 euroa veroa joten alkuperäisestä 200 tulosta olen maksanut 100+30 euroa veroja.

Oliko tarpeeksi tksinkertainen selitys?

Noilla sijoitetuilla rahoilla se yritys ostaa koneita ja materiaaleja ja maksaa ihmisille palkkaa. Kaikesta tästä maksetaan alvit ja sotut ja muut verot. Siitä on kiva jos sitten vähän saa itselleenkin ottaa, ja nytkö joku haluisi tätä korkotuloa sitten lisää verottaa?

Eläkemaksut, työttömyysvakuutusmaksu jne. maksetaan erikseen, ei verovaroilla. Samalla tavalla siitä pääomatulosta voi maksaa itselleen eläkettä.

Työnantaja maksaa työntekijän eläkemaksut. Pääomatulosta ei kukaan maksa eläkettä, siksi se verotetaan eri lailla. Tottakai voi maksaa itselleen eläkettä, ja niinhän yrittäjä maksaakin. Siitä netosta, eiks niin?

Duunarille kertyy automaattisesti eläke, koska tänäkin hese sen tilittää.

Vierailija
32/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että olen kouluttautunut ja tehnyt ahkerasti yöitä itseni, oman perheeni sekä lähimmäisten eduksi. Minua ei kiinnosta maksaa muiden kuluja millään tavalla.

Ja kukaan muu ei ole puolestasi tehnyt yhtään mitään tässä yhteiskunnassa tai maailmassa? Ei voi kuin nauraa, hyi saatana mitä porukkaa

Vierailija
33/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minäminäminä, minulle kaikki ja muille ei mitään!"

Vierailija
34/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on näiltä kitisijöiltä pois että jollakin tuntemattomalla voi olla miljoona euroa?

Ja kuinka vaikea on ymmärtää että harmittaa, jos palkastaan joutuu maksamaan jopa yli puolet veroa - etenkin kun tietää että yritys maksaa jo työntekijästään valtiolle, josta johtuen palkka on globaalilla skaalalla muutenkin pieni?

Vierailija
35/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Samasta syystä vastusta tämänhetkistä maahanmuuttopolitiikkaa sekä kehitysapua. Ei velalla voi muiden elämää kustantaa. Syytetään vielä rasismista vaikka todellinen syy on täysin talouteen ja kustannuksiin perustuva.

Vierailija
36/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se aina menee. Ilmainen koulutus, opintotuet, tuettu asuminen opiskeluaikana, tuettu omien lasten päivähoito ja ilmainen koulutus yms. yms. kyllä kelpaavat mainiosti, mutta sitten kun ahkeruus tuottaa hedelmää (ja myös onni potkaisee, sillä sitäkin menestymiseen tarvitaan aina), niin ei kiinnostakaan yhtään maksella mitään tylsiä veroja.

Vierailija
37/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minäminäminä, minulle kaikki ja muille ei mitään!"

Jokainen hyvätuloinen joka ei ole muuttanut kirjojaan pois Suomesta antaa muille paljon, kuten itsekin hyvin tiedät.

Vierailija
38/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan muu ei ole puolestasi tehnyt yhtään mitään tässä yhteiskunnassa tai maailmassa? Ei voi kuin nauraa, hyi saatana mitä porukkaa

Kyllä varmasti onkin, mutta kyse onkin verojen suuruudesta. Ei mene minun oikeustajuuni että joutuu maksamaan 50% veroa. Pitäisi olla maksimi euromääräinen summa esim 1500€ kuussa

Vierailija
39/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on näiltä kitisijöiltä pois että jollakin tuntemattomalla voi olla miljoona euroa?

Ja kuinka vaikea on ymmärtää että harmittaa, jos palkastaan joutuu maksamaan jopa yli puolet veroa - etenkin kun tietää että yritys maksaa jo työntekijästään valtiolle, josta johtuen palkka on globaalilla skaalalla muutenkin pieni?

"Miten se on pois?" Voi herranjestas sentään miten yksinkertaisia ihmisiä voi olla olemassa. Mitenköhän se on rajallisten resurssien maailmassa pois kun yksi haalii itselleen enemmän kuin suurin osa tulee koko elämänsä aikana tienaamaan? Koko kapitalistinen markkinatalous nimenomaan perustuu sille että rajalliset resurssit rajataan niiden käyttöön joilla on varaa.

Tää maailma kulkee niin kohti tuhoa... Ei mitään toivoa enää kun ihmiset kulkee täällä kuin jossain transsissa ajattelematta yhtään mitään. Helvetin luola-apinat

Vierailija
40/141 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se aina menee. Ilmainen koulutus, opintotuet, tuettu asuminen opiskeluaikana, tuettu omien lasten päivähoito ja ilmainen koulutus yms. yms. kyllä kelpaavat mainiosti, mutta sitten kun ahkeruus tuottaa hedelmää (ja myös onni potkaisee, sillä sitäkin menestymiseen tarvitaan aina), niin ei kiinnostakaan yhtään maksella mitään tylsiä veroja.

Mikä sun oma veroprosenttisi on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi