Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö luuserina ihmistä joka ei matkustele?

Vierailija
29.07.2017 |

Syynä pienyrittäjyys ja vähäiset (voima)varat.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi pitää joka paikkaan päästä paikan päälle. Nykyaikana maailma avautuu muutenkin, esim. netin välityksellä, jopa ihmisten ajatukset.

Minusta matkailu on jopa vähän vanhanaikaistakin. 

Vierailija
22/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ketään luuserina. En ymmärrä miksi täytyy aina haukkua toisia.. Kaikilla on oma tyylinsä elää.

T: itse paljon matkusteleva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, jos on edes joskus käynyt jossakin maamme rajojen ulkopuolella tai liikkunut jonkin verran edes rajojen sisällä :D Kaikilla ei ole yksinkertaisesti vaan varaa tai kiinnostusta matkustamiseen, mutta jos ei mikään muu kuin oma kotiseutu kiinnosta yhtään eikä omalta ns. mukavuusalueelta koskaan poistuta uusien kokemusten vuoksi, niin kertoohan se jo luonteestakin jotain.

Vierailija
24/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän ole rahallisia taikka ajallisia esteitä autoilulle, jodlaamiselle, matkustelulle, kansantanseille, dokaamiselle taikka penkkiurheilulle. Ei vaan kiinnosta.

Nettimatkustaminen on paljon hauskempaa, tutkia nähtävyydet netin kautta, kävellä pitkin katuja google maps streetviewssa ja käydä kattelemassa ravintoloiden nettisivuja. Lentäminen on vaan vittumaista touhua ja samoin tuntemattomassa paikassa olemista, sängyt ei oo oikein jne ja sitten sitä maselee satasia paskasta.

Nettiturismista kaikki kiva eikä tarvitse poistua kotoa tai edes tavata ihmisiä.

Vierailija
25/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani ihmiset, jotka eivät pidä matkustelusta, ovat muillakin tavoilla elämänarkoja.

Vierailija
26/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin päinvastoin, varsinkin jos matkustelu on keino korottaa itseään muiden yläpuolelle.

Vierailija
27/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut pitää itseäni luuserina.

Kaikkia ei nappaa matkustelu. Viihdyn oikein hyvin täällä kotona ja töissä. Tykkään myös säästää rahastoihin eläkepäiviä varten.

Vierailija
28/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia matkustella, jos Suomi on toistaiseksi maailaman paras maa.

Vierailija
29/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi ökyrikasta jotka eivät matkustele. Toinen tykkää liikaa rahasta ja toinen pitää Suomea maailman parhaimpana maana.

Vierailija
30/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mikä on matkustamista?

Kun poistuu kotoa on matkalla. Ehkä se on myös jonkun toisen mielestä luuseriutta ettei kykene näkemään ympäristössä matkaa vaan matka tarkoittaa jotain kaukaista saarta.

Minä harrastan moottoripyöräilyä. Sillä ajaessa on yhtäaikaa matkalla ja lomalla.

Yleisesti käsitetty oikea matkailu ei minua kiinnosta.

Vierailija
31/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parempaakin käyttöä rahoilleni kuin itseni kiusaaminen. Inhoan tungosta ja lentäessä tulee huono olo. Ei kiitos ainakin lentomatkustamiselle ja turistirysille siis. En koe olevani luuseri siltikään. Sivistän itseäni mieluummin mm. lukemalla kuin nähtävyyksiä pällistelemällä.

Vierailija
32/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ihmiset ovat erilaisia. Itse tykkään matkustella, tutustua eri paikkoihin ja tapoihin. Mieltänsä voi halutessaan avartaa muutenkin. Tunnen useamman erittäin fiksun ja avarakatseisen ihmisen, jotka syystä tai toisesta eivät matkusta. Voisin hyvin myös olla sellaisen ihmisen kumppani, joka ei yhtään matkustamisesta pitäisi. Olettaen, että soisi minulle vapauden matkustaa yksin tai ystävien kanssa.

Vierailija
33/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustele, koska ei ole oikein rahaa eikä aikaa eikä oikein voimiakaan. Mua ei asia sureta, koska en edes tiedä mistä jään paitsi, mutta se tuntuu olevan jonkin asteen 'ongelma' tuttavapiirissäni. Ap

Vierailija
34/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähempänä viittäkymppiä kuin neljääkymppiä ja sekä matkustanut paljon lomilla että tehnyt kansainvälisiä reissuhommia parikymmentä vuotta. Piironginlastikossa on kasa täysiä vanhoja passeja mutta esim. tänä kesänä kävin ekaa kertaa eläissäni Vaasassa. Ja pidin kaupungista kovasti.

Tämä 'matkustelu' mikä nyt on niin kovasti trendikästä tuntuu tarkoittavan sitä että mitä kauemmaksi menet sitä trendikkäämpi olet. Sorruin nuorempana samaan ajatusvirheeseen mutta olen alkanut tajuamaan että ei sillä ole väliä missä on vaan sillä mitä pään sisällä tapahtuu.

Jos saa vibansa Hattulan kivikirkolle fillaroinnista niin se on hieno juttu. Ei se että lentää Roomaan ja koluaa turistilauman seassa Vatikaanin läpi tarkoita että olisi jotenkin maagisesti 'kokenut vieraita kulttuureita'. Eivätkä ne muutkaan turistikokemukset kovin autenttisia ole vaikka niin kuuluukin kuvitella.

Eläkää itsenne näköistä elämää älkääkä olettako että se on ainoa oikea tapa. Älkääkä tuomitko toisia vaan olkaa avoimia uusille mielipiteille ja vaikutteille. Sillähän 'matkusteluakin' perustellaan.

Vierailija
35/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En matkustele, koska ei ole oikein rahaa eikä aikaa eikä oikein voimiakaan. Mua ei asia sureta, koska en edes tiedä mistä jään paitsi, mutta se tuntuu olevan jonkin asteen 'ongelma' tuttavapiirissäni. Ap

Tuttavapiirissäsi on siis näitä "sivityneitä" ihmisiä, joiden mieltä mikään muu tapa ei ole oikea kuin heidän valitsemansa. Ja joiden mielestä joku Pisan tornin tai Riemukaaren pällistely tekee ihmisestä paremman kuin muista. Tuollainen asenne, jos mikä on junttia. Sinun tavassasi ei ole mitään väärää, ap. Matkustamattomuutesi on täysin ymmärrettävää ja perusteltu. Ei sitä edes tarvitse perustella, jos ei matkusta. Se on täysin oma valinta ja aikuisilla on oikeus tehdä itse omat valintansa.

Vierailija
36/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän näitä matkusteluintoilijoita vähän yksinkertaisina. Etenkin jos ne pitävät itseään jotenkin ylivertaisen sivistyneinä kun ovat käyneet syömässä voisarven pariisissa ja kävelemässä saharan hiekalla.

Vaikka oikeaa sivistystä olisi voinut kantaa kirjastosta ja lukea internetistä vaikka kuinka paljon. Mutta niin, kuten jo totesin niin älylliset pyrkimyksethän on näille matkustajille lähinnä vastenmielisiä ja liian vaikeita.

Vierailija
37/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni luuserina, koska en uskalla matkustella. Aikaa ja rahaa olisi, mutta ei rohkeutta. Muita ihmisiä en arvostele luusereiksi mistään syystä.

Vierailija
38/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikossa kysyttiin että pidänkö luuserina ihmistä jokaei matkustele ja rehellisesti vastasin että kyllä pidän! Ja kas kumma mun kommetti oli poistunut heti hahahaha. Näyttää jonkun muunkin nuppia kiristävän siellä suomessa lymyily. Kirjoitin siis että pidän ja pidän luuserina myös matkustelevia ja suomi on kaunis maa mutta kaupungit on harmaita kyliä ja ihmiset suurimaksi osaksi peserseestä. Ja tuo kommentin poisto vain vahvisti homman. En pidä itseäni mitenkään ylivetaisena, muutin pois suomesta 2014, kertaakaan ei ole kaduttanut tai vituttanut, korkeintaan vituttaa suomeen paluu sitten kun on viisumit ja rahat käytetty. Ja se että on viikon jossain pakeetimatkalla ei todellakaan ole mun käsitys mistään matkestelusta, sinne en lähtisi itsekkään, koskaan! Tykkään reissata niin että matkusta yksin ja muutan jonnekin muualle vähintään puoleksi vuodeksi joka sekin on minulle todella lyhyt aika, yleensä vietän vuosia jossain että pääsen paikalliseen kulttuuriin sisälle. Tärkeintä on siis se mitä siellä reisullaan tekee, ei niinkään se että on jossain reissussa. Ja miks täällä hoetaan että "tunnen monta rikasta joka ei matkusta"? No minä ainakin tunnen monta"köyhää" jotka juurikin matkustelee ja reissaa koska haluaa nähdä jotain muutakin kun pelkän suomen ja voin kertoa että on vähän toista oikesti asua jossain muualla kun katsella jotain kuvia netistä :D

T.taas 8kk pelkkää löhöilya, ei harmita, suosittelen!

Vierailija
39/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. On mahtavaa jos on tarpeeksi elämänsisältöä kotipaikalla. Kadehdittavaa itse asiassa.

Vierailija
40/54 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

otsikossa kysyttiin että pidänkö luuserina ihmistä jokaei matkustele ja rehellisesti vastasin että kyllä pidän! Ja kas kumma mun kommetti oli poistunut heti hahahaha. Näyttää jonkun muunkin nuppia kiristävän siellä suomessa lymyily. Kirjoitin siis että pidän ja pidän luuserina myös matkustelevia ja suomi on kaunis maa mutta kaupungit on harmaita kyliä ja ihmiset suurimaksi osaksi peserseestä. Ja tuo kommentin poisto vain vahvisti homman. En pidä itseäni mitenkään ylivetaisena, muutin pois suomesta 2014, kertaakaan ei ole kaduttanut tai vituttanut, korkeintaan vituttaa suomeen paluu sitten kun on viisumit ja rahat käytetty. Ja se että on viikon jossain pakeetimatkalla ei todellakaan ole mun käsitys mistään matkestelusta, sinne en lähtisi itsekkään, koskaan! Tykkään reissata niin että matkusta yksin ja muutan jonnekin muualle vähintään puoleksi vuodeksi joka sekin on minulle todella lyhyt aika, yleensä vietän vuosia jossain että pääsen paikalliseen kulttuuriin sisälle. Tärkeintä on siis se mitä siellä reisullaan tekee, ei niinkään se että on jossain reissussa. Ja miks täällä hoetaan että "tunnen monta rikasta joka ei matkusta"? No minä ainakin tunnen monta"köyhää" jotka juurikin matkustelee ja reissaa koska haluaa nähdä jotain muutakin kun pelkän suomen ja voin kertoa että on vähän toista oikesti asua jossain muualla kun katsella jotain kuvia netistä :D

T.taas 8kk pelkkää löhöilya, ei harmita, suosittelen!

Tämän viestin myötä aloin miettiä että asuisinpa ulkomailla - se kun näyttää tekevän ihmisestä avarakatseisemman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän