Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin vauva omaan huoneeseen? Kokemuksia kaivataan!

Vierailija
29.07.2017 |

Pohdimme vauvan siirtämistä omaan huoneeseen. Mieheni olisi valmis siirtämään vauvan vaikka heti, mutta itse olen hieman epäileväinen. Vauva on kuitenkin vasta vajaa 8 kk. Kokemuksia kaipaisin. Helpottuivatko yöt siirron jälkeen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätätte, koska on hyvä siirtää. Itse en siirtäisi vauvaa omaan huoneeseen yksin nukkumaan. Kyllä meilläkin herältiin kovasti just tuossa iässä, kun tuli paljon uusia taitoja ja hampaita, mutta nyt 11kk iässä onkin alkanut nukkumaan yöllä heräämättä. Ainut on vain, että alkaa edelleen turhan aikaisin heräilemään aamulla, mutta se nyt on pieni paha. Eipä tarvitse enää muuten heräillä pitkin yötä. Tämä muutos tuli ihan itsestään eli kaikkea aikansa. Ei vauvana ole vielä mikään kiire "opettaa" lasta nukkumaan tietyllä tavalla ja yrittää itsenäistää.

Vierailija
2/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitettiin 7kk:n ikäinen omaan huoneeseen. Yöt rauhoittui huomattavasti. Imettämässä kävin kerran tai pari yöllä siihen asti kun 13kk. Sen jälkeen ollut tosi hyvä nukkuja aina:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siirretty jo 6 kk ikäisenä, koska kaikkien uni tuntui levottomasti samassa huoneessa. Auttoi todella paljon unenlaatuun ja lapsi nukkui suurimmat osat yöstä ilman ylimääräisiä herätyksiä. Usein myös aamuisin viihtyi pidempään sängyssä vielä heräämisen jälkeen.

Vierailija
4/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis heti, ihan alusta asti. 8 kk on todella vanha. Heti vain omassa huoneessa. Isompana kyllä saa sitä sänkyynkävelyä jaksaa riittämiin.

Vierailija
5/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva siirrettiin omaan huoneeseen 4 kk iässä. Oli aiemmin heräillyt neljä-viisi kertaa yössä, mutta omassa huoneessa määrät laskivat saman tien kahteen ja pari päivää siirrosta meillä nukuttiin kokonaisia öitä.

Kyllä sä kuulet, jos vauva herää ja tarvii jotain. Ite ainaki nukun tosi kevyesti vieläkin (vauva kohta vuoden), ja herään jos tytön huoneesta kuuluu huhuilua. Suosittelen lämpimästi omaa huonetta, jos siihen vaan on mahdollisuus! En ehkä saa vuoden perhepetimutsi-palkintoa, mutta ainakin saan unta.

Vierailija
6/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis heti, ihan alusta asti. 8 kk on todella vanha. Heti vain omassa huoneessa. Isompana kyllä saa sitä sänkyynkävelyä jaksaa riittämiin.

No ei ole 8kk mikään vanha. Ja suositushan on, että vuoden ikään lapsi nukkuisi samassa huoneessa vanhempien kanssa.

Vierailija
7/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi nukkuu yöt rauhallisesti läpi niin hänet voi siirtää omaan huoneeseensa. Mikäli hän heräilee yhä yöllä niin parempi vielä pitää samassa huoneessa.

Vierailija
8/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pieni ihminen laitetaan yksin nukkumaan? Ja aikuiset nukkuvat yhdessä? Meillä molemmat lapset saivat nukkua ihan niin kauan meidän kanssa, kun itse halusivat omaan huoneeseen. Paremmin nukkuvia lapsia / nuoria aikuisia saa hakea. Ei ole ollut unettomuutta tai painajaisia. Siirtyisitkö itse miehesi vierestä yksin nukkumaan? Minä en ainakaan.

Vierailija
9/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me siirrettiin about vuoden iässä. 1-2h välein herännyt vauva alkoi nukkua yöt läpeensä. Heräsi aina jos jompikumpi meistä käänsi kylkeä / yski / kuorsasi.. You name it.

Vierailija
10/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pieni ihminen laitetaan yksin nukkumaan? Ja aikuiset nukkuvat yhdessä? Meillä molemmat lapset saivat nukkua ihan niin kauan meidän kanssa, kun itse halusivat omaan huoneeseen. Paremmin nukkuvia lapsia / nuoria aikuisia saa hakea. Ei ole ollut unettomuutta tai painajaisia. Siirtyisitkö itse miehesi vierestä yksin nukkumaan? Minä en ainakaan.

Osaan nukkua yksin sekä mieheni vieressä. Joskus nukun ihan vapaaehtoisesti toisessa huoneessa.

Vierailija
11/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk iässä laitettiin ja jos joskus saadaan lisää lapsia niin tämän kokemuksen perusteella laitetaan mieluusti vielä aikaisemmin.

Vierailija
12/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis etkö osaa nukkua yksin? :0

Vierailija
13/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo parisuhdenukkuminen oli minusta huono vertaus. Kaipa ne sun lapset ja nekin,jotka ovat jo pienenä laitettu omaan huoneeseen,niin aikuisina nukkuvat kuitenkin puolison vieressä.

Vierailija
14/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole 8kk mikään vanha. Ja suositushan on, että vuoden ikään lapsi nukkuisi samassa huoneessa vanhempien kanssa.

Suositus? Missä tuollaisia suosituksia kerrotaan? Meille ei kerrottu neuvolassa yhtään mitään tuollaista. Yritimme ensin nukuttaa samassa huoneessa, mutta siitä ei tullut siirtosängyssä mitään. Omassa huoneessa nukkui ihan pienestä asti.

15/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rauhottui yöt kun siirrettiin 6kk omaan huoneeseen.

Vierailija
16/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nukkunu vieressä 3-6 vuotiaaksi asti. Nyt perheen juniori on 5 v ja nukkuu äidin ja isin kainalossa. Kun haluaa niin siirtyy omaan huoneeseen. Mikäpä kiire tässä elämässä olisi. Ihmettelen miksi vauvat pitää heti hylätä omilleen. Vanhemmat nukkuu keskenään, mutta vauva äkkiä pois pois.

Vierailija
17/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nukkunu vieressä 3-6 vuotiaaksi asti. Nyt perheen juniori on 5 v ja nukkuu äidin ja isin kainalossa. Kun haluaa niin siirtyy omaan huoneeseen. Mikäpä kiire tässä elämässä olisi. Ihmettelen miksi vauvat pitää heti hylätä omilleen. Vanhemmat nukkuu keskenään, mutta vauva äkkiä pois pois.

Laittaa vauva omaan huoneeseen= heti hylätä omilleen. Miten taas voikaan vetää mutkat suoraksi. Mut joo,turhaan yrität syyllistää. Kaikki tekevät kuten parhaaksi katsovat.

Vierailija
18/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla ikävänä yllätyksenä, jos sitten isona ei olekaan ketään, kenen vieressä nukkua. En ymmärrä, miksi lapsen nukkumista pitää verrata aikuisen avioparin nukkumiseen. Samassa sängyssä nukkuva aviopari kun voi hoitaa myös parisuhdettaan siinä sängyssä, jos päivisin kaikki aika menee lapselle läheisyyttä antaessa.

Vierailija
19/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle myös ihan uusi tieto tuo että vuoden ikään asti suositellaan samassa huoneessa nukkumista...

Meillä vauva nukkunut omassa huoneessa kolmen kuukauden ikäisestä. Yöt sujui sitä ennenkin melko hyvin ja vauva heräili vielä omaan huoneeseen siirron jälkeen syömään pari kertaa yössä. Muutaman kuukauden jälkeen syöttöjen määrä väheni yhteen. Omassa huoneessa vauva ei häiriinny vanhempien äänistä vaan saa nukkua rauhassa, samoin äiti nukkuu paremmin kun ei herää jokaiseen pieneen kahahdukseen. Sitten kun vauva oikeesti herää /tarvitsee vanhempaansa, siihen herää kyllä tosi herkästi. Vauvat ja vanhemmat toki erilaisia, mutta näin meillä ja omasta puolesta suosittelen :)

Vierailija
20/25 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mieheni kyljessä kiinni nuku, vaikka meillä yhteinen sänky onkin. Ja sänky on yhteinen, sillä meille vanhemmille on vain yksi huone ja yksi sänky vie vähemmän tilaa kuin kaksi. Emme asu missään kartanossa. Lapset nukkuvat omassa huoneessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi