Te jotka käytätte omasta mielestänne paljon (liikaa) alkoholia, paljonko juotte viikossa
Kommentit (74)
No keskiarvo varmaan 3 litran hana punkkua pe-la aikana. Su-to aina tipattomalla, en jotenkin osaa fiilistellä jotain lasillista viiniä pihvin kanssa, ku alkaa sit tekee enempi mieli. Eli annoksina 25.
Ainiin ja lomilla tulee kyl tissuteltua päivittäin noin pullo punkkua.
Vierailija kirjoitti:
No keskiarvo varmaan 3 litran hana punkkua pe-la aikana. Su-to aina tipattomalla, en jotenkin osaa fiilistellä jotain lasillista viiniä pihvin kanssa, ku alkaa sit tekee enempi mieli. Eli annoksina 25.
Ainiin ja lomilla tulee kyl tissuteltua päivittäin noin pullo punkkua.
Ainiin ja olen nainen 30 v.
Perjantai- ja lauantai-iltana 15-17 tölkkiä olutta, viikolla ei mitään. Lomalla kotona tai mökillä saman verran. Lomamatkoilla noin 10 olutta päivässä, ettei häiritse nähtävyyksien katselua.
Sama jatkunut jo kohta 30 vuotta, eikä ihmetyksekseni ole häirinnyt töitä, ihmissuhteita, taloustilannetta, eikä terveyttä. Joku olisi toisilla geeneillä varmaan jo haudassa.
Viiniä ja olutta. Lomalla viikossa on mennyt 2x3-litran valkoviini. Nyt alko viini tyssäämään, ostin olutta. Myös vähän terdeillä kävin. Määrät ovat sellaisia, että pidempään voisivat vaikuttaa terveyteen. 40-vuotias nainen, sinkku ja lapseton.
Joka vkl pe tai la 3 - 5 puolen litran siideriä. N 54, maksa-arvot viimeksi koholla, 70. Pitäis olla alle 35. Olen nyt huolissani.
3litran tonkia viiniä siten että pe-la tonkka tyhjenee.
Yritin vähentää ja ostaa vähemmän viiniä, joka ei auttanut sillä la- illalla siirryin sitttn viinakaapin tarjoomuksiin.( konjakkia).
Olen nainen,57-v, ihan hyvissä töissä ja ihan hyvässä kunnossakin, luulisin.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen 90 annosta.
Yleensä hyvin tasaisesti eli 10-15 annosta päivä. Yleensä mietoa viiniä tai olutta, siideriä, lonkeroa. Harvoin viinaa, siitä tulee mulle huono olo.
Välillä olen viikon pari ihan ilman, kun rahapula iskee.
N. kymmenen vuotta on jatkunut tämä tahti. Olen 60-vuotias nainen. Isko avioero ja työttömyys samanaikasesti 2007 ja siitä se lähti.
Toivottavasti löydät jostain voimia lopettaa, jos siis haluat... Minun äitini, vähän sinua nuorempi, alkoi juoda samoihin aikoihin kuin sinäkin, isäni kuoleman jälkeen. Äitini kuoli viime vuonna maksakirroosiin.
Minä ei juo alkoholi, mutta suomipoika juoda paljoa. Meillä töissä yksi suomipoika juo joka päivä monta kalja. Ei humalassa pahasti.
50-60 annosta viikossa, jo kolmatta vuotta. Olen ikisinkku työtön n30 enkä vaan jaksa enää välittää. Jos menee terveys lopullisesti niin hyvä, pääsenpähän sairaalaan kuo-lemaan rauhallisesti.
Mulla vaihtelee. Pari viikkoa sitten kun oli vapaata sain sellaisen ällin että hain 2 kolmen litran hanapunkkua. Ajattelin katsoa kauanko riittää. Join tosin vain iltaisin ja etukäteen kuvittelin että otan vain pari lasillista siinä ajankuluksi. Yllätykseksi meni melkein litra per päivä. Ei se riittänyt kuin reilun viikon.
Itselläni olen pitänyt riippuvuuden merkkinä sitä jos pitää hakea juotavaa illaksi. Jos voi valita että on ilman ei ole vielä riippuvainen. Ja aamulla on viimeistään ihan tyytyväinen jos ei ottanut. Mutta on se vaan niin kivaa iltaisin. Punaviini on niin hyvää seuraa... :)
Mitäköhän mä juon viikkoisin... loppuvuodesta meni joku 40-50 annosta viikossa. Nyt kun alkoi tuossa vähän rajoittamaan juomista niin menee joku 15-20 annosta/vko.
Olin juuri 14 päivän talvilomasella. Meni tasan 14 pulloa punaviiniä. Oottaen huomioon, että 2 päivää ennen töihin menoa pidin tietty nollapäivät.
Jotain 20 litraa kaljaa viikossa.
80-100 annosta viikossa mennyt jo ainakin 7 vuotta.
Mitä tällä kysymyksellä haetaan. Alkoholisti harvoin tunnustaa tai tunnistaa olevansa alkoholisti.
Sanoisin yleensä noin 14 pulloa valkoviiniä viikossa. Välillä muutama olut tai siideri kaupanpäälle
Otan päivittäin 0,5-1 litra viinaa, tarkoittaa että himmailen. Jos haluan ottaa niin noitten lisäksi otan sidukkaa, kaljaa, viiniä , kaikki menee. Samaa settiä menty yli 20 vuotta.
Töissä olen ollut nyt 34 vuotta katkotta. Isäni ja äitini +80v ja vetää molemmat yhä alkoa. Ensimmäiset muistikuvat lapsuudesta on viinan kyllästämät. Verikokeet otettiin kuukausi sitten ja lekuri ilmoitti että täysin terve nainen. Ikää nyt 52v. Eipä taida vauhti hidastua.
Ja jos ymmärtäisit lukemaasi, huomaisit että ketju on tarkoitettu meille, jotka tiedämme juovamme liikaa.
Eli kipitäpä nyt ryystämään sitä vihersmoothieta ja jätä meidät rauhaan.