Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka käytätte omasta mielestänne paljon (liikaa) alkoholia, paljonko juotte viikossa

Vierailija
29.07.2017 |

ja mitä juotte?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun mielestä mun ois turha kirjoittaa tähän, koska määrät suhteessa pieniä, mutta joka viikko nautittuna ei pidemmän päälle ole ollenkaan hyväksi. Etenkin voimakkaalla sukurasitteella alkoholismin suhteen. Juon yleensä 3-7 annosta viikossa. Harvoin on viikkoa, etten joisi yhtään siideriä tai viinilasillista. Olen hoikka ja urheilen paljon, mutta silti. Tilanne mietityttää itseäni paljon.

Minulla sama tilanne, juon melko vähän (suunnilleen tuon saman 3-7 annosta/vk), mutta kuitenkin joka viikko. Olen myös hoikka ja elän muuten ns. perusterveellisesti, mutta tuo alkoholi silti mietityttää (minunkin suvussani alkoholismia). Ajattelen, että miksi tuota melko vähäistäkään määrää olisi pakko juoda, miksi ei voisi yhtä hyvin olla ilmankin, kun ei sitä alkoholia kuitenkaan tarvitse.

Miten kukaan voi ajattella, että tuo on "liikaa"? 

Sehän on kaikkien virallistenkin rajojen (jotka ovat hyvin tiukkoja) alapuolella reilusti. 

Tietysti, jos on pelkoa, että annosmäärät lisääntyvät, mutta pidän tuollaista käyttöä lähes raittiutena. Normaali ranskalaisnainen juo keskimääräisesti vähintään tuplasti viiniä viikossa. Tai oikeastaan kuka tahansa keski- tai eteläeurooppalainen.

Kyllä on ehkä turhaa puritamisimia ajatella noita määriä. 

Minä sen sijaan tietysti olen täysin alkoholisoitunut eli olen tämä 90 annoksen kuluttaja. Siinä ei enää keskustella että onko liikakäyttöä :D

Minusta taas tuo 3-7 annosta viikossa on reilusti! jo tuolla määrällä on paljon haittavaikutuksia ja hyvä alku tulevaan alkoholismiin. Ylipäätään jos alko kuuluu joka viikkoon, on syytä miettiä voisiko kokeilla olla ilman.

Tämä ketju ei ollutkaan tarkoitettu teille moraalisaarnaajille. Hus pois!

Aijjaa :( mä ajattelin että oisin voinut puhua asiasta senkin takia kun olen kasvanut alkoholistiperheessä. Noinhan se alkaa. Ehkä isänikin vielä 20 vuotiaana joi sen 3-7 annosta viikossa, 40 vuotiaana se oli tuota 90 annoksen viikkovauhtia. Nyt reilu 60 vuotiaana ei ole ollut selvinpäin vuosiin.

Ei sen tarvitse olla kohtuutonta käyttöä että siitä voi puhua jo addiktiona. Jostainhan se alkaa. Yleensä ihminen tiedostaa ja vähentää ja harventaa mutta monesti käy niin että annokset nousee. Kyllähän tuossa tapauksessa pikkurilli on jo annettu.

Ja jos ymmärtäisit lukemaasi, huomaisit että ketju on tarkoitettu meille, jotka tiedämme juovamme liikaa.

Eli kipitäpä nyt ryystämään sitä vihersmoothieta ja jätä meidät rauhaan.

Vierailija
42/74 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä 10-20 annnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää.

Vierailija
44/74 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keskiarvo varmaan 3 litran hana punkkua pe-la aikana. Su-to aina tipattomalla, en jotenkin osaa fiilistellä jotain lasillista viiniä pihvin kanssa, ku alkaa sit tekee enempi mieli. Eli annoksina 25.

Ainiin ja lomilla tulee kyl tissuteltua päivittäin noin pullo punkkua.

Vierailija
45/74 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No keskiarvo varmaan 3 litran hana punkkua pe-la aikana. Su-to aina tipattomalla, en jotenkin osaa fiilistellä jotain lasillista viiniä pihvin kanssa, ku alkaa sit tekee enempi mieli. Eli annoksina 25.

Ainiin ja lomilla tulee kyl tissuteltua päivittäin noin pullo punkkua.

Ainiin ja olen nainen 30 v.

Vierailija
46/74 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai- ja lauantai-iltana 15-17 tölkkiä olutta, viikolla ei mitään. Lomalla kotona tai mökillä saman verran. Lomamatkoilla noin 10 olutta päivässä, ettei häiritse nähtävyyksien katselua.

Sama jatkunut jo kohta 30 vuotta, eikä ihmetyksekseni ole häirinnyt töitä, ihmissuhteita, taloustilannetta, eikä terveyttä. Joku olisi toisilla geeneillä varmaan jo haudassa.

Vierailija
47/74 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä ja olutta. Lomalla viikossa on mennyt 2x3-litran valkoviini. Nyt alko viini tyssäämään, ostin olutta. Myös vähän terdeillä kävin. Määrät ovat sellaisia, että pidempään voisivat vaikuttaa terveyteen. 40-vuotias nainen, sinkku ja lapseton.

Vierailija
48/74 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vkl pe tai la 3 - 5 puolen litran siideriä. N 54, maksa-arvot viimeksi koholla, 70. Pitäis olla alle 35. Olen nyt huolissani.

Vierailija
49/74 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3litran tonkia viiniä siten että pe-la tonkka tyhjenee.

Yritin vähentää ja ostaa vähemmän viiniä, joka ei auttanut sillä la- illalla siirryin sitttn viinakaapin tarjoomuksiin.( konjakkia).

Olen nainen,57-v, ihan hyvissä töissä ja ihan hyvässä kunnossakin, luulisin.

Vierailija
50/74 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen 90 annosta. 

Yleensä hyvin tasaisesti eli 10-15 annosta päivä. Yleensä mietoa viiniä tai olutta, siideriä, lonkeroa. Harvoin viinaa, siitä tulee mulle huono olo. 

Välillä olen viikon pari ihan ilman, kun rahapula iskee. 

N. kymmenen vuotta on jatkunut tämä tahti. Olen 60-vuotias nainen. Isko avioero ja työttömyys samanaikasesti 2007 ja siitä se lähti. 

Toivottavasti löydät jostain voimia lopettaa, jos siis haluat... Minun äitini, vähän sinua nuorempi, alkoi juoda samoihin aikoihin kuin sinäkin, isäni kuoleman jälkeen. Äitini kuoli viime vuonna maksakirroosiin.

Vierailija
51/74 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ei juo alkoholi, mutta suomipoika juoda paljoa. Meillä töissä yksi suomipoika juo joka päivä monta kalja. Ei humalassa pahasti.

Vierailija
52/74 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-60 annosta viikossa, jo kolmatta vuotta. Olen ikisinkku työtön n30 enkä vaan jaksa enää välittää. Jos menee terveys lopullisesti niin hyvä, pääsenpähän sairaalaan kuo-lemaan rauhallisesti.

Vierailija
53/74 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee. Pari viikkoa sitten kun oli vapaata sain sellaisen ällin että hain 2 kolmen litran hanapunkkua. Ajattelin katsoa kauanko riittää. Join tosin vain iltaisin ja etukäteen kuvittelin että otan vain pari lasillista siinä ajankuluksi. Yllätykseksi meni melkein litra per päivä. Ei se riittänyt kuin reilun viikon.

Itselläni olen pitänyt riippuvuuden merkkinä sitä jos pitää hakea juotavaa illaksi. Jos voi valita että on ilman ei ole vielä riippuvainen. Ja aamulla on viimeistään ihan tyytyväinen jos ei ottanut. Mutta on se vaan niin kivaa iltaisin. Punaviini on niin hyvää seuraa... :)

Vierailija
54/74 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän mä juon viikkoisin... loppuvuodesta meni joku 40-50 annosta viikossa. Nyt kun alkoi tuossa vähän rajoittamaan juomista niin menee joku 15-20 annosta/vko.

Vierailija
55/74 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri 14 päivän talvilomasella. Meni tasan 14 pulloa punaviiniä. Oottaen huomioon, että 2 päivää ennen töihin menoa pidin tietty nollapäivät.

Vierailija
56/74 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 20 litraa kaljaa viikossa. 

Vierailija
57/74 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-100 annosta viikossa mennyt jo ainakin 7 vuotta.

Vierailija
58/74 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällä kysymyksellä haetaan. Alkoholisti harvoin tunnustaa tai tunnistaa olevansa alkoholisti.

Vierailija
59/74 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin yleensä noin 14 pulloa valkoviiniä viikossa. Välillä muutama olut tai siideri kaupanpäälle

Vierailija
60/74 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan päivittäin 0,5-1 litra viinaa, tarkoittaa että himmailen. Jos haluan ottaa niin noitten lisäksi otan sidukkaa, kaljaa, viiniä , kaikki menee. Samaa settiä menty yli 20 vuotta.

Töissä olen ollut nyt 34 vuotta katkotta. Isäni ja äitini +80v ja vetää molemmat yhä alkoa. Ensimmäiset muistikuvat lapsuudesta on viinan kyllästämät. Verikokeet otettiin kuukausi sitten ja lekuri ilmoitti että täysin terve nainen. Ikää nyt 52v. Eipä taida vauhti hidastua.