Te jotka käytätte omasta mielestänne paljon (liikaa) alkoholia, paljonko juotte viikossa
Kommentit (74)
Sellainen 90 annosta.
Yleensä hyvin tasaisesti eli 10-15 annosta päivä. Yleensä mietoa viiniä tai olutta, siideriä, lonkeroa. Harvoin viinaa, siitä tulee mulle huono olo.
Välillä olen viikon pari ihan ilman, kun rahapula iskee.
N. kymmenen vuotta on jatkunut tämä tahti. Olen 60-vuotias nainen. Isko avioero ja työttömyys samanaikasesti 2007 ja siitä se lähti.
1-2 pulloa valkoviiniä. Jos eläisin yksin, joisin varmasti vähemmän. Ärsyttää tämä ryhdittömyyteni.
Eilen join yhden siiderin ja sitten vielä viinipullon puoliksi miehen kanssa. Tänään varmaan haetaan vielä 6pack lonkeroa yhteiseksi. Muuten en ole tällä viikolla juonut alkoholia, en yleensäkään juo muuten kuin viikonloppuisin. En tiedä onko tuo yleisen mielipiteen mukaan liikaa, mutta omasta mielestäni se on vähän liikaa.
Silloin kun vielä join - join töiden jälkeen puolisen koria keskiolutta ja pullollisen vahvaa viiniä päivässä. Vapaapäivinä tämä sitten tuplaten.
M 42
Olen juonut välillä liikaa. Pahimmillaan noin viisi pulloa viiniä viikossa, joskus nelikymppisenä, onneksi sitä ei kestänyt kauaa. Nykyisin enimmillään saattaa mennä neljänä päivänä viikossa yhteensä lähes neljäkymmentä annosta, olutta ja viinejä. En juo väkeviä enkä makeita alkoholijuomia. Toisaalta tuommoista viikkoa ei todellakaan ole kuin harvoin. Ja aika usein otan kahden viikon totaalipuhdistautumiskuurin (ei alkoholia, ei sokeria, ei kahvia eikä liharuokia).
Olen 56-vuotias nainen, käyn töissä ja liikun paljon.
Hanapakkaus valkkaria viikossa (viikonloppuna), lomalla ehkä kaksi. N60.
Yhtenä iltana viinipullo. Sitten kärvistelyä muutama päivä ja sen jälkeen 6pack siideriä. Eli siinä suunnilleen viikkomäärät. Niistä en ole huolissani vaan himosta.
Jonkun mielestä mun ois turha kirjoittaa tähän, koska määrät suhteessa pieniä, mutta joka viikko nautittuna ei pidemmän päälle ole ollenkaan hyväksi. Etenkin voimakkaalla sukurasitteella alkoholismin suhteen. Juon yleensä 3-7 annosta viikossa. Harvoin on viikkoa, etten joisi yhtään siideriä tai viinilasillista. Olen hoikka ja urheilen paljon, mutta silti. Tilanne mietityttää itseäni paljon.
Juon mielestäni liikaa, kun en muista koska olisin ollut esim. viikon juomatta yhtään alkoholiannosta. Viikolla en juo, mutta viikonloppuna vähintään pienessä hiprakassa (melkein pullo viiniä, viisi vahvaa olutta tms). Olen pieni kokoinen nainen, 26-vuotias
Neljänä iltana pullo viiniä. Keskimäärin.
Joskus voi mennä enemmän, joskus vähemmän.
Nelikymppinen hoikka nainen, liikun paljon ja syön muuten terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun mielestä mun ois turha kirjoittaa tähän, koska määrät suhteessa pieniä, mutta joka viikko nautittuna ei pidemmän päälle ole ollenkaan hyväksi. Etenkin voimakkaalla sukurasitteella alkoholismin suhteen. Juon yleensä 3-7 annosta viikossa. Harvoin on viikkoa, etten joisi yhtään siideriä tai viinilasillista. Olen hoikka ja urheilen paljon, mutta silti. Tilanne mietityttää itseäni paljon.
Minulla sama tilanne, juon melko vähän (suunnilleen tuon saman 3-7 annosta/vk), mutta kuitenkin joka viikko. Olen myös hoikka ja elän muuten ns. perusterveellisesti, mutta tuo alkoholi silti mietityttää (minunkin suvussani alkoholismia). Ajattelen, että miksi tuota melko vähäistäkään määrää olisi pakko juoda, miksi ei voisi yhtä hyvin olla ilmankin, kun ei sitä alkoholia kuitenkaan tarvitse.
2-3 leijonaa viikossa. Eli alkoholiannoksina n. 22 - 33. Eli aika vähällä pärjätään. Joskus ei mene kuin yksi leijona.
Ostan maanantaina kolmen litran hanan joka riittää yleensä torstaille saakka. Jos ei riitä, ostan vielä 4 - 6 tölkkiä olutta.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen 90 annosta.
Yleensä hyvin tasaisesti eli 10-15 annosta päivä. Yleensä mietoa viiniä tai olutta, siideriä, lonkeroa. Harvoin viinaa, siitä tulee mulle huono olo.
Välillä olen viikon pari ihan ilman, kun rahapula iskee.
N. kymmenen vuotta on jatkunut tämä tahti. Olen 60-vuotias nainen. Isko avioero ja työttömyys samanaikasesti 2007 ja siitä se lähti.
Mulla meni toisinpäin, onneksi pääsin akasta eroon. Naimisissa ollessa meni sixpäkki päivässä ja vkl ministerisalkku päivässä. Nyt ei maistu ko pieni osa entisestä, joskus pönttö valkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama tilanne, juon melko vähän (suunnilleen tuon saman 3-7 annosta/vk), mutta kuitenkin joka viikko. Olen myös hoikka ja elän muuten ns. perusterveellisesti, mutta tuo alkoholi silti mietityttää (minunkin suvussani alkoholismia). Ajattelen, että miksi tuota melko vähäistäkään määrää olisi pakko juoda, miksi ei voisi yhtä hyvin olla ilmankin, kun ei sitä alkoholia kuitenkaan tarvitse.
Miten kukaan voi ajattella, että tuo on "liikaa"?
Sehän on kaikkien virallistenkin rajojen (jotka ovat hyvin tiukkoja) alapuolella reilusti.
Tietysti, jos on pelkoa, että annosmäärät lisääntyvät, mutta pidän tuollaista käyttöä lähes raittiutena. Normaali ranskalaisnainen juo keskimääräisesti vähintään tuplasti viiniä viikossa. Tai oikeastaan kuka tahansa keski- tai eteläeurooppalainen.
Kyllä on ehkä turhaa puritamisimia ajatella noita määriä.
Minä sen sijaan tietysti olen täysin alkoholisoitunut eli olen tämä 90 annoksen kuluttaja. Siinä ei enää keskustella että onko liikakäyttöä :D
Uudessakaupungissa raja on 9 annosta /kk jos enempi, niin ei asiaa autotehtaalle töihuin. Niillä on siellä tosipaha työvoimapula, joutuvat ottamaan ulkomaalsisia koska Suomalaiset eivät osaa valehdella.
Mä juon joka perjantai tai lauantai 2-6 siideri- tai lonkerotölkillistä (1/2 L). Usein vain se kaksi, harvemmin kuusi. Eilen join 4 ja otin myös kaksi ginipaukkua, mikä on mulle kyllä harvinaista.
Juon liikaa ja mietinkin eilen, että olen varmasti alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on kaikkien virallistenkin rajojen (jotka ovat hyvin tiukkoja) alapuolella reilusti.
Tietysti, jos on pelkoa, että annosmäärät lisääntyvät, mutta pidän tuollaista käyttöä lähes raittiutena. Normaali ranskalaisnainen juo keskimääräisesti vähintään tuplasti viiniä viikossa. Tai oikeastaan kuka tahansa keski- tai eteläeurooppalainen.
Minä sen sijaan tietysti olen täysin alkoholisoitunut eli olen tämä 90 annoksen kuluttaja. Siinä ei enää keskustella että onko liikakäyttöä :D
Pienikin määrä voi olla liikaa jos tuntuu, että se on pakko saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut, kuinkapaljon virallisissa tilastoissa on valetta? Ne rajat on kyselytutkimusten perusteella aseteltuja, ja sitten tehty niihin varmuusrajaksi tiukennuksia. Siis aivan tuulesta temmattuja.
Joka ilta vähintään 5 nelos lonkeroa tai olutta. Sen lisäksi joskus rommia tai punkkua. N29