Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini tuo aina miehensä tyttöjen iltaan.

Vierailija
29.07.2017 |

Pari kertaa tuonut mukanaan kysymättä meiltä mitään. Todella ärsyttävää! Kuinka vihjata hänelle ettei miehensä ole tervetullut illanviettoon?

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni raahaa minua miesvaltaisiin tapaamisiin. Eli olen ainoa nainen ja muut ovat miehen mieskavereita. Hyvin ovat ottaneet minut mukaan, mikseivät olisi?

Jos minun kaverini pitäisivät jotain tyttöjen iltoja, joihin ei saa tuoda kumppania (oli sitten nainen tai mies) niin en menisi itsekään.

Heh. Ovat vain kohteliaita, mutta kyllä niitä oikeasti korpeaa se että kaveri on taas akkansa raahannut mukanaan.

Olen muuten itsekin ollut mukana "poikien illoissa", mutta erona on tosiaan ollut se että olen ollut paikalla koska olen yksi kaveriporukkaa, en siksi että olisin jonkun puoliso. Usein tyttöjen-/poikienillan idea onkin että kaveriporukka viettää aikaa keskenään ilman puolisoita, eikä mikään sukupuolijako. Toki joskus on syytä tavata ihan oman sukupuolen kavereiden kanssa ja jutella siihen liittyviä juttuja. Näissä kaikissa tilanteissa mukaan tunkeva puoliso ei kyllä todellakaan ole tervetullut, vaikka usein kohteliaasti siedetäänkin ainakin pari kertaa ennenkuin ruvetaan huomauttelemaan. Toivotaan että kaveri itse ymmärtää jättää partnerinsa kotiin.

Heh heh. Tätä on jatkunut nyt viisi vuotta ja yleensä nuo "pojat" ottavat minuun yhteyttä noista illoista, kun olen parempi organisoimaan, tai kysyvät mieheltä erikseen, että tuleehan Maijakin sitten.

Minustakin on aina mukavaa, kun joku kavereista tuo kumppanin näytille ja mielelläni tutustun ja kutsun heidät molemmat uudestaankin.

Minusta aikuisilla ei pidä olla mitään tyttöjen juttuja ja poikien juttuja! Ehkä tämä on sukupolvisidonnainen juttu. Omat vanhemmat, ne 50-vuotiaat, ajattelevat ja sosialisoivat tosi sukupuolitetusti ja sisäsiittoisesti. Toi ei oo mun kaveri enkä jaksa tutustua, niin se ei saa tulla illanviettoon. Tytöt on tyttöjä ja tykkää hömpästä eikä osaa keskustella mistään sen ulkopuolella. Pojat on putkiaivoja ja harrastaa vain olutta ja penkkiurheilua.

Jos sinut on kutsuttu mukaan niin se on eri asia. En usko että tässä oli ongelma että paikalla on poika. Vaan että tämä puoliso ei kuulu kaveriporukkaan. Se on vaan puoliso. Sinä taas olet osa porukkaa. Nyt takerrutaan turhaan sukupuoleen. Meillä on sen vuoksi tyttöjenilta kun meidän 'porukka' on ryhmä naisia. Joskus pidetään iltamia johon tulee puolisot mitta välillä on kiva olla ihan vaan kavereiden kesken. Silloin ilta on ihan erilainen.

Jostain pitää aloittaa. Kaikki tuon jätkäporukan jäsenet olivat minulle tuikituntemattomia, ainoa tapa tutustua oli lähteä mukaan jätkieniltaan.

Miten ilta on erilainen tyttöporukassa? Meillä puolisot otetaan heti mukaan porukkaan, samoin kuin muutkin uudet tuttavuudet, eikä se iltaa mihinkään muuta että mukana on pari uutta naamaa. Korkeintaan lisää mielenkiintoa ja tekemistä illoissa.

Mun mielestä nämä "kaveritapaamiset" eivät ole se paikka johon tuodaan puolisot mukana näytille. Tuparit, synttärit, pariskunta illanistujaiset ja muut on tähtää varten. Jos joku integroituu porukkaan niin hyvin että on osa sitä porukkaa niin mikäs siinä. Mä ainakin kun näen kolmea parasta tyttökaveria niin haluan itä rauhassa jutella, muistella ja vaihdella kuulumisia ilman että tarvitsee ottaa "ulkopuolisia" huomioon. Mulla ainakin on asioita koita haluan keskustella ystävieni kanssa enkä jakaa ventovieraalle.

Mutta jos teidän ystäväpiirissä on tapana että puolisot tulevat mukaan niin sitten se toimii teillä. Apn tapauksessa mies ei ole tervetullut.

Ja pointti meni ihan ohi. Totta kai se Liisan mies on ventovieras, jos sitä ei näe muualla kuin tupareissa ja häissä tai jossain "pariskuntien illanistujaisissa" mihin taas sinkut eivät ilmeisesti pääse, eli sitäkään kautta sinkku-Merja ei sitä Liisan miestä tapaa.

Onko kyse jostain juoruilusta, kun on niin salaista juttua, että vain yläasteen bestikset Minttu ja Lilli saa kuulla? Harmi, että joissain piireissä harrastetaan tuollaista asosiaalisuutta ja syrjintää pelkästään laaduttoman keskustelun takia. Kyllä se Lilli joka tapauksessa saattaa juoruta eteenpäin kumppanilleen. Onhan elämänkumppani paljon tärkeämpi kuin yksikään lapsuudenystävä.

Lillistä tuntuu että lapsen saannin jälkeen heidän seksielämä ei ole palautunut joten haluaa keskustella asiasta parhaiten ystäviensä Mintun, Iineksen ja Netan kanssa. Mintulla on asiasta kokemusta ja kävivät pariterapiassa asian tiimoilta. Ilneksellä on ongelmia puolisonsa kanssa kun mies on hirveän mustasukkainen. Mutta hei onneksi Netta otti uuden poicciksen pyytämättä tutustumaan kavereihin. Nyt voidaa näiden asioiden tilalta puhua säästä ja politiikasta ja kysellä poikaystävästä millainen tyyppi on. Varmasti ihmiset kertoo puolisolleen mitä on keskusteltu mutta se on ihan eri asia kuin puhua suoraan omista asioista toiselle ihmiselle.

Mun ystävyyssuhteet on sitä varten että voin jakaa eri asioita kuin sen puolison kanssa ja saada eri näkökulmaa ja tehdä erilaisia asioita. Tähän tietysti vaikuttaa kuinka usein nähdään.

Vähän myös haastan ajatusta että miksi kavereiden pitäisi ylipäätään tulla yhteisiä mutta meitä on tämän asian tiimoilta joka lähtöön. Kai tämä on turha "väittely" kun ajatusmaailma asian suhteen on eri.

Yritän vain ymmärtää tätä sukupolvien välistä kuilua.

Mitä ihmettä... Jos minulla on ongelmia parisuhteessa, henkisellä (mustasukkaisuus) tai fyysisellä (seksielämä) puolella niin minähän puhun siitä KUMPPANILLENI enkä kavereille. Miksi ihmeessä pettäisin kumppanini puhumalla hänen luonteensa tai sukupuolielimensä vioista suhteen ulkopuolella!? Ei hänkään käy missään äijäkerhossa avautumassa sille Mintun miehelle miten minä pihtaan ja nalkutan ja olen lihonut kamalasti. (Ja tämä tietenkin vaikuttaisi negatiivisesti myös minun ja Mintun miehen väliseen kaverisuhteeseen) Minä lopettaisin suhteen tuollaiseen mutta jos teidän miehet sietää (tai oma moraali kestää) niin mikäs siinä. :(

Minun mielestä ystävät ovat olemassa tälläisiä tilanteita varten. Tottakai kumppanin kanssa keskustellaan vaikeuksista mutta se ei aina ole helppoa tai ymmärrys ei aina ole sama kun sen ystävän kanssa. Minun poikaystävä saa ihan rauhassa puhua meidän suhteesta ja häntä itseään askarruttavista asioista ystäviensä kanssa ja niin tekeekin. N. 1kk sitten meillä oli pieni erimielisyys ja noin viikonpäästä poikaystävä otti asian uudelleen puheeksi ja kertoi että oli kahden parhaan ystävänsä kanssa keskustellut asiasta ja nyt ymmärsi että ylireagoi. Toinen ihminen kertoi minun näkökulmani eri sanoilla niin hän ymmärsi. Mielestäni on positiivista että asiat jotka vaivaa voi jakaa jonkun muun kanssa. Olin ystäväni luona kylässä ja hänellä on sulhasen kanssa ollut ongelmia. Ystäväni oli jo monta kuukautta yrittänyt selvittää asiaa kahden kesken sulhasen kanssa mutta sulhanen ei ymmärtänyt ystävääni ollenkaan. Istuin alas ja kysyin mitä kuuluu. Ystäväni alkoi itkemään ja kertoi mitä on tapahtunut. Lopuksi sanoi että helpotti niin paljon kun joku ymmärsi ja sai sanottua totuuden ääneen. Itsellläni ja poikaystävällä tuli vaihe kun pohdin eroa muutamasta syystä. Menin kävelylle ystävän kanssa ja kerroin kaiken. Hän kysyi oikeat kysymykset ja laittoi miettimään. Pohdin asiaa ja sen jälkeen keskustelimme poikaystävän kanssa ja nyt kaikki on hyvin. Mielestäni tällöin ystävyyssuhde on parhaimmillaa . Siihen kuuluu myös se turhanpäiväinen kikattelu, hölmöily ja se tuki kun ei tiedä mitä tehdä. Ehkä jollekin tämä on törkeää yksityisyyden rikkomista mutta mun mielestä tämä kuuluu ystävyyteen.

Vierailija
62/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää lukea joka kerta samaa "mitä tyttöjen juttuja tyttöjen illassa muka puhutaan, meillä ainakin miehet ja naiset istuvat iltaa keskenään"-jankkausta. Tyttöjen illoissa on se ideana että voi kaikkien muiden aiheiden ohella puhua turvallisesti asioista joita vain naiset kokevat ja joihin vain naiset voivat samaistua ilman että tarvitsee huolehtia miesten viihtyvyydestä tai mielipiteistä. Enkä nyt tarkoita mitään meikkausta tai kuukautisia vaan ihan mitä tahansa jota naiset tavanomaisesti kohtaavat elämässään. Ja mikäli tyttöjen ilta-nimitys tulee lähinnä siitä että kaveriporukkaan nyt sattuu vain kuulumaan tyttöjä, niin on mielestäni todella tahditonta tuoda puolisoaan mukaan jos muutkaan eivät tuo.

Minusta tämä ei ole edes sukupuolijuttu. Meillä on muutaman ystävän kanssa hyvin läheiset ja luottamukselliset välit ja halutaan joskus purkaa hyvinkin arkaluontoisia asioita keskenämme. Toki jokainen meistä puhuu avoimesti myös puolisolleen, mutta kukaan ei puhu avoimesti intiimeistä ja aroista yksityisasioistaan kaverin puolisolle. Eli vaikka minä puhun esim. keskenmenostani sekä miehelleni että parhaille ystävilleni, niin ei, minä en halua puhua siitä kavereiden kumppaneille jotka ovat minulle lähinnä puolituttuja tai pinnallisia kavereita. Samaten minun ystäväni eivät halua puhua kaikkein kipeimmistä asioistaan minun puolisolleni, koska minun puolisoni ei ole heille saman tason läheinen sydänystävä kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tyttöjen ilta tarkoittaa kauneushoitolareissua, erikoista vegesafkaa ja meikkituotteiden vertailua. Olisin kyllä vähän kummistunut jos jonkun mies yrittäisi tunkea mukaan. Ei sillä että katsoisin pahalla jos joku mies olisi oikeasti kiinnostunut tuollaisista jutuista.

Tästä vinkki kaikille tyttöjen iltoihin änkeäviin miehiin kyllästyneille. Seuraava tyttöjen ilta on kauneushoitolaan bikinialueiden sokerointiin. Miehet ensimmäisiksi jonoon, etteivät pääse karkaamaan paikalta.

Vierailija
64/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on naisporukka, joka koostuu kymmenestä tyypistä. Ollaan oltu yhdessä ala- ja yläasteella, osan kanssa vielä luonnossakin ja osa on opiskellut samassa yliopistossa/tiedekunnassa. Yhdenkään puoliso ei ole noilta ajoilta eivätkä puolisot tunne toisiaan.

Meillä on tapana tavata n. kolmen vuoden välein esim. jonkun mökillä. Saunotaan pitkän kaavan mukaan, loikoillaan nakuna paljussa, tehdään ruokaa ja juorutaan. Vaikka ei olla nähty pitkiin aikoihin ollaan heti samalla aaltopituudella. Ekat pari tuntia menee kun päivitetään kunkin kuulumiset, ne kipeätkin asiat. Illan kuluessa muistellaan menneitä ja sitä " onko kukaan ollu sen ja sen kanssa yhteydessä? Mitähän sille ja sille mahtaa kuulua?

Olis todella kummallista jos joku raahasi siippansa tuonne mukaan. Taustoittaisi koko ajan tälle ulkopuoliselle että kenestä puhutaan jne. Sauna pitäisi vuoroittaa ja uikkarit käyttöön uidessa ja paljussa jne. Tää on meidän juttu eikä meillä ole tarvetta tutustuttaa puolisoitamme keskenään.

Olis mielenkiintoista kuulla miksi tässä on jotain pahaa?

Ollaan kaikki samaa vuosikertaa ja täytetään tänä vuonna 47 vuottvuotta.

Näihin vuosiin mahtuu jo ensimmäisten yhteisten ystävien kuolemaa, yhdellä meistä oman lapsen kuolema, eroja, uusia rakkauksia, lapsia, omien vanhempien (moni meistä tuntee myös toistensa vanhempia) kuolemia jne. Ja tietty voittopuolisesti mukavia asioita.

Mutta ilmapiiri muuttuisi heti jos tonne tulisi mukaan jonkun puoliso, jolla ei olis historiaa meidän kanssa. Erityisesti joku yksittäinen puoliso joka olis kaikille tuntematon. Onneksi näin ei ole koskaan ollutkaan, kaikilla on sama ajatus noista harvinaisista reissuista.

Vierailija
65/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on naisporukka, joka koostuu kymmenestä tyypistä. Ollaan oltu yhdessä ala- ja yläasteella, osan kanssa vielä luonnossakin ja osa on opiskellut samassa yliopistossa/tiedekunnassa. Yhdenkään puoliso ei ole noilta ajoilta eivätkä puolisot tunne toisiaan.

Meillä on tapana tavata n. kolmen vuoden välein esim. jonkun mökillä. Saunotaan pitkän kaavan mukaan, loikoillaan nakuna paljussa, tehdään ruokaa ja juorutaan. Vaikka ei olla nähty pitkiin aikoihin ollaan heti samalla aaltopituudella. Ekat pari tuntia menee kun päivitetään kunkin kuulumiset, ne kipeätkin asiat. Illan kuluessa muistellaan menneitä ja sitä " onko kukaan ollu sen ja sen kanssa yhteydessä? Mitähän sille ja sille mahtaa kuulua?

Olis todella kummallista jos joku raahasi siippansa tuonne mukaan. Taustoittaisi koko ajan tälle ulkopuoliselle että kenestä puhutaan jne. Sauna pitäisi vuoroittaa ja uikkarit käyttöön uidessa ja paljussa jne. Tää on meidän juttu eikä meillä ole tarvetta tutustuttaa puolisoitamme keskenään.

Olen ollut tuossa tilanteessa enkä ole kysellyt mitään tai vaatinut juontoa. Parhaat jutut ja muistot puolisoni kaverit erikseen selostavat porukalla innoissaan, vieläpä moneen kertaan ja ihan omasta tahdostaan. Haluavat jakaa ja kertoa.

Ja se juoruilu ja vatvominen on muutenkin häviävän pieni osa siitä rennosta mökkilomasta.

Mikä vika taas on sekasaunassa? Ujoimmat saavat käyttää uikkareita, vähemmän vaivaa se on ujolle kuin muille, että kaikki miehet on pannassa.

Ihmeellisiä syitä jättää kumppanit pois. Tekosyitä ihan? Me ei voida kutsua sitä yhtä, kun meillä on tämä kermakakku ja sillä on laktoosi-intoleranssi.

Vierailija
66/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Mies vaatii mukaan jotta voi vahtia naista.

B. Nainen vatii mukaan jotta voi vahtia miestä.

Ps. Sopikaa seuraava tapaaminen uimahallin saunaan.

Vierailija
67/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tuossa tilanteessa enkä ole kysellyt mitään tai vaatinut juontoa. Parhaat jutut ja muistot puolisoni kaverit erikseen selostavat porukalla innoissaan, vieläpä moneen kertaan ja ihan omasta tahdostaan. Haluavat jakaa ja kertoa.

Ja se juoruilu ja vatvominen on muutenkin häviävän pieni osa siitä rennosta mökkilomasta.

Mikä vika taas on sekasaunassa? Ujoimmat saavat käyttää uikkareita, vähemmän vaivaa se on ujolle kuin muille, että kaikki miehet on pannassa.

Ihmeellisiä syitä jättää kumppanit pois. Tekosyitä ihan? Me ei voida kutsua sitä yhtä, kun meillä on tämä kermakakku ja sillä on laktoosi-intoleranssi.

Minä en ainakaan avautuisi omasta henkilökohtaisesta elämästäni kenellekään puolituntemattomalle joka ei edes kunnolla tunne minua.

Mikä helvetin pakko se siippa on ottaa mukaan? Eikö se nyt yhden illan pärjää yksinkin?

Jos kutsu on omille ystäville niin mikä siinä on vaikea ymmärtää? Tunnelma ei tosiaan ole sama kun paikalla on mies.

Vierailija
68/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinut kutsuttu mukaan? Jos oli niin no problem. Tai jos oli etukäteen varmistettu että asia ok. Olitko mukana vaikka kukaan/kukaan muu kuin vaimosi ei halunnut? Tässä ongelma. Tämäm voi verrata siihen että ottaa häihin avecin vaikka kutsussa ei ole asiasta mainittu eikä ilmoittanut. Se tuskin olisi av:lla ok mutta tämä on verrattava asia.

Vierailija
69/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nuorempana moni nainen käyttää noita tyttöjen iltoja tai reissuja savuverhona pettämiselle, joten en yhtään ihmettele etteivät kaikki miehet päästä naisiaan sellaisiin tai haluavat mukaan jos puolison on kyseiseen tapahtumaan ehdottomasti päästävä.

Itsekin olen tämän miehenä kokenut. Kun sitten aikani oltuani sinisilmäinen aloin selvittelemään tilannetta niin kävi ilmi, että alkuilta kyllä oltiin tyttöjen kesken (ryyppäystä, syömistä, saunomista), mutta sitten loppuilta oltiinkin baarissa miehiä metsästämässä. Sitten kun tulee aamuyöllä kotiin, niin siihenhän on jäänyt vielä kätevästi pari tuntia aikaa tehdä temput baarista löytyneen miehen kanssa tämän kotona.

Vierailija
70/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä haluat änkeä tollaseen tapaamiseen? Siis jos vaimosi ja yhdeksän ystävää tapaavat yhden illan jonkun mökillä ja kaikki muut tulevat ilman puolisoa ja lapsia ja vain te pariskuntaa. Miksi? Etkö luota puolisoon vai etkö osaa olla yhtä iltaa yksin?

Ei tässä puhuttu mistään viikon mökkilomasta vaan yhdestä illasta joka kyllä hyvin pitkälle ainakin meidän porukassa koostuu juttelusta ja siitä, että ollaan tuttuakin tutummassa porukassa ja kipeitäkin juttuja voidaan purkaa. Tapaamisen luonne muuttuisi ihan täysin jos paikalla olis yhtäkkiä joku ihan vieras ihminen. Ja toi saunajuttu :Että kun sä oot paikalla, niin rouvat vaan uikkaria päälle, koska sinä haluat porukan mukaan myös saunaan.

En vaan tajua tällaista.

Vierailija
71/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin nyt jo ex-mies oli tällainen mukaan änkeytyvä takiainen. Itseriittoinen mies, joka piti itse itseään suuressa arvossa lahjana maailmalle :D

Vierailija
72/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni raahaa minua miesvaltaisiin tapaamisiin. Eli olen ainoa nainen ja muut ovat miehen mieskavereita. Hyvin ovat ottaneet minut mukaan, mikseivät olisi?

Jos minun kaverini pitäisivät jotain tyttöjen iltoja, joihin ei saa tuoda kumppania (oli sitten nainen tai mies) niin en menisi itsekään.

Siis ettekö oikeasti osaa enää tehdä mitään yksin. Sairasta. Ei varmaan ne muut tytöt halua puhua omia asioitaan ainun miehesi kuullen. Älä ihmettele kun teitä ei kohta kumpaakaan kutsuta enää mihinkään kun aina tuotte sen kutsumattoman vieraan mukana.

Vierailija
73/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nuorempana moni nainen käyttää noita tyttöjen iltoja tai reissuja savuverhona pettämiselle, joten en yhtään ihmettele etteivät kaikki miehet päästä naisiaan sellaisiin tai haluavat mukaan jos puolison on kyseiseen tapahtumaan ehdottomasti päästävä.

Itsekin olen tämän miehenä kokenut. Kun sitten aikani oltuani sinisilmäinen aloin selvittelemään tilannetta niin kävi ilmi, että alkuilta kyllä oltiin tyttöjen kesken (ryyppäystä, syömistä, saunomista), mutta sitten loppuilta oltiinkin baarissa miehiä metsästämässä. Sitten kun tulee aamuyöllä kotiin, niin siihenhän on jäänyt vielä kätevästi pari tuntia aikaa tehdä temput baarista löytyneen miehen kanssa tämän kotona.

Jos luottamus omaan kumppaniin on noin nollassa niin päästä hänet menemään, löytää varmasti paremman kuin sinut. Ja miten niin kaikki miehet eivät PÄÄSTÄ aikuista ihmistä omiin menoihinsa? En minä aikuisena mitään lupaa kysele! Tuohan on jo vapaudenriisto.

Vierailija
74/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästä?! Huoh. Voi sitä pettää työpaikan vessassa, vanhempien luona käymässä, tyttöjen illalla, kotona ollessa yms. Jos on peittääkseen niin sen voi tehdä. Aika sairas suhde jos toiselta pitää kysyä lupa tai toisen on pakko olla vieressä 24/7 töissä, kaveri tapaamisissa ja kaikessa ettei toinen petä. Luottamus on kova sana. Jos ei siihen pysty niin ei kannata olla suhteessa.

Vierailija
75/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa?

No mitäpä luulet? Mulla on kans yks kaveri, joka suhteen alkuaikoina raahasi miestään kaikkiin juhliin, ja jos mies ei ollut fyysisesti mukana, niin sitä vitun puhelinta piti räplätä joka viides sekunti. Hiukan julmaa, myönnän mutta nykyään tuota kaveria harvoin kutsutaan yhtään mihinkään, ja tietenkin tulee sitten itkemään mulle asiasta, kun on niin yksinäistä. Niinpä, sen siitä saa kun unohtaa kaverinsa.

Ja kyllä, joo. Toimin itsekin erittäin lapsellisesti tässä tilanteessa, homma on se etten yksinkertaisesti voi sietää kaverini miestä, tai tämän sairaanloista mustasukkaisuutta.

Ja mitä siellä tyttöjenilloissa sitten tehdään? Jauhetaan paskaa miehistä, saunotaan, juodaan pari lasia viiniä yms. Tuskin miestä tälläinen kiinnostaa.

Sama, paitsi sillä erolla että jos/kun tämä kutsuttu tuli ilman sitä miestään niin räpläsi puhelintaan alkuillan ja lähti tosi aikaisin aina pois koska se sen kultsi tuli aina johonkin lähellä baariin ja ne halus viettää sitä yhteistä aikaa.

Sen jälkeen sai muutaman lapsen ja jossain vaiheessa haikaili sellaisen perinteistä tyttöjenillan pariin, missä ihan tyttöporukalla juodaan ja jutellaan ja illalla mennään baariin ilman miehiä.

Loppuviimein en ymmärrä että mistä se on saanut sen kaihon siihen tyttöjeniltaan, eihän tainnut koskaan osallistua sellaiseen. Sellaiseen iltaan missä räplää kännykkäänsä, lässyttää keksittyjä romanttisia juttuja lähestulkoon mykästä junttimiehestään niin kai tarkoitti niitä.

Parasta oli kun ajatteli että kaikki naiset on ihan kauhean kateellisia siitä sen miehestä ja siksi kukaan ei jaksa katsoa sen kännykänräpläämistä. Kateellisia kaikki..

Vierailija
76/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen kaveri, joka paljasti kertovansa KAIKKI hänelle uskotut asiat miehelleen. Siis ihan kaikki arkaluonteisetkin asiat, krempat, alapäävaivat, sydänsurut, mistä nyt voi kuvitella naispuoliselle ystävälleen avautuvansa. Lisäsi vielä nauraen, että hänelle ei kannata puhua ellei hyväksy sitä, että kaikki menee myös Pekan tietoon. Itsellä jäi tässä vaiheessa suu auki.

Voitte kuvitella etten ole tuon jälkeen puhunut hänelle henkilökohtaisia asioitani. Viime tapaamisestakin tulee kohta vuoden päivät. Meillä ikää kohta 40 ja olen parisuhteessa itsekin, mutten todellakaan kerro kaikkia ystävieni asioita miehelleni. Johan se sanoisikin, että mitä ihmettä sä puhut mulle noita Siirin henkilökohtaisia asioita, eikö ne ole teidän välisiä juttuja?

Vierailija
77/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se baari ole mikään synonyymi pettämiselle. Meillä tyttöjen ilta tarkoittaa sitä, että mennään tyttöjen kanssa baariin avautumaan ja juomaan kaljaa. Ei isketä miehiä, ei juuri edes vilkuilla ympärille, jos joku tuppautuu seuraan niin sanotaan ei kiitos. Kyllä ihmettelisin, jos kumppani saisi kilarit koska on luullut tyttöjen illan tarkoittavan saunomista kämpillä.

78/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuttu joka toimii samallalailla ja taustalla sairaalloinen mustasukkaisuus. Useimmiten ei kyllä edes tule mihinkään mihin kutsutaan, mutta silloin kun on ns. pakko niin mies aina mukana ja useimmiten kylläkin mies on siinä kunnossa että sammuu samantien.

Vierailija
79/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se auta kuin jättää tällainen kaveri kutsumatta jatkossa. Ei ole iso menetys ja elämänlaatu paranee.

Vierailija
80/109 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiselvä tapaus.

Mies on patologisen mustasukkainen,

kadehtii naiselta jopa tämän kavereita,

mitään elämää ei saisi olla ilman miestä, koska hänellä ei itsellään ole kavereita.

Tuttu ihmistyyppi.

Nuorena erehdyin yhteen tällaisen hyypiön kanssa,

hän raivostui kun kuuli että minut kutsuttiin tyttöjen iltaan. Itse hän ei saanut koskaan kutsua keneltäkään, mihinkään. Äiti vain soitteli miehelle.

Pääsin eroon ukosta, enkä ikinä enää sorru tällaiseen riippakiveen.

Tällainen mustasukkainen, vahtiva mies on usein vaarallinen sille naiselle. Hän voi lyödä, jos nainen yrittää irrottautua suhteesta.

Oikea ystävä yrittäisi ottaisi selvää tältä naiselta, olisiko hän tuen tai Turvakoti-paikan tarpeessa.

No, ap,

voisiko olla niin että tämä miestään mukana raahaava kaverinne on pahassa pulassa tämän miehen kanssa?

Hänet pakotetaan olemaan miehen kanssa kahdestaan 24/7.

Mies harjoittaa väkivaltaa kaverianne kohtaan, todennäköisesti myös vapaudenriistoa ja uhkailua.

Pistäkääs pystyyn oikein kunnon naisten Brain Storm-kutsut,

jossa pohditte ja selvittelette, miten pahassa jamassa ystävänne on,

miten hän pääsisi elävänä eroon miehestään, olisiko hänelle tilaa Turvakodissa, koska ja miten hän pääsisi sinne,

mistä saisi oman asunnon ja rahat muuttoon ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi