Elän kulissiliitossa, haluatko kysyä jotain?
Näin tylsän perjantai-illan kunniaksi. Lapsia meillä ei ole.
Kommentit (61)
Kulissiavioliitossa ei ole seksiä vaan molemmat hoitelee omat seksielämänsä muualla.
Tosiaan teillä on järkiavioliitto ilman suuria tunteita tai odotuksia.
Seksiä monta kertaa kuukaudessa? Tuohan on oikein intohimoinen suhde useimpiin muihin verrattuna!
Mikä tuossa on ihmeellistä? tai oikeastaa se, että ap. on rehellinen 70% naisista ei ole. Arvio perustuu sellaisiin tilanteisiin , kun olen sattunut naisporukkaan ainoana miehenä. Sellaista sattuu tällaiselle sovinisti sialle, jolla ei edes ole vakisuhdetta. Sattumaan vaikuttaa suuresti se, että asun lähellä lapin turistikohdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tspaisit jossain miehen joka veisi jalat alta ja rakastuisit täysin? Olisitko valmis lopettamaan liittosi ja lähtemään rakkauden mukaan?
Vaikea arvailla, kun tätä ei ole koskaan tapahtunut, mutten sano, että se olisi täysin mahdotonta. Pitäisin kuitenkin varsin epätodennäköisenä. Vaikka voihan käin tietysti käydä miehellekin.
Tuossa kommentoitiin sitä, mikä on kulissiliitto ja mikä ei: itse pidän kulissiliittona liittoa, jossa ei olla tunnesyistä. Tietysti järkiliitto voisi olla osuvampi sana. Joka tapauksessa sukulaiset ja suurin osa tuttavista käsittääkseni (ainakin heidän puheistaan päätellen) pitää liittoamme ihan onnellisena ja tavallisena. Muutama läheinen ystävä on tiennyt totuuden suhteen alkuajoista lähtien.
Ap
Teillähän on keskimääräistä parempi, suhde. Useimissa liitoissa tunteita ovat viha, halveksunta ja kateus. Silloin on tunteita mukana, ihan Suomi kansalliseen tapaan.
Vierailija kirjoitti:
" Tai alun perin rakkaudesta solmittu liitto, jossa puolisot ovat alkaneet inhota ja halveksia toisiaan, mutta eivät kestä eron tuomaa häpeää ja sinnittelevät yhdessä, vaikka yhdessäoleminen on vaikeaa."
Minä elän juuri tuollaisessa liitossa. Eikä arkikaan suju. Emme edes puhu toisillemme enää. Ei siitä häpeästäkään pian paljoa välitä, joten ero on edessä.
Varmaan suurinosa liitoista on tuollaisia, kukaan ei vain tunnusta, erokin on kyllä tunnustaminen mutta leikitään että ei ole. Puolet liitoista päätyy eroon, ja sellaisia edelläkerrottuja on lisäksi, joten matemaattisesti väitteeni toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Tai alun perin rakkaudesta solmittu liitto, jossa puolisot ovat alkaneet inhota ja halveksia toisiaan, mutta eivät kestä eron tuomaa häpeää ja sinnittelevät yhdessä, vaikka yhdessäoleminen on vaikeaa."
Minä elän juuri tuollaisessa liitossa. Eikä arkikaan suju. Emme edes puhu toisillemme enää. Ei siitä häpeästäkään pian paljoa välitä, joten ero on edessä.
Tuollaisessa tilanteessa ero onkin varmasti paras ratkaisu. Tsemppiä siihen!
Ap
Helppohan sinun on sanoa, kun elät itse onnellisessa liitossa.
Olenko minä jotenkin epänormaalissa suhteessa? Olemme olleet 35 vuotta naimisissa ja me olemme sopuisa rakastava pari. Tykkään miehestäni. Kai hänkin minusta kun niin sanoo. Lapset on kivoja ja hyvin hoidettu. Ei taloudellisia ongelmia enää kun lainat maksettu. On ollut tietty riitoja ja pettämistäkin joskus nuorena mutta niistä selvittiin.
Molempien perheet olivat samanlaisia. Ei avioeroja eikä alkoholismia tai isompia riitoja.
Miten teillä joilla menee huonosti, onko lapsuuden perheissännekin ollut huono ilmapiiri?
Vierailija kirjoitti:
Oletko huolissasi siitä, että jäät hieman vanhempana yksin ja mies ehtii vielä naimisiin ja voi vaikka saada lapsen? Hän voi vielä "edustaakin" sitten uuden naisensa kanssa.
Etkö itse kaipaa elämääsi rakkautta ja intohimoa?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista että hankitte lapsia?
Ei, en koe sen erityisemmin kaipaavani kumpaakaan. En halua lapsia kuten ei mieskään, mutta olisinhan minäkin eron jälkeen yhtälailla vapaa aloittamaan uuden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä mukavaa yhdessä? Nauratteko, jutteletteko?
Tätä piti aika pitkään miettiä ennen kuin osasin vastata. Puhumme työasioista, mutta emme me mitään syvällisiä keskusteluita käy muista aiheista. Enkä pysty muistamaan koska olisimme kunnolla nauraneet viimeksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Seksiä monta kertaa kuukaudessa? Tuohan on oikein intohimoinen suhde useimpiin muihin verrattuna!
Vierailija kirjoitti:
Kulissiavioliitossa ei ole seksiä vaan molemmat hoitelee omat seksielämänsä muualla.
Tosiaan teillä on järkiavioliitto ilman suuria tunteita tai odotuksia.
Haha, ehkä sitten näin. Minun puolestani mies voisi kyllä seksissä olla kuka tahansa, en tiedä ajatteleeko hän minusta samalla tavalla. Ehkä, luultavasti.
Ap
Nukutteko yhdessä ja miten päädytte harrastamaan seksiä? Ystäviä ette ilmeisesti ainakaan ole keskenänne.
Vierailija kirjoitti:
Näin tylsän perjantai-illan kunniaksi. Lapsia meillä ei ole.
MIKSI?
Vierailija kirjoitti:
Nukutteko yhdessä ja miten päädytte harrastamaan seksiä? Ystäviä ette ilmeisesti ainakaan ole keskenänne.
Nukumme yhdessä. Seksiä päädymme harrastamaan yleensä lähinnä sen jälkeen, jos olemme olleet jossain (yleensä töiden kautta), missä olemme molemmat juoneet ainakin sen lasin viiniä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole sivusuhdetta enkä sellaista koe kaipaavanikaan, miehestä en ole varma (siis onko tai haluaisiko). Tosin meillä on seksiä ihan keskenämmekin.
Ap
No mikäs hätä sitten, toisilla ei ole kulississa seksiäkään, suudelmista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole sivusuhdetta enkä sellaista koe kaipaavanikaan, miehestä en ole varma (siis onko tai haluaisiko). Tosin meillä on seksiä ihan keskenämmekin.
Ap
No mikäs hätä sitten, toisilla ei ole kulississa seksiäkään, suudelmista puhumattakaan.
Niin, meillä on olevinaan sellainen ihan normaali avioliitto eikä seksiä eikä pussailua ole ollut kertaakaan yli neljään vuoteen. Eikä tässä silti eroamassa olla eikä kummallakaan (ainakaan tietääkseni) ole eikä ole ollut muita suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta, enkä ole tässä mihinkään lähdössäkään.
Ap
Et ole kulissiliitossa.
Minä taas olen. Meillä on aviomieheni kanssa omat elämät, kumpikaan ei tiedä toistensa menoista tai tekemisistä. Saman katon alla käytännön syistä, kuten kämppikset.
Mitään seksiä tai suudelmia meillä ei todellakaan ole, vaan erilliset makuuhuoneet. Toisiamme kunnioitamme sen verran, ettei seksiä harrasteta silloin kun toinen on kotona.
Vierailija kirjoitti:
Et ole kulissiliitossa.
Minä taas olen. Meillä on aviomieheni kanssa omat elämät, kumpikaan ei tiedä toistensa menoista tai tekemisistä. Saman katon alla käytännön syistä, kuten kämppikset.
Mitään seksiä tai suudelmia meillä ei todellakaan ole, vaan erilliset makuuhuoneet. Toisiamme kunnioitamme sen verran, ettei seksiä harrasteta silloin kun toinen on kotona.
Eiväthän apn ja miehensä elämät näytä kohtaavan kuin töiden merkissä ja satunnaisesti kännissä.
#asiat... ja järkiliittoon voi myös kasvaa romantiikkaa.