Elän kulissiliitossa, haluatko kysyä jotain?
Näin tylsän perjantai-illan kunniaksi. Lapsia meillä ei ole.
Kommentit (61)
Aika pitkälti rahan takia ja siksi, että parisuhde on molempien yritystoiminnan kannalta enemmän kuin järkevä. En tätä sen enempää avaa, etteivät tutut tunnista.
Ap
Minulla ei ole sivusuhdetta enkä sellaista koe kaipaavanikaan, miehestä en ole varma (siis onko tai haluaisiko). Tosin meillä on seksiä ihan keskenämmekin.
Ap
Onni ennen kaikkea kirjoitti:
Onnea valitsemallasi tiellä.
Haha, kiitos!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko liitto ollut kulissi alusta asti vai muuttunut sellaiseksi?
On ollut aina, minun puoleltani. Mieheni kylläkin rakastui minuun, minä en vain koskaan häneen, vaikka parisuhteeseen ryhdyinkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut aina, minun puoleltani. Mieheni kylläkin rakastui minuun, minä en vain koskaan häneen, vaikka parisuhteeseen ryhdyinkin.
Ap
Miksi?
Utelias Ulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi?
Koska se oli järkevää ja hän vaikutti hyvältä mieheltä, mikä hän onkin.
Ap
Sama. Olen elänyt kulissiavioliitossa jo n. 20 v. En suostu luopumaan ns. "saavutetuista eduista". Ennemmin varakkaana ja tyytyväisenä näin, kuin koyhänä ja apeana kituutta elämän reunassa kiinni.
Entä jos tspaisit jossain miehen joka veisi jalat alta ja rakastuisit täysin? Olisitko valmis lopettamaan liittosi ja lähtemään rakkauden mukaan?
Minä en sanoisi tuota kulissiliitoksi. Kulissiliitto on vaikkapa sellainen, missä homo menee heteronaisen kanssa naimisiin peitelläkseen homouttaan ulkopuolisilta. Tai alun perin rakkaudesta solmittu liitto, jossa puolisot ovat alkaneet inhota ja halveksia toisiaan, mutta eivät kestä eron tuomaa häpeää ja sinnittelevät yhdessä, vaikka yhdessäoleminen on vaikeaa.
Ap:n kuvailema liitto on minun kirjoissani järkiliitto. Yhdessä ollaan, koska se on järkevää. Ja viihdytäänkin, koska seksiäkin on kuvioissa. Varmaan useimmat liitot päätyvät tuon kaltaiseen tilaan alkuhuuman jälkeen. Ap:lla on vain se alkuhuuma jäänyt kokematta. Mies kuitenkin rakastaa ap:tä ja ap arvostaa ja kunnioittaa miestään. En näe tuossa mitään pahaa enkä kulissia, vaan hyvää, jaettua arkea.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tspaisit jossain miehen joka veisi jalat alta ja rakastuisit täysin? Olisitko valmis lopettamaan liittosi ja lähtemään rakkauden mukaan?
Vaikea arvailla, kun tätä ei ole koskaan tapahtunut, mutten sano, että se olisi täysin mahdotonta. Pitäisin kuitenkin varsin epätodennäköisenä. Vaikka voihan käin tietysti käydä miehellekin.
Tuossa kommentoitiin sitä, mikä on kulissiliitto ja mikä ei: itse pidän kulissiliittona liittoa, jossa ei olla tunnesyistä. Tietysti järkiliitto voisi olla osuvampi sana. Joka tapauksessa sukulaiset ja suurin osa tuttavista käsittääkseni (ainakin heidän puheistaan päätellen) pitää liittoamme ihan onnellisena ja tavallisena. Muutama läheinen ystävä on tiennyt totuuden suhteen alkuajoista lähtien.
Ap
Haluaisitko itse olla liitossa, jossa miehesi on kanssasi jostain muusta syystä kuin rakkaudesta?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko itse olla liitossa, jossa miehesi on kanssasi jostain muusta syystä kuin rakkaudesta?
Kuten sanottu, miehellä saattaa tälläkin hetkellä hyvin olla sivusuhde, enkä todellakaan tiedä, rakastaako hän minua enää, vaikka suhteen alussa rakkautta hänen puoleltaan olikin. Niin kauan kun arki pysyy hyvänä eikä kuvioissa ole väkivaltaa tms, niin minulle on ihan sama miksi hän on kanssani.
Ap
Etkö tuntis häpeää tai itseäsi arvottomaksi jos miehelläsi olisi myös toinen tai toisia naisia ja te yhdessä edelleen naimisissa ja "kyläläiset" tai tuttavapiiri tietäisi miehen suhteesta/suhteista? Saisit varmasti sääliä osaksesi. Eikö kulissit siinä vaiheessa olisi jo turhat?
Rahanko takia?