Onkohan miehen lapsella joku hätänä? Vai onko normaalia että 6-v haluaa muuttaa isälleen jonka kans ei
ole ikinä asunut edes yhdessä? Kohta puoli vuotta "äitipuoleutta" takana, varauduin siihen että äitipuolia vihataan suunnilleen mut tää tyttö onkin varsinainen takiainen joka nyt haluis jo muuttaa meille :/ Äidillään 2 pienempää lasta muista suhteista ja varmaan huomion puutetta siellä, mietin onko jotain pahempaakin (ainakin äiti käyttää reilusti päihteitä eikä ikinä osta lapsille mitään) ja miten noihin puheisiin pitäis suhtautua :/ Tyttö menee eskariin syksyllä niin kai ne puuttuu jos lapsella ei hyvät kotiolot?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen taustat...
'en usko, että mies haluaisi lapsen tänne muuttavan, enkä minäkään'.
Siis voi lapsiraukkaa!No eikö se ois oudompaa, että haluttais käytännössä vieraan lapsen muuttavan meille??
On joo miehen biologinen lapsi ja on halunnu kantaa vastuunsa ja kantanutkin elarien muodossa ja tapaamalla lasta. Ollaan hänelle mukavia ja vastuullisia aikuisia silloin harvoin kun meillä käy. Mutta ei meillä mitään intressiä ole ryhtyä lähivanhemmiksi eikä olla niin läheisiäkään, että sikäli lapsen puheet tuntuneet oudoilta. Mun työkaveri joka on lastentarhanopettaja mainitsi yhdestä lapsesta heidän päiväkotiryhmässä joka on muuttamassa suunnilleen jokaiselle aikuiselle joka antaa yhtään huomiota. On suurperheen nuorimmaisia. Eli ehkä kyse on vaan tuosta eikä muusta..
No mieshän ei sun kertomuksen mukaan todellakaan ole kantanut vastuutaan.
Miehesi tulee hankkia puhtaita vaatteita lapselleen jos tai kun lapsi käy teillä. Miehesi vastuu. Luuletko hän että kaikki on hoidettu kun elarit on maksettu ja ottaa silloin tällöin hoitoon. Lapsesta pitäisi ottaa suurempi vastuu. Huolehtia uudet toppavaatteet ja kengät ja viedä harrastuksiin. Tekeekö äiti kaiken perusarjen? Ja miehesi rusinat pullasta? Kuvittelee että elareilla hoituu.
Tuon ikäiset lapset puhuvat kaikenlaista, mutta seuraa tilannetta ja toimi tarvittaessa. Jos hätää ei ole ja lasu kimpussa niin se on aina eikä tee äidin arjesta ainakaan helpompaa. Ja tietysti jos ongelmia on lapsi muuttaisi teille. Siis Isälleen. Ja sinulla ei pitäisi olla nurinaa sillä seurustelet miehen kanssa jolla lapsi. Hänen pitäisi muutenkin ottaa enemmän vastuuta lapsen arjesta. En yhtään ihmettele jos äiti on väsynyt ja juhlii jos huolehtii 3 lapsesta yksin tai epämääräinen miesystävä kanssa. Miehesi on yhtä paljon kuin lapsen äiti vastuussa että lapsi voi hyvin ja että millaiseksi kasvaa. Kiitos sinulle että huolehdit lapsesta ja että mietit asiaa. Ja toimi tarpeen vaatiessa. Ja muista että lapsi ei puhu väkivallasta ulospäin. Vaikka tuon ikäisillä on paaaaljon mustelmia!
Vaikeapa tätä on analysoida näillä tiedoilla. Nyxät usein kuvittelevat pelastavansa sekä miehen että lapset joltain hirveältä.
Juhlinta....? Kyllä minäkin käyn nyt uudelleen viihteellä.
Likaiset vaatteet...? No vähän hälyyttävämpää. Meillä näitä ei ole, mutta täällä maalla normaalia monessa hyvässä ydinperheessäkin.
Mustelmat...? Minun 3 lastani ovat alakoulun loppuun asti olleet varsinkin käsistä ja jaloista aina mustelmilla.
Halu muuttaa etäperheeseen....? Kohtuullisen normaalia. Äiti pitää kuria ja elää normiarkea. Etäperheessä käynti on aina poikkeus ja kivaa.
Ei tykkää äidin uudesta puolisosta...? Meillä tullaan asiallisesti toimeen minun uuden miesystäväni kanssa. Miesystävän lapset taas puolestaan pitävät minua välillä "tyhmänä". Nähdäkseni siihen on syynä ainoastaan jonkinlainen mustasukkaisuuus isästään, jonka luona viettävät suurimman osan aikaansa.
Päihteiden käyttö kotona...? Hälyyttävää, mutta täysin arvailujen varassa tässä tapauksessa.
Eli nyt tarkkana. Jos huolelle on perusteet, on tietysti toimittava. Mutta ei pidä tutkia ennen kuin hutkii. Exän nyxäkin on erityisen huolissaan minun lapsistani. Jokainen minut tunteva (ex mukaanlukien) tietää, että huoli on täysin aiheeton.