Vihaan pyöräilijöitä
Kommentit (20)
AP, käsi sydämellä, milloin viimeksi itse pyöräilit?
Niinpä, vihaat ihmisiä jotka tekevät sitä mitä et itse tee. Eli olet samaistumiskyvytön. Ei tässä ole mitään muuta.
Pyöräilijöitä vihaavat yleensä he, jotka eivät seuraa liikennettä ja sen seurauksena säikähtävät kun pyöräilijä menee ohi tai ajaa edestä.
Osa vihaa taas siksi, että pyöräilijät eivät noudata liikennesääntöjä. Käy joskus huviksesi kokeilemassa pyöräilyä kaupunkien keskustojen tuntumassa. Katukivetysten loivennukset ovat välillä sitä luokkaa, että pyöräily on yhtä jarruttamista ja kiihdyttämistä kun noista pitää mennä kävelyvauhtia. Vieressä kun menee hiljainen autotie, niin paljon sujuvammin siinä polkee. Toisinaan pitää polkea ajoradalla ja sitten alkaa pyörätie, niin sinne ei pääsekään siirtymään, koska loivennus on tehty niin huonosti, että pyörä pitää nostaa pyörätielle. Tuonne pääsisi jos ajaisi suoraan kohti reunakivetystä, mutta kun olet ajoradalla, niin et voi koukata yhtäkkiä keskelle tietä, jotta voit lähestyä katukivetystä kohtisuoraan. Vinottain ei pääse tai kaatuu. Silloin ajan mieluummin autotietä niin pitkään, että tulee autoille tarkoitettu risteys kyseiseen suuntaa, josta pääseekin pyörätielle.
Liikennevalot on ohjelmoitu siten, että kääntyville autoilijoille on erillinen kaista, jossa on nuolivalot. Tietenkin tuota kaistaa ylittäessä pyöräilijällä on punaiset valot. Sitten kun valot vaihtuu vihreäksi, niin sen varsinaisen tien ylittävät valot vaihtuvatkin punaiseksi. Siten joutuu odottamaan kahdet valot yhdessä risteyksessä vain siksi, että autoilijoille piti mennä laittamaan nuolivalot. Tämä sellaisissakin paikoissa, jossa on niin vähän kevyttä liikennettä, että autoilijat voisivat ihan hyvin väistää nämä liikenteen ruuhkautumatta. Näissä tilanteissa tietenkin ylitän tuon kääntyvien kaistan päin punaisia jos autoja ei tule. Samoin on raivostuttavaa, että kevyelle liikenteelle ei vaihdu vihreät automaattisesti, vaan pitää painaa nappia, joka ei yleensä edes ehdi tähän kiertoon, vaan vasta seuraavaan. Joissakin kohtaa pitää pyöräillä autotiellä, mutta risteyksessä on tunnistavat valot, jotka eivät vaihdu koskaan vihreiksi ellei risteykseen tule myös autoa samasta suunnasta.
Ikävä kyllä pyöräilyä ei ole juurikaan suunniteltu, vaan laitettu vain pyöräteitä siihen mihin ne saa hyvin mahtumaan. Jos haluaisi tehdä pyöräilystä sujuvaa, niin pitäisi kiinnittää huomiota reittien yhtenäisyyteen, opasteisiin, tien laatuun jne. Typeryyksiä näkee vaikka millä mitalla ja liikennesääntöjen rikkominen on toisinaan välttämätöntä, jotta pyöräily olisi sujuvaa. Kaikille tämä ei ole mikään harrastus, vaan pääsiallinen tapa liikkua paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijöitä vihaavat yleensä he, jotka eivät seuraa liikennettä ja sen seurauksena säikähtävät kun pyöräilijä menee ohi tai ajaa edestä.
Osa vihaa taas siksi, että pyöräilijät eivät noudata liikennesääntöjä. Käy joskus huviksesi kokeilemassa pyöräilyä kaupunkien keskustojen tuntumassa. Katukivetysten loivennukset ovat välillä sitä luokkaa, että pyöräily on yhtä jarruttamista ja kiihdyttämistä kun noista pitää mennä kävelyvauhtia. Vieressä kun menee hiljainen autotie, niin paljon sujuvammin siinä polkee. Toisinaan pitää polkea ajoradalla ja sitten alkaa pyörätie, niin sinne ei pääsekään siirtymään, koska loivennus on tehty niin huonosti, että pyörä pitää nostaa pyörätielle. Tuonne pääsisi jos ajaisi suoraan kohti reunakivetystä, mutta kun olet ajoradalla, niin et voi koukata yhtäkkiä keskelle tietä, jotta voit lähestyä katukivetystä kohtisuoraan. Vinottain ei pääse tai kaatuu. Silloin ajan mieluummin autotietä niin pitkään, että tulee autoille tarkoitettu risteys kyseiseen suuntaa, josta pääseekin pyörätielle.
Liikennevalot on ohjelmoitu siten, että kääntyville autoilijoille on erillinen kaista, jossa on nuolivalot. Tietenkin tuota kaistaa ylittäessä pyöräilijällä on punaiset valot. Sitten kun valot vaihtuu vihreäksi, niin sen varsinaisen tien ylittävät valot vaihtuvatkin punaiseksi. Siten joutuu odottamaan kahdet valot yhdessä risteyksessä vain siksi, että autoilijoille piti mennä laittamaan nuolivalot. Tämä sellaisissakin paikoissa, jossa on niin vähän kevyttä liikennettä, että autoilijat voisivat ihan hyvin väistää nämä liikenteen ruuhkautumatta. Näissä tilanteissa tietenkin ylitän tuon kääntyvien kaistan päin punaisia jos autoja ei tule. Samoin on raivostuttavaa, että kevyelle liikenteelle ei vaihdu vihreät automaattisesti, vaan pitää painaa nappia, joka ei yleensä edes ehdi tähän kiertoon, vaan vasta seuraavaan. Joissakin kohtaa pitää pyöräillä autotiellä, mutta risteyksessä on tunnistavat valot, jotka eivät vaihdu koskaan vihreiksi ellei risteykseen tule myös autoa samasta suunnasta.
Ikävä kyllä pyöräilyä ei ole juurikaan suunniteltu, vaan laitettu vain pyöräteitä siihen mihin ne saa hyvin mahtumaan. Jos haluaisi tehdä pyöräilystä sujuvaa, niin pitäisi kiinnittää huomiota reittien yhtenäisyyteen, opasteisiin, tien laatuun jne. Typeryyksiä näkee vaikka millä mitalla ja liikennesääntöjen rikkominen on toisinaan välttämätöntä, jotta pyöräily olisi sujuvaa. Kaikille tämä ei ole mikään harrastus, vaan pääsiallinen tapa liikkua paikasta toiseen.
Kaikesta muusta samaa mieltä paitsi tästä. Muuten hyvä kirjoitus. Yleensä ne, jotka eivät pyöräile eivät pysty ymmärtämään. Jalankulkijan mielestä hän voi tehdä äkkiliikkeen pyörätien yli nappikuulokkeet päässä. Bussista hypätään suoraan eteenpäin ilman,e ttä katsotaan noh,mihinkään suuntaan.
Autoilijat viis veisaavat suojatiellä pyörää taluttavista pyöräilijöistä, vaikka ovatkin väistämisvelvollisia. Moni autoilija ei myöskään katso kuin vasemmalle, että "tuleeko autoja". Stadissa pyöräily on yhtä kärsimysnäytelmää verrattuna Kööpenhaminaan tai varsinkaan Amsterdamiin. Siellä katsotaan kieroon, jos oot niiden alueella. Suomessa tuntuu että vaikka pyöräilijöitä ja ihmisiä on vähän niin on"paljon" pyöräilijöitä. Ehkä syynä epäonnistunut infra tms.
Mäkin vihaan, ovat järjestäin mulkkuja ihmisiä. Itse pyöräilen cyclocrossilla, mutta en halua pukeutua siittiöksi etteivät ihmiset pidä minuakin mulkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin vihaan, ovat järjestäin mulkkuja ihmisiä. Itse pyöräilen cyclocrossilla, mutta en halua pukeutua siittiöksi etteivät ihmiset pidä minuakin mulkkuna.
Sana on järjestään, ei järjestäin.
verbin toisen infinitiivin
instruktiivi, ja sen merkityksenä
on ’siten, että järjestää.
Itse pyöräilen maantiepyörällä ja pukeudun sukkahousunaiseksi. Se on kuin Bemarilla liikenteessä-on paljon enemmän niitä jotka vihaavat tai pelkäävät juuri BMW-kuskeja, vaikka Skoda-kuski käyttäytyisi urpommin.
Your car runs on money and saves you the fat. My bicycle runs on fat and saves me the money.
Vierailija kirjoitti:
Your car runs on money and saves you the fat. My bicycle runs on fat and saves me the money.
Bitte...?
taidanpa mennä tänään taas suhuttelemaan. Siellä ne diabetestapaukset sitten taas katsoo naama rutussa mun teräs reisiä
Vihaan myös pyöräilijöitä, koska ajavat yleensä aivan liian lujaa ja piittaamattomasti. Kaikki vaaratilanteet ovat olleet juurikin muiden pyöräilijöiden takia. Jonkin sortin hidasteet voisivat tulla kyseeseen ainakin muutamassa vaaranpaikassa.
Autoilijoista ei ole valittamista, joskin yli 10 vuotta autoilleena tiedän tasan tarkkaan peltilehmien liikeradat, koska kuski näkee minut ja voiko auto pysähtyä vai ei. Sen avulla pääsen aina jouhevasti tien yli.
Mä olen pyöräilijä täällä maaseudulla jossa ei ole kelvejä eikä edes viivoja asfaltilla. Välillä saa ajaa tunnin pari ennenkuin edes se yksi autoilija sattuu vastaan tulemaan. Ja se tulee kovaa ja saa slaagin kun tiellä on toinenkin tienkäyttäjä. Ennakointi pelastaisi monen tilanteen. Mutta juuri nämä häkkiset jotka luulee olevansa tiellä yksin ovat pahimpia. Täällä ei poliiseja ole joten joka suoralla testataan miten se auto kiihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pyöräilijä täällä maaseudulla jossa ei ole kelvejä eikä edes viivoja asfaltilla. Välillä saa ajaa tunnin pari ennenkuin edes se yksi autoilija sattuu vastaan tulemaan. Ja se tulee kovaa ja saa slaagin kun tiellä on toinenkin tienkäyttäjä. Ennakointi pelastaisi monen tilanteen. Mutta juuri nämä häkkiset jotka luulee olevansa tiellä yksin ovat pahimpia. Täällä ei poliiseja ole joten joka suoralla testataan miten se auto kiihtyy.
Aivan liikaa vaadittu, että pitäisi varautua siihen että tiellä saattaa olla joku muukin. Autoilija on Suomessa kuningas ja muut saavat alistua autoilijalle ja väistää.
Ymmärrän vihaa pyöräilijöitä kohtaan, jos mietitään miten huonosti suuri osa pyöräilijöistä tietää tai tottelee sääntöjä kaupunkiliikenteessä. Ainakin täällä missä asun näyttää hyvin monelle pyöräilijälle olevan epäselvää missä he saavat pyörällään ajaa, milloin he saavat ylittää suojatien ja miten yms. Aiheuttaa keskustassa autoileville usein vaarallisia tilanteita, kun pyörä sotkee täyttä vauhtia suojatielle auton eteen säännöistä välittämättä.
Muuten pyöräily on kyllä mukava urheilulaji ja keskustan ulkopuolella ei ole ollut pyöräilijöistä mitään haittaa.
Ap.Hanki lääkitys taas kohdalleen siltä sinua hoitavalta lekuriltasi ...(liikaa niitä kierroksia päällä nyt sulla taas)
onneksi ne muut pyöräilee siellä joka päivä omistaen teräsreidet eikä tajua et ne saa muutenkin kun pyöräilemällä.... minusta ainakin hyvä juttu ettei saastuta luontoa menkööt vaikka kontaten. jokainen pukeutukoot miten parhaaksi näkee... on kyllä lapsellista porukkaa..... lisäksi vitsiä heitetään minusta aika ala-arvoisilla asioilla. toivottavasti luonto hoitaa teidät.
Kunpa kaikki oyöräilijät olisikin niitä kuntopyöräilijöitä, jotka yleisesti ottaen osaavat säännöt ja noudattavat niitä.
Kaupungissa saa henkensä kaupalla liikkua, kun jopoilijat ja hipit pörräävät punaisia päin, yksisuuntaista väärään suuntaan ja pitkin jalkakäytäviä. Heillä on oikeus kääntyä suoraan eteen suojatielle, koska luulevat olevansa jalankulkijoita. Läheltä pitää ihan koko ajan.
Ootas kun soitat torvea tai huudat jos olet kävellen, keskariahan sieltä tulee.
Täällä haisee sairaalloinen ylipaino.