Lue keskustelun säännöt.
Äitien vaikutus tyttäriin
28.07.2017 |
Miten äitisi asenne ja kommentit ovat vaikuttaneet itsetuntoosi ja siihen miten näet itsesi? Sekä positiivisia että negatiivisia tarinoita otetaan vastaan!
Kommentit (2)
Negatiivisesti. Aina kuittailua painosta,milloin liian lihava milloin liian laiha. Aina yritti nolata sisaruksia toisten edessä ja jos suuttui niin oli huumorintajuton. Kaikki olisi pitänyt mennä niinkuin ÄITI halusi.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Huonosti. Olin ennen painavampi, ja sain kuulla siitä jatkuvasti kuittailuja, milloin nimiteltiin elefantiksi tai annettiin ymmärtää ettei kukaan voi koskaan välittää minusta jos en laihdu. (Huom. Painavimmillaankin painoindeksini oli "vain" 25-26, eli ei todellakaan ollut mitään älytöntä ylipainoa).
No, yhtäkkiä aloin laihtua silmissä, ja painoindeksini hyppäsi sinne 19 tietämille. Itse olin tyytyväisempi, kun olin lakannut syömästä niin paljon herkkuja, ja kuntoilin enemmän. Vaan mitä sanoi äiti? sama meno jatkui, vain käänteisenä. "Mikä riuku, sairaalta tuo näyttää, koita nyt hyvä ihminen syödä enemmän" jnejne.
Sai aika pahasti oppia että ilmeisesti et ole missään koossa hyvä, aiheutti vuosiksi ongelmia syömisen kanssa ja samaten urheilun. Nykyään haistatan pitkät ja yritän vain oppia rakastamaan itseäni juuri sellaisena kuin olen.