Miksi iltapäivälehtien toimittelijat ovat niin huonoja työssään?
Oikeita uutisia kirjoittavat harvoin ja silloikin ne sisältävät asiavirheitä, kielioppivirheitä ja ovat usein puolueellisia.
Roskaa kirjoittavat enimmäkseen mutta nämäkin jutut omaavat edellämainitut ongelmat ja lisäksi ovat usein varastettu jostain tai sitten itse huonosti käännetty jostain oikeasta lehdestä.
Miksi näillä toimittelijoilla ei ole mitään ammattitaitoa, ammattietiikasta nyt puhumattakaan?
Kommentit (29)
Koska kyseiset lehdet ovat roskalehtiä. Toimittelijat vastaavat lehden tasoa.
Toimittelijoilta ei vaadita mitään koska lukijakunta tyytyy mihin vain.
Se yksi toimittelija tekee varmaan jutun tästäkin. "Vauva.fi ei arvosta työtäni".
Sitä tehdään mitä lukijakunta haluaa. Iltapäivälehdet näkevät tämän suoraan nettilehden klikkausten ja myytyjen irtonumeroiden määrässä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä tehdään mitä lukijakunta haluaa. Iltapäivälehdet näkevät tämän suoraan nettilehden klikkausten ja myytyjen irtonumeroiden määrässä.
Katsos, iltapaskan toimittelija vastasi ihan itse. Eli ei tarvitse tehdä työtään hyvin kun vähemmälläkin pääsee. Itse teen oman työni aina niin hyvin kuin pystyn vaikka vähemmälläkin pääsisi.
Toimittelijaksi pääsemiseksi tarvitsee olla vain sukua tai tuttu.
Iltis oli joskus parempi. Iltalehti on ollut aina hanurista.
Joku kommentti mennyt näköjään päivystävän iltapaskan toimittelijan tunteisiin kun on poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos, iltapaskan toimittelija vastasi ihan itse. Eli ei tarvitse tehdä työtään hyvin kun vähemmälläkin pääsee. Itse teen oman työni aina niin hyvin kuin pystyn vaikka vähemmälläkin pääsisi.
Ai kun olet hyvä ihminen. Sinun kaltaistesi ansiosta työnantajat voivat kohta velvoittaa kaikki työntekijänsä hoitamaan hommansa entistä nopeammin, halvemmalla ja ilman mitään turhia perehdytyksiä.
Vinkki: älkää lukeko tasoisillenne kirjoitettuja iltapäivälehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että kun klikkilaskuri laulaa ja lehti menee kaupaksi, mediayhtiöllä ei ole mitään syytä maksaa huolellisesti tehdystä työstä osaaville tekijöille? Kun kansalle kelpaa vähempikin, voidaan roiskia nettiin copypastella mitä tahansa harjoittelijavoimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kun olet hyvä ihminen. Sinun kaltaistesi ansiosta työnantajat voivat kohta velvoittaa kaikki työntekijänsä hoitamaan hommansa entistä nopeammin, halvemmalla ja ilman mitään turhia perehdytyksiä.
Kyllä normaalit ihmiset tekevät työnsä mahdollisimman hyvin vaikka sinä oletkin lusmu.
Voisi juttuja kirjoittaa hiukan korkeammallakin työmoraalilla.
No mitä vittua? Siis luuleeko joku oikeasti löytävänsä laadukasta journalismia noista paskalehdistä? Tänään iltasanomien ykkösuutinen on Kirsi Salon lumpeenlehdillä peitetyt tissit.
Vittu että hävettää millaiseen jamaan tämä maailma on mennyt, te olette kaikki aivan totaalisia idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä normaalit ihmiset tekevät työnsä mahdollisimman hyvin vaikka sinä oletkin lusmu.
En ole, enkä ip-lehdessä töissä. Mut ymmärrän sen tilanteen, johon siellä työskentelevät saattavat joutua. Mun neuvoni on, että älkää klikatko, älkää ostako, lukekaa ja tukekaan sen sijaan laatujulkaisuja.
Olettehan tietoisia, että suurin osa toimittajista on korkeakoulutettuja, eikä varsinkaan nykyään ole asiaa töihin ns. isoihin lehtiin, jos ei ole sekä yliopisto/amk-tutkintoa JA aiempaa työkokemusta?
Suurin syy tökerösti kirjoitettuihin uutisiin on kiire. Juttuja pitää suoltaa aivan käsittämätöntä tahtia ja netissä ne myös menevät pääsääntöisesti julki ilman toisen silmäparin läpilukua. Joskus editointi oli itsestään selvä osa lehtityötä, nykyään nettipuolella luksusta. Ja tämä on kaikille osapuolille, niin lukijoille kuin toimittajillekin, todella ikävää ja antaa amatöörimäisen kuvan.
Toki kirjavaan joukkoon mahtuu myös niitä "toimittajia", joilla ei ole hallussa alkeellisimmatkaan kielioppisäännöt, ja itse ainakin tunnistan ja erotan nämä tyypit niistä, jotka tekevät virheitä kiireessä. Ammattitaidotonta todellakin, ja nostattaa aina verenpainetta.
Juttujen sisältö taas... No, kansalle kirjoitetaan siitä, mistä kansa haluaa lukea :) Vilkaiskaapa ip-lehtien suosituimpia uutisia; näkyykö politiikkaa tai muita yhteiskunnallisia aiheita? Niin, useimmiten ei, koska kansaa = lukijoita = teitä kiinnostaa Maisa Torpan tissit.
Itse olen alalla, mutta en ip-lehdessä töissä. Satunpahan vain tietämään tämänkin puolen.
Suomen medialla ei ole enää mitään tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Muiden maiden media on siis huomattavasti tasokkaampaa kuin Suomessa? Saisiko lähteitä? Oi, argumentoinnin tasoa :)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tasokasta mediaa, mutta koko ajan vähemmän, koska lukijat vyöryvät roskamedian pariin. Missä lukijat, siellä raha. Missä raha, sinne satsataan.
Ammattitaito ei ole kyseisissä julkaisuissa avainasemassa.