Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos Suomeen tulisi sota, mitä tekisitte?

Vierailija
27.07.2017 |

Itse lähtisin lätkimään ja kauas. En todellakaan jäisi tänne pilaamaan omaa elämääni.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä täällä tapahtuu? Miksi kommentti, missä kerroin puolstavani Suomea mahdollisessa sodassa, poistettiin?

Meneekö vähän jo yli tämä vässykkävassarointi?

Vierailija
2/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kakalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin lähtisit ja millä? Sodan alkaessa perutaan lomalennot eikä Tukholmaankaan pääse autolautalla tuosta vain.

Vierailija
4/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin rintamalle

Vierailija
5/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin papuja.

Vierailija
6/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä tekee kuten Suomen valtio käskee, yhteiseksi hyväksi vihollisen edessä.

Ihan höpöhöpö juttua että voisit paeta täältä sodan alta pois. Oletkos sinä käynyt inttiä ollenkaan kun sinulla on näin hataria kuvitelmia?

Vierailija
7/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin pitämään sotaleskiä tyytyväisenä.

T: C:n paperit

Vierailija
8/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin britti mieheni kanssa lapsinemme englantiin.

Vierailija
9/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin rintamalle. Vähän actionia tähän tylsään ja harmaaseen ja naisettomaan arkeen.

Vierailija
10/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan juu.

Vierailija
11/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakenisin tallinan lautalla Irakiin ja vaatisin paistettuja muikkuja iltapalaksi samalla kun nappisilmä isorintainen ja leveälanteinen paikallinen nainen auttaisi minua yksinäisyyden suhteen. Varmaan lisäksi huutelisin kadulla, että missä pirussa ne minun rahat oikein on!

Vierailija
12/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan juu.

Kyllä vain. Miehellä ei ole mitään syytä jäädä puolustamaan Suomea eikä kukaan sitä voi vaatia kun ei ole kansalainen tai ole käynyt täällä edes armeijaa. Minä taas naisena en ole maanpuolustusvelvollinen ja katson ettei nykysuomi ole sen panoksen arvoinen. Meidän kaksi lasta on molemmat tyttöjä eli heilläkään mitään velvollisuutta ei ole tänne jäädä.

Jos suomesta ei pääse lentämään pois niin rajan yli ensin autolla ja ruotsista tai norjasta sitten lentokoneella.

Vierailija
13/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan juu.

Kyllä vain. Miehellä ei ole mitään syytä jäädä puolustamaan Suomea eikä kukaan sitä voi vaatia kun ei ole kansalainen tai ole käynyt täällä edes armeijaa. Minä taas naisena en ole maanpuolustusvelvollinen ja katson ettei nykysuomi ole sen panoksen arvoinen. Meidän kaksi lasta on molemmat tyttöjä eli heilläkään mitään velvollisuutta ei ole tänne jäädä.

Jos suomesta ei pääse lentämään pois niin rajan yli ensin autolla ja ruotsista tai norjasta sitten lentokoneella.

Miehesi ei ole velvollinen, mutta jokaisella Suomen kansalaisella on maanpuolustusvelvollisuus sukupuoleen katsomatta. Eli miehesi varmaan pääsisi lasten kanssa pois, mutta sinä jäisit tänne.

Vierailija
14/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lähtisi vastoin omaatuntoa ja vakaumusta tappamaan ketään vain siksi että maan johto niin päättää. Jos meille hyökötään, on parempi antautua kuin heittäytyä kuolemaan. Kuolleista miehistä (naisethan vaan imettää) ei ole hyötyä kenellekään!

Vierailija
15/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin lotaksi, mitä se sitten nykyään tarkoittaisikaan. Ei kai nykyään enää villasukkia kudottaisi, mutta jotain tärkeää tekemistä löytyisi varmasti naisillekin. Muonitusta ja muiden tarvikkeiden kuljettamista tms. Uskon, että suomalaisista miehistä hyvin moni lähtisi rintamalle. Kyllä tämä maa on meille sen verran rakas.

Vierailija
16/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vene Tornionjoen rannassa...

Vierailija
17/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsistäkeikkaa. Britit ovat isänmaallista väkeä ja maansa historian vuoksi tietävät varsin hyvin, miten tulee toimia, kun vainolainen uhkaa maata. Siispä miehesi tietenkin ilmoittautuisi vapaaehtoiseksi puolustamaan uutta kotimaataan, jossa hän on saanut elää ja jonka vieraanvaraisuudesta ja palveluista hän on saanut nauttia. Luultavasti hän myös (toivuttuaan pettymyksestä, jonka olet vässykkämäisyydelläsi aiheuttanut) sopivalla tavalla ojentaisi sinua ja kehottaisi viipymättä ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin, joilla sinäkin voit olla hyödyksi vakavassa tilanteessa. 

Vierailija
18/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tekisin mitä käskettäisiin. Olen ammatiltani hoitaja, joten saattaisihan siltäkin saralta löytyä tekemistä sodan aikana.

Vierailija
19/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän että ketkä ovat sodan osapuolia. Venäjä on Suomen tärkein kauppakumppani ja diplomaattiset suhteet itään on kunnossa, eli Toinen osapuoli ei voi olla Venäjä. No entäs Ruotsi? En kyllä usko millään. Viro? Ei... Ufot? Hmm, ehkä? Entä sisällissota? Aika pitkälti täällä mennään hallituksen tahtiin ja oppositio on melko hiljaa. Ei mitään sisällissodan merkkejä. 

Kuvitellaan siis tilanne, jossa ufot ovat päättäneet hyökätä juurikin Suomeen. Kai se on sitten taisteltava niitä vastaan :D Niin absurdilta kuin se kuullostaakin.

Vierailija
20/98 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipasta kiinni ja liikkuvat taakse!