Jos Suomeen tulisi sota, mitä tekisitte?
Itse lähtisin lätkimään ja kauas. En todellakaan jäisi tänne pilaamaan omaa elämääni.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin britti mieheni kanssa lapsinemme englantiin.
Niin varmaan juu.
Kyllä vain. Miehellä ei ole mitään syytä jäädä puolustamaan Suomea eikä kukaan sitä voi vaatia kun ei ole kansalainen tai ole käynyt täällä edes armeijaa. Minä taas naisena en ole maanpuolustusvelvollinen ja katson ettei nykysuomi ole sen panoksen arvoinen. Meidän kaksi lasta on molemmat tyttöjä eli heilläkään mitään velvollisuutta ei ole tänne jäädä.
Jos suomesta ei pääse lentämään pois niin rajan yli ensin autolla ja ruotsista tai norjasta sitten lentokoneella.
Miehesi ei ole velvollinen, mutta jokaisella Suomen kansalaisella on maanpuolustusvelvollisuus sukupuoleen katsomatta. Eli miehesi varmaan pääsisi lasten kanssa pois, mutta sinä jäisit tänne.
Minulla on myös birttien passi eli käyttäisin sitä päästäkseni pois maasta mikäli ongelmia ilmenisi
Vierailija kirjoitti:
Jos suomesta ei pääse lentämään pois niin rajan yli ensin autolla ja ruotsista tai norjasta sitten lentokoneella.
Loistava idea! Armeija ja Rajavartiolaitos eivät varmaan keksisi ryhtyä minkäänlaisiin toimenpiteisiin rajan ylittävien teiden sulkemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jäisin pitämään sotaleskiä tyytyväisenä.
T: C:n paperit
Kai tajuat että C paperit tarkottaa vapautusta RAUHAN AJAKSI. Ja kyse oli että jos sota tulee.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän että ketkä ovat sodan osapuolia. Venäjä on Suomen tärkein kauppakumppani ja diplomaattiset suhteet itään on kunnossa, eli Toinen osapuoli ei voi olla Venäjä. No entäs Ruotsi? En kyllä usko millään. Viro? Ei... Ufot? Hmm, ehkä? Entä sisällissota? Aika pitkälti täällä mennään hallituksen tahtiin ja oppositio on melko hiljaa. Ei mitään sisällissodan merkkejä.
Kuvitellaan siis tilanne, jossa ufot ovat päättäneet hyökätä juurikin Suomeen. Kai se on sitten taisteltava niitä vastaan :D Niin absurdilta kuin se kuullostaakin.
Venäjä on mielipuolen diktaattorin johtama puhdas roistovaltio jota ei diplomaattiset suhteet kiinnosta pätkääkään. Jos Suomi joutuu sotaan, on tänne hyökännyt osapuoli nimenomaan Venäjä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän että ketkä ovat sodan osapuolia. Venäjä on Suomen tärkein kauppakumppani ja diplomaattiset suhteet itään on kunnossa, eli Toinen osapuoli ei voi olla Venäjä. No entäs Ruotsi? En kyllä usko millään. Viro? Ei... Ufot? Hmm, ehkä? Entä sisällissota? Aika pitkälti täällä mennään hallituksen tahtiin ja oppositio on melko hiljaa. Ei mitään sisällissodan merkkejä.
Kuvitellaan siis tilanne, jossa ufot ovat päättäneet hyökätä juurikin Suomeen. Kai se on sitten taisteltava niitä vastaan :D Niin absurdilta kuin se kuullostaakin.
Venäjä ei ole tärkein kauppakumppanimme, ja kukaan muu tänne ei ole hyökännyt kun nimenomaan itänaapuri. Edellisen kerran kun juuri oli allekirjoitettu hyökkäämättömyyssopimus.
Joten, mitä minä tekisin? No kuule silmien välliin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava idea! Armeija ja Rajavartiolaitos eivät varmaan keksisi ryhtyä minkäänlaisiin toimenpiteisiin rajan ylittävien teiden sulkemiseksi.
Miksi ryhtyisivät, kun ei mikään muukaan tällä hetkellä sotaa käyvä valtio ole rajojaan sulkenut, ei omilta eikä vierailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin britti mieheni kanssa lapsinemme englantiin.
Niin varmaan juu.
Kyllä vain. Miehellä ei ole mitään syytä jäädä puolustamaan Suomea eikä kukaan sitä voi vaatia kun ei ole kansalainen tai ole käynyt täällä edes armeijaa. Minä taas naisena en ole maanpuolustusvelvollinen ja katson ettei nykysuomi ole sen panoksen arvoinen. Meidän kaksi lasta on molemmat tyttöjä eli heilläkään mitään velvollisuutta ei ole tänne jäädä.
Miehesi ei ole velvollinen, mutta jokaisella Suomen kansalaisella on maanpuolustusvelvollisuus sukupuoleen katsomatta. Eli miehesi varmaan pääsisi lasten kanssa pois, mutta sinä jäisit tänne.
Minulla on myös birttien passi eli käyttäisin sitä päästäkseni pois maasta mikäli ongelmia ilmenisi
Ei auta, ellet luovuta suomen passia pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistäkeikkaa. Britit ovat isänmaallista väkeä ja maansa historian vuoksi tietävät varsin hyvin, miten tulee toimia, kun vainolainen uhkaa maata. Siispä miehesi tietenkin ilmoittautuisi vapaaehtoiseksi puolustamaan uutta kotimaataan, jossa hän on saanut elää ja jonka vieraanvaraisuudesta ja palveluista hän on saanut nauttia. Luultavasti hän myös (toivuttuaan pettymyksestä, jonka olet vässykkämäisyydelläsi aiheuttanut) sopivalla tavalla ojentaisi sinua ja kehottaisi viipymättä ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin, joilla sinäkin voit olla hyödyksi vakavassa tilanteessa.
Totta hän on isänmaallinen ja menisi puolustaman englantia mutta ei Suomea. Me asutaan 50/50 Suomessa ja Englannissa ja mies ei pahemmin Suomessa olevia palveluita ole käyttänyt. Lääkärit jne käy Englannissa missä ne saa ilmaiseksi. Koskaan ei ole Suomessa tukia hakenut vaan maksanut verot tänne töistä.
Ostaisin pimeitä aseita ja muuttaisin parvekkeelle asumaan. Tästä on alle 1km Suomenlahden rantaan.
Vierailija kirjoitti:
Pakenisin tallinan lautalla Irakiin ja vaatisin paistettuja muikkuja iltapalaksi samalla kun nappisilmä isorintainen ja leveälanteinen paikallinen nainen auttaisi minua yksinäisyyden suhteen. Varmaan lisäksi huutelisin kadulla, että missä pirussa ne minun rahat oikein on!
Muista myös haukkua ruoka huonoksi koiranruuaksi mitä ei voi syödä ja miten apeat ovat verhot.
Vetäisin käteen ja lähtisin ilmoittautumaan rintamalle. Siksi handyyn koska tuskin saa rauhassa enää masturboida. Sitten ajan itseeni ajatuksen että olen jo kuollut. Noin uskoakseni pysyy toimintakykyisenä sen verran että on hyödyksi itse mahd. taistelutilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Totta hän on isänmaallinen ja menisi puolustaman englantia mutta ei Suomea. Me asutaan 50/50 Suomessa ja Englannissa ja mies ei pahemmin Suomessa olevia palveluita ole käyttänyt. Lääkärit jne käy Englannissa missä ne saa ilmaiseksi. Koskaan ei ole Suomessa tukia hakenut vaan maksanut verot tänne töistä.
Herää kysymys, mikä teitä täällä enää edes pidättelee. Toki hyvä, että lähtisitte. Kriisitilanteessa kaltaisenne olisivatkin vain tiellä.
Intin käyneenä joutuisin rintamalle. Mies on jo 50v, joten jäisi lasten kanssa ainakin alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin lähtisit ja millä? Sodan alkaessa perutaan lomalennot eikä Tukholmaankaan pääse autolautalla tuosta vain.
Sodan alkaessa. Sitä ennen jännitteitä rakennetaan vuosia. Se on se viimeinen 6kk aikana jolloin pitäisi osata reagoida. Katso huviksesi "Threads" dokkarin ydinsodasta. Kuulemma liian karu itse jälkiydinsodan puolesta, ehkä, mutta tässä tarkastetaankin sitä jänitteiden paisumista vuoden ajan. Ja miten kauan on mahdollisuus paeta jos osaa lukea merkit.
Mitä luultavimmin Suomen asia olisi myös Britannian asia.
Turha puhua, että lähtisin ulkomaille tai lähtisin erämaamökkiin ja kalastaisin ravintoni.
Ulkomaille ei pääse. Suomi on järjestäytynyt yhteiskunta ja sulkee tietysti rajansa, jotta turvaa kotirintaman normaalin toiminnan ja miehet aseisiin. Missä metsissä ei luonnon antimilla pysty oikeasti sotatilanteessa elämään. Jos pystyisi, ihmisiä ei olisi kuollut suurina nälkävuosina 1800-luvulla joukoittain.
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin lähtisit ja millä? Sodan alkaessa perutaan lomalennot eikä Tukholmaankaan pääse autolautalla tuosta vain.
Miksi peruttaisiin? Juuri olin Tukholman autolautalla yhdessä lomailevien Ukrainalaisten (sodassa oleva valtio) kanssa.
N79 kirjoitti:
Mitä luultavimmin Suomen asia olisi myös Britannian asia.
Iso-Britannia ja Suomi eivät vieläkään ole ratifioineet rauhansopimusta keskenään.
Lähettäisin mieheni ja lapset Ranskaan. Sitten ihmettelisin, että miten tässä näin kävi.