Miksi ampiaiset ovat aina tiettyjen ihmisten kimpussa?
Loppukesä häämöttää ja ampiaiset jälleen sekoaa, joka vuotinen juttu. Mutta miksi ampparit tuntuvat vainoavan osaa ihmisistä, ja osa on niille yhdentekeviä? Esim. vaikka bussipysäkillä on monia ihmisiä, valitsee ampiaiset juuri tietyn ihmisen uhrikseen, pörräten tämän ympärillä, kävellen iholla, hiuksissa.. Tai henkilö menee ulos, ja samantien ympärillä pörrää ampiainen.
Tämä ampiaisten vainoma olen esimerkiksi minä. Joka loppukevät ja syksy on sama juttu, en saa ulkona hetken rauhaa, aina on vähintään yksi mulkvistiamppari ympärillä häseltämässä. En käytä loppukesästä edes mitään hajusteita juuri tämän vuoksi, eikä mitään apua siitäkään.
Taas kaksi kuukautta helvettiä tiedossa. Ei varmaan tarvitse mainita, että pelkään ampiaisia todella paljon, tulee ihan fyysisiä oireita: sydän hakkaa ja kroppa tärisee..
Moni voisi sanoa, että huomaan vaan ampparit herkemmin kuin muut, ja siksi tuntuvat aina olevan mun kimpussa. Mutta miksi tosiaan esim. bussipysäkillä kun näen ampiaisen jo muutaman metrin päässä, hakeutuu se kymmenestä ihmisestä juuri mun ympärille pyörimään? Eritänkö jotain pelkoferomonia tms?
Kommentit (26)
Mun deodorantti (Nivea) tuntuu vetävän öttiäisiä puoleensa.
Vierailija kirjoitti:
Hiuslakka, hajusteet ja ihon tuoksu.
Hiuslakka tai hajusteet ei ole ongelma kun en käytä. Ihoa kyllä käytän enkä tiedä miten sen saisi pois jos tuoksuu luonnostaan liian ihanalta
Vierailija kirjoitti:
Ne ampiaispelkoiset vaan tekee siitä senverran isomman numeron, että vaikuttaa kuin ampparit aina vainoaisi vaan heitä.
Hyödytön ja hölmö vastaus.
Mustat vaatteet oman kokemukseni mukaan houkuttelevat niitä.
Koska olette niin nättejä että luulevat kukiksi :)
Ei ole hiilarit, sokerit, hiki tai sperma minun ongelma. Ainakaan ampiaisten kohdalla.