Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustussuunnittelijan käytöstä

01.04.2006 |

Hei.

Onko kukaan käyttänyt/ajatellut käyttää sisustussuunnittelijan apua ja asiantuntemusta uuden kodin sisustamisessa? Hintoja? Minkälaisia apuja käytitte vai sisustiko suunnittelija koko kodin? Itse olen miettinyt suunnittelijan käyttöä lähinnä keittiö-ruokahuone-olohuone-kombinaation suunnittelussa. Tila on avoin ja iso ja haluaisin sen toimivaksi, viihtyisäksi ja kauniiksi. Olis kiva, jos joku, jolla on kokemusta sisustussuunnittelijan käytöstä antais vinkkiä!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni aika tarkat mietteet siitä, mitä meidän uuteen kotiin haluan. Uusia huonekaluja sinne ei tarvitse ostaa, joten siihen itse sisustuspuoleen en juurikaan apua kuvittele tarvitsevani, mutta haluan asiantuntijan mietteitä esim. miten khh:n kaapit pitäisi sijoittaa ja millaisia kaappeja sinne voisi laittaa. Samoin makuuhuoneiden kaappi-systeemit voisi pohtia asiantuntijan kanssa kuten myös vaatehuoneen hylly-ratkaisut, että tulee sitten varmasti toimivat.

Lisäksi ajattelisin, että sisustussuunnittelija osaa neuvoa esim. mikä laminaatti ois paras juuri meille, me vaan sitten valitaan sopiva väri itse. Samoin ehkä juttelemme maalattavista seinistä, että mikä sävy ois paras millekin seinälle (meille tulee myös paljon avointa tilaa, jotka on " eri värisiä" , joten sävyjen pitää sointua yhteen).

Vierailija
2/2 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Me otettiin suunnittelijalta ns. pienen tilan suunnitelma jossa kohteena oli olohuone-ruokailutila-" kirjasto" /vierashuone. Nämä kaikki ovat vierekkäin ja lähes yhtenäistä tilaa. Olemassa oli kalusteista vain ruokapöytä. Suunnittelija mietti siis kalusteet ihan mallia, väriä/verhoilua ja mahd. ostopaikkaa myöten valmiiksi ja suunnitteli myös verhot ja kaikki oheistekstiilit kuten matot, sohvatyynyt jne. Ehdotti myös parin seinän maalaamista ja katsoi verhot muutenkin koko alakertaan vaikka ei varsinaisesti kuulunut suunnitelmaan. Hinta oli 300 e ja suunnittelija jonkin verran nimekäs, useita asuntomessukohteita suunnitellut.

ylivoimaisesti eniten hyötyä oli tuosta värisuunnittelun osuudesta. Opin itse hurjasti eri beigen sävyjen yhdistelemisestä. Kalusteiden osalta malleja voi tietenkin vaihtaa jos haluaa mutta juuri tuo värien yhteensopivuus tekee viimeistellyn vaikutelman.

Jos suunnittelijaa käyttää kannattaa ehkä mieluiten antaa suunniteltavaksi joku yhtenäinen kokonaisuus tai sitten koko talo, jotenkin tuntuu että yksittäisten seinien sävyjen kyselemiseen ei ehkä kannata suunnittelijaa käyttää, tarkoitan että se ehkä tulee hyötyynsä nähden kalliiksi. Itselläni on aika tarkka maku mutta nyt kerrankin antauduin värien ja muun osalta ihan suunnittelijan vietäväksi ja useita sellaisia juttuja tuli ilmi joita en itse olisi ikinä tehnyt niin mutta nyt toteutettuna ne ovat todella hyviä. Tietenkin suunnittelijan kanssa käytiin läpi meille mieleinen tyyli ja värimaailma esimerkeistä ja kierrettiin koko talo jotta suunnittelija näki millaista meillä muuten on (nuo huoneet kun olivat siis ihan tyhjiä siinä vaiheessa :). Samalla sai hyviä neuvoja kaupan päälle myös muihin tiloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän